Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#61 2009-02-26 17:59:26

Zefir

Nekromanta

8529896
Call me!
Skąd: Z twoich najgorszych koszmarów
Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 473
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Nekromanta
Praca: 7680
Totem: S=0 W=0 Sz=5 I=10 M=10 U=0
Zwierze: 31%
WWW

Re: Gabinet

Ech, Niordd... Czy nie mówiłem też czasem, że jesteś stosunkowo nowy? Argumenty zostały przedstawione, to, co napisaliśmy tutaj, tylko z nich wynika. Myślałem, że Mangel być może ci je przytoczy, żeby było sprawiedliwie, lecz cóż... Dość powiedzieć, że mieliśmy z Mangelem poważną konferencję, prywatnie, gdy wypłynął cały pomysł z "ustawą żywnościową". Wtedy przedstawialiśmy swoje argumenty. Wygląda jednak na to, że trzeba będzie się powtarzać.

Może po kolei.

Ustawa o umiejętnościach i możliwościach i oświatowa: Przedstawiłem Mangelowi pomysł, żeby darować sobie szkoły i po prostu zwiększać sloty na umiejętności wraz ze wzrostem doświadczenia. Odparł, że nowi będą się wtedy o doświadczenie wykłócać, że MG są stronniczy itd. Moje obecne pytanie brzmi: czy mechanizm rozdawania doświadczenia też się zmienia, że mieliby się przestać wykłócać po wprowadzeniu szkół? Jestem jednak w stanie się zgodzić na szkoły i wykształcenie, choć się do nich nie uśmiecham. Sam pomysł umiejętności jest dobry, ale buhajowe jądra wyrzucamy, prawda?

Ustawa karna o śmierci i okaleczeniach: Część o śmierci jest w porządku. Okaleczenia? Za dużo roboty. Wpisywanie złota, doświadczenia, łupów i jeszcze ran po sesji... Nie każdemu będzie się chciało to wszystko wpisywać. A wtedy wynikną nieścisłości. Nie czarujmy się, zarówno gracze jak i MG nie są idealni, czasem leniwi, czasem zapominalscy. Części o okaleczeniach jestem więc przeciwny.

Ustawa międzymiejska: Brzmi ciekawie w tej formie. Żadnych budynków wewnątrz miasta i innych takich... Miłe urozmaicenie. Jestem za. Byle z tą rywalizacją nie przesadzić, ale wątpię, że to się stanie.

Poprawka dotycząca polimorfii i odnośnie zwierząt: Jestem za.

Uchwała honorowa: Czekam na szczegóły.

Uchwała inkiwyzyjna: Moim zdaniem najlepsza ze wszystkich. Klimatu trzeba pilnować. Za, za.

No i wreszcie ustawa żywnościowa. Nadal jestem jej przeciw. Po pierwsze, obieg pieniądza i inflacja to problemy państw, nie pbfów. Nie rozdmuchujmy sprawy gospodarki - potrafimy się obejść bez niej. Praca cywilna, znaczy kowalstwo, drwalstwo, alchemia, choćby tkactwo, powinna być opcjonalna. Jest nudna, niewielu do szczęścia potrzebna i komplikuje sprawy z nieaktywnymi sklepikarzami. Wraz z wprowadzeniem ustawy żywnościowej sprawiamy, że staje się niemal obowiązkowa, potrzeba kasy na jedzenie, żeby móc wyruszyć na wyprawę i zdobyć więcej kasy... Albo 20 dukatów, jak nam się nie poszczęści. Energia to cecha gier przeglądarkowych, gdzie na wszystko są systemy i skrypty - tutaj zaś trzebaby wszystko robić ręcznie, co znów doprowadzi do nieścisłości. Nie ma szans monitorować każdego gracza, czy uczciwie oblicza sobie aktualny stan złota, trzebaby najpierw zobaczyć post, w którym kupuje jedzenie (żeby nie było, że odjął sobie dukatów i dodał chlebek do ekwipunku), a następnie kartę postaci (żeby nie było, że niby kupił bochenek, ale złota nie odjął).

Jeżeli naprawdę chcecie zmusić graczy do wydatków, są inne metody. Wytrzymałość broni i pancerzy na przykład mogłaby o wiele lepiej zastąpić jedzenie. Psujące się topory, zbroje, potargane szaty będą wymagały wymiany, nie będąc jednocześnie koniecznym elementem każdej sesji. Pojawia się też sposób na odróżnienie wreszcie zardzewiałego, krótkiego miecza od długiego, mirhitowego ostrza. Zapłacisz więcej, sprzęt wytrzyma dłużej. No i wiadomo, wpłynie na opisy MG.

Powtarzam jeszcze raz, wprowadzenie takiego systemu proponuję tylko wtedy, jeśli zmuszenie graczy do wydatków uważacie za niezbędnie konieczne do szczęścia, podziela on bowiem wiele wad systemu żywności i okaleczeń. Musimy szukać rozwiązań na miarę swoich możliwości. Ciasnej mechaniki nie da się tutaj wprowadzić, nawet o luźną będzie trudno, za dużo ludzkiego błędu, za mało możliwości na forum, by to wszystko jakoś oskryptować. Dlatego zawsze jestem zwolennikiem zasad bez matematyki, a przede wszystkim takich, które zapewnią nam dobrą zabawę. Co poradzę, że ciągle wprowadzane są tylko nowe systemy i dlatego wciąż muszę się sprzeciwiać, bo takie mam przekonania?

No, to swoje powiedziałem.


Karta postaci

Ulubione powiedzonko nieumarłych? "Żyje się dalej!"

Offline

 

#62 2009-02-26 18:33:32

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Gabinet

Zef, co do przytaczania waszych argumentów - chętnie, jak tylko znajdę chwilę na rozmowę z Niorddem, czy komkolwiek innym. Zwróć uwagę, że gdybym był nie fair, zawyczajnie nie podrzuciłbym tobie i Lukasowi linków do teamtu.
Myślę, że temat mojej osoby można uznać za wyczerpany.

Okaleczenia - fakt faktem, może być z tym problem, może będziemy wprowadzac tylko trwałe uszkodzenia? A te "nie trwałe" będą tylko w danym wątku lub sesji?

Buhajowe jądra - w sumie wszystkim chodzi o nazwy, zwracam uwagę że poza nią umiejętnośc jest całkiem zwyczajna. Jak dobrze pokombinowac to również potrzebna. (ps. nazwa wymyślona tylko po to by umilić czytanie długiego tekstu o umiejętnościach, od początku była do zmiany, "Ssanie" ma tą samą funkcję.).

Żywność - mylisz się z tym oszukiwaniem. Przemyślałem to sobie baaardzo dokładnie, wiesz ci jest piękne w systemie reputacji? Dzialą w nim BBcode! Wystarczy zrobić myk:

Kod:

url=link do posta z "chlebem"]Chleb(4)[/url]

Jak spróbujesz (można próbowac na moim profilu) to odkryjesz że wyskoczy łądny odnośnik do konkretnego posta. Argument oszustwa upada (tym bardziej że chyba wszystko tak będziemy wpisywać).
Kolejnym argumentem jest zmusznaie do pracy - też nie dokońca będzie jak mówisz. Rzecz jasna będziemy się starać namawiać graczy do aktywnego handlu i rzemiosła, jednak pieniądze będzie można zdobywac nie tylko w pracy. Jak powszechnie wiadomo minimisje kończą się zazwyczaj jakimiś fantami, nie uwierze że gracz nie wyda 10 dukatów (czy ich nie zarobi na "szybkiego) by zdobyć np 100 dukatów - wystarczy ze będziemy jasno określać nagrody za misje, ew. zaczniemy robić więcej sesji.
Inna rzecz, mówicie że to zabije klimat - wedle mojego zdania klimat zabija samowolka. Ty Zef i Lukas umiecie wyważyć swoje słowa i czyny. Wasze postaci nie sa półbogami i nie umiecie pokonać przeciwnika lewą stopą, ale nowi tacy nie są. Pakują się wszedzie, starają się zrobić jak najwięcej... mimo ze robią źle, nie można im miec tego za złe. Brak ogranicznika, czegoś co zmuszałoby ich do skupienia się na 3 rzeczach, nie na 100. Takim ogranicznikiem jest "energia". Jako że została przedstawiona w formie jedzenia daje to duże możliwości. Możemy np za jakiś czas wprowadzić alergie pokarmowe, alkoholizm... Co nam się żywnie podoba, i jeśli takie pomysły zostaną przez kogoś rzucone (ja nie mam zamiaru czegoś takiego dodawać).

Więcej argumentów nie pamiętam, nie mam też archiwum - jak coś było to przypomnijcie, coś się wymyśli, coby wilk był syty i owca cała.

PS. Przepraszam za ewentualne błędy, nie mam zcasu sprawdzić.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#63 2009-02-27 17:19:46

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Gabinet

Ustawa zdrowotna:
1) Każdy z teamu może zadecydować o chorobie którejś z postaci graczy.
2) Gracza należy poinformować o tym na pw, jak również w jakimś wątku w którym jest on aktywny.
3) Gracz jest zobowiązany do "wyleczenia" swojej postaci u medyka w przeciągu 3 dni od "zachorowania".
4) W przypadku nie leczenia decyzję o dalszych losach postaci podejmuje MG który "chorobę" zainicjował.

PS. Niniejszy pomysł należy do Sulama, osobiście mu gratuluje pomysłowości.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#64 2009-02-27 17:47:12

Lukas

Władca Szczurów

7506945
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1032
Punktów :   
Rasa: człowiek
Profesja: złodziej / najemnik
Praca: 50
Totem: S=5; W=5; Sz=5; I=5; M=5; U=0
WWW

Re: Gabinet

Czyli mogę zesłać na Arevisa syfilis? :P

A teraz na poważnie:

"Ty Zef i Lukas umiecie wyważyć swoje słowa i czyny. Wasze postaci nie sa półbogami i nie umiecie pokonać przeciwnika lewą stopą, ale nowi tacy nie są. Pakują się wszedzie, starają się zrobić jak najwięcej... mimo ze robią źle, nie można im miec tego za złe." -Tak napisałeś. A ja się pytam, dlaczego nie można im mieć tego za złe? Każy nowy jest uprzedzany, że tu nie chodzi o napakowanie się niewiadomo jak tylko o KLIMAT. Po Polsku nie trafia?! Z resztą -widziałem wielu nowych, którzy byli z początku głupi i nie umieli grać. Z czasem przestawali być nowi, ale bynajmniej nie głupi. Nie pamiętam też, by któryś z dobrych graczy początkowo byl idiotą. ( Jeśli się mylę, to mnie oświećcie). To nie zależy od stażu, ani od umiejętności gry, ale od inteligencji. A tego raczej odmienić się nie da. Wobec tego, twierdzę, że jak najbardziej MOŻNA MIEĆ IDIOTOM IDIOTYZM ZA ZŁE.

PS.

Niordd, jak jeszcze raz usłyszę, że upieram się bez żadnych sensownych argumentów, będzie z tobą źle. To mnie obraża, a ja nie pozwolę się obrażać. To nie groźba -to tylko tak dla twej informacji.


Miłować Ciebie, to jest życia mego cel, /Nadobna
Ettariel, /Pozwól zachować tedy wspomnień skarb,/
I Czarodziejski kwiat, /Miłości zakład twej i znak,/
Kroplami rosy niby łzami posrebrzony...

"Okręt to nie kadłub, żagiel i takielunek...Te rzeczy są na nim niezbędne, ale jest też czymś więcej. 
Okręt to wolność!!!"

"I chociaż płonie serce twe -Ona ci nie pisana! Tak kończą się pożary serc -oceanem rozstania..."

Offline

 

#65 2009-02-27 17:47:48

 Winno

Zastępca Mistrza Zakonu

2618814
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-11-30
Posty: 613
Punktów :   
Rasa: Człowiek z domieszką elfa
Profesja: Łajdak
Praca: Brak
Totem: Niedźwiedź
Zwierze: Brak
WWW

Re: Gabinet

Ustawa zdrowotna - jestem za.

Co do słów Zefira... Powiem szczerze - nie pomyślałem o niszczeniu ekwipunku. A to oczywiste. I chyba lepsze od żywnosci. Moze zaakceptujemy nowe pomysły i sprawdzimy co jest lepsze?

Offline

 

#66 2009-02-27 18:26:09

Niordd

Mieszkaniec stolicy

6779539
Zarejestrowany: 2009-01-13
Posty: 479
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Paladyn
Totem: Sokół

Re: Gabinet

Zefir: I to rozumiem. I tak, nawet wzięliśmy to z Mangelem pod uwagę(niszczenie się przedmiotów i ekwipunku), jednak stwierdziliśmy, że na to systemu nie można robić, i będzie to raczej na zasadzie umownej. Znaczy się, po prostu podczas sesji MG piszę, że pęk ci miecz/dostałeś w zbroję, i trzeba będzie ją odkuć i takie tam. Trochę to takie z przymrużeniem oka, no ale na razie nie mamy nic lepszego.
          Co do umiejętności, i oparciu tego wszystkiego na doświadczeniu, też uważam, że byłoby to lepsze. Ale jeżeli będzie to oparte na szkołach, a szkoły na doświadczeniu, to niech już będzie skoro Mangelowi na tym tak zależy.
          A, i ustawa żywnościowa ma być takim dodatkiem. Małym elementem pewnej całości. Myślę, że aż tyle nie namiesza. Jeszcze sprawa pieniędzy. Ja nadal twierdzę, że ich obieg jest ważny nie tylko dla państw ale i takiego małego zakonu również. Chodzi o to, żeby nie było sytuacji w której gracze mają po 5 000 dukatów nie wiadomo skąd. I żeby pieniądze się w miarę trudno zdobywało(co by zmuszało do podjęcia pracy). Bo puki co, jest to łatwe, zbyt łatwe. I masz racje z tym, że praca nie koniecznie musi być frajdą i zabawą(choć może nią być - ja za takową alchemie uważam; kwestia gustu). W moim mniemaniu, praca powinna być powinnością, a sesje/minimisje i inne przyjemnością i nagrodą. I ma to sens, bo granie na samych przyjemnościach i nagrodach, to jak gra w strategie na kodach - szybko się nudzi i traci sens.

Lukas: Chcesz mieć idiotą za złe, że są idiotami, w porządku. Ja wolę mieć inne podejście, starać się ich edukować. I to nawet pomimo faktu, że 90% przypadków jest stracona, to dla tego 10% czasami jest warto. Różnica poglądów...

PS. To zapewne będzie ze mną źle, bo nie podobają mi się twoje metody "dyskusji". O ile graczem jesteś cholernie dobrym, to tym mnie zaskakujesz(negatywnie). I mam ci to tak samo za złe, jak ty masz idiotą za złe idiotyzm. I mam do tego pełne prawo. Więc takie deklaracje zatrzymaj dla siebie...

Aha, tak. Ustawa zdrowotna - jestem za.

Ostatnio edytowany przez Niordd (2009-02-27 18:26:33)


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=114

Offline

 

#67 2009-02-27 21:36:02

Zefir

Nekromanta

8529896
Call me!
Skąd: Z twoich najgorszych koszmarów
Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 473
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Nekromanta
Praca: 7680
Totem: S=0 W=0 Sz=5 I=10 M=10 U=0
Zwierze: 31%
WWW

Re: Gabinet

Niorddzie, z przykrością zauważam, że nasze poglądy są sobie symetrycznie wręcz przeciwne. Praca w moim mniemaniu powinna być opcjonalna, nie zaś powinnością, właśnie dlatego, że nie wszystkim się podoba, a zmuszanie tylko odbierze nam graczy. Udział w sesji natomiast już jest nagrodą za aktywność na forum, co nie znaczy, że jest "graniem na kodach" - można na niej stracić ekwipunek, zdrowie, życie, zwierzaka lub jakąś część ciała, na przykład oko (Zefir nie ma jednego oka). To nie są wakacje, tylko wyprawa na częstokroć wrogie ziemie, niemniej jest to przygoda, a to się liczy w fantasy. Zresztą zastanówmy się, po co tu jesteśmy. Bądź co bądź jest to gra. Chcemy się bawić. Co więc nam szkodzi, żeby sesji - jak to opisujesz, przyjemności, ale pamiętaj też o moich słowach, ryzykownej - było jak najwięcej i jak najczęściej? Czyż nie o to właśnie chodzi, by było w grze jak najwięcej zabawy?

Nie uważam gospodarki za potrzebnej. Trudniejsze zdobywanie złota? Proszę bardzo, byleby ceny były proporcjonalne. O to właśnie chodzi, żeby załatwiać rzeczy umownie, instynktownie, bo, tak jak już mówiłem, mechaniki wypracować się nie da, a nawet jeśli to są one nudne, utrudniają życie stałym bywalcom i utrudniają początki nowym. I widzisz, bardzo ważnym elementem w moim mniemaniu jest MG. To on powinien decydować właśnie o takich niuansach, jak psucie się ekwipunku.

Aha, i jeszcze co do nieudolnych graczy. Zamiast dostosowywać całą grę do nich, należy ich przystosować do gry, która jest przyjemna dla pozostałych. Karać ich, wychowywać, upominać, jak się nie podporządkują - banować. W przeciwnym razie nawet nie wyłowimy tych 10%, bo odejdą z powodu zasad ograniczających nowych lub też wszystkich, by ograniczać tych nierozsądnych nowych.

Ustawa zdrowotna mi się podoba. Żadnych formułek, liczb, żadnych, krótko mówiąc, problemów. Wszystko w rękach MG - a czemu nie? Powinni się przecież odznaczać rozsądkiem i wyobraźnią. Jestem zdecydowanie za.

PS. Nie warcz na Lukasa. Odszczekujesz mu zupełnie niepotrzebnie. Po prostu następnym razem poszukaj lub zapytaj go o argumenty, a nie tylko podkreślaj ich brak (a przy okazji domniemaną głupotę samej osoby).

Ostatnio edytowany przez Zefir (2009-02-27 21:36:17)


Karta postaci

Ulubione powiedzonko nieumarłych? "Żyje się dalej!"

Offline

 

#68 2009-02-27 21:59:08

Lukas

Władca Szczurów

7506945<