Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!
Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
Poprawka warta uwagi, wprowadzam zmiany.
Jak rozumiem w reszcie jesteś "za"?
Wersja poprawiona:
Ustawa żywnościowa:
Przeszła.
Ustawa o umiejętnościach i możliwościach:
Przeszła.
Ustawa o frakcjach handlowych:
1) Powstaną dwie frakcje handlowe, każda pod przywództwem określonej rasy, jednak zrzeszająca wszystkich chętnych chcących doń przystąpić.
2) Frakcje będą ze sobą rywalizować TYLKO ekonomicznie, choć mogą to czynić również militarnymi środkami.
3) Frakcje będą skupować towary pochodzące z karawan, jak i te wytwarzane przez zakonników.
4) Nadwyżki towarów będą przechowywane w skarbcach, na te zaś będzie mogła napadać frakcja opozycyjna jak i zwykli złodzieje.
6) Frakcje handlowe mają prawo zarządzać swoim majątkiem (majątkiem frakcji) wedle upodobań i w systemie jaki wybiorą dla siebie (demokracja, tyrania, monarchia....).
7) Kwestie płac na rzecz frakcji pozostawia się do ustalenia samych zainteresowanych.
Ustawa karna o śmierci i okaleczeniach:
1) Zabicie zakonnika przez zakonnika (nie dotyczy „Wolnych”) jest karane napiętnowaniem (przymusowa zmiana charakteru na „zły” i zmiana tytułu na „Napiętnowany”), czasem też banicją (ban).
2) Zasada pierwsza nie działa w przypadku:
a) pojedynku,
b) walki która wywiąże się w czasie próby kradzieży/gwałtu/ innej akcji w czasie które zakonnik ma prawo się bronić,
c) wypadu,
d) opętania (którakolwiek ze stron),
e) pomocy w samobójstwie (zmiana w licha lub ducha),
f) ataku „głodowego” (gdy strona atakująca zmuszona jest do ataku przez instynkt lub chorobę jak wilkołactwo lub wampiryzm)
g) ważnych okoliczności towarzyszących (psucia klimatu przez gracza, gdy gracz chce zmienić postać/odejść) - tylko za pozwoleniem kogoś z teamu!
3) Po śmierci postaci jej majątek przepada, jeśli ofiara nie spisała wcześniej testamentu u notariusza.
4) Wyjątek od reguły trzeciej stanowią kradzieże (złodziej po zabiciu ofiary może oddalić się z łupem).
6) Po śmierci postaci ( o ile nie zmienia ona rasy na „duch” lub nie staje się nieumarłym [za pozwoleniem kogoś z teamu]) jej karta postaci zostaje "wyzerowana" a nick zmieniony.
7) Rany odniesione w walce należy wpisywać w system reputacji. Ranna nie znika dopóki ranny nie uda się do medyka.
8) W przypadku zbyt rozległych obrażeń postać może umrzeć po walce (decyzją kogoś z teamu) lub stać się kaleką.
9) Ocena czynu i jego ewentualne ukaranie leży w gestii sędziego.
Ustawa międzymiejska:
1) Miasta ras, choć pod jurysdykcją Zakonu, posiadają pełną autonomię w sprawach wewnętrznych i na arenie międzymiastowej.
2) Dozwolone są tak zwane „wojny miejskie”, pod którym to pojęciem znajdują się:
a) sabotaże,
b) kradzieże,
c) ataki militarne,
3) Dozwolone są sojusze, pakty i noty polityczne międzymiejskie.
5) Osoby posiadające Glejt ducha mogą przyłączyć się do dowolnego miasta na czas „wojny miejskiej”.
Poprawka dotycząca polimorfii:
1) Gracze wskazani przez Ekenę (pierwszego polimorfa Zakonu) mogą zatrzymać dotychczasową zdolność polimorfii, reszta graczy zobowiązana jest zrezygnować z tej umiejętności (zostanie im ona odebrana).
2) Osoby wskazane przez Ekenę staną się jej Gwardią, czyli organem doradczym, którego funkcję jak i możliwości określi ona sama.
3) Ekena (i być może jej Gwardia) będzie oceniać czy dany gracz jest (może zostać) polimorfem i jaki kształt będzie przybierać.
4) Fabularnym wyjaśnieniem jej możliwości oceny będzie używanie przez nią czaru „Zrozumienia”, dostępnego tylko dla niej (być może też jej Gwardii) jak i Mistrza Mangela (ot, taka furtka na wszelki wypadek).
5) Kryteria oceny gracza to:
a) staż (minimum 3 tygodnie gry),
b) przynajmniej jedna sesja/minimisja,
c) ogólna ocena usera (czyli Ekuś ma wolną rękę poza tym)
6) Smoki nie mogą uzyskać polimorfii (domyślnym dla nich jest zmieniać kształt z gadziego na ludzki i z powrotem).
Ustawa oświatowa:
1) Wprowadzony zostaje trójstopniowy podział szkolnictwa (odpowiednio: podstawowy; szkoła [podstawowa], średni; gimnazjon, wyższe; uniwersytet).
2) Każdy z kolejnych stopni wykształcenia można zdobywać po pokonaniu kolejnych progów doświadczenia (podstawowe- 0% doświadczenia, średnie- 35% doświadczenia, wyższe- 60% doświadczenia).
3) W szkole podstawowej można nauczyć się 3 umiejętności (w czasie nauki w tejże szkole), które są opisane jako „Podstawowe”. W gimnazjonie nie można nauczyć się żadnej umiejętności (zdobywa się tylko kolejny poziom wykształcenia, zwiększający ilość możliwych do wyuczenia umiejętności). Zaś na uniwersytecie, poza najwyższym stopniem wykształcenia można zdobyć jedną umiejętność oznaczoną w spisie umiejętności jako „Wyższe”.
4) Czesne za naukę pobierają i zatrzymują dla siebie nauczyciele.
5) Szkoła Magii, Kompleks Łucznicy, etc. nada pozostają instytucjami oświatowymi, jednak nie można w nich podnosić poziomu wykształcenia a jedynie statystyki i zdobywać umiejętności.
Poprawka odnośnie zwierząt:
1) Zwierzęta przestają być uznawane za część „startowego ekwipunku”.
2) Jedynym sposobem na posiadanie zwierzęcia jest jego kupno/złapanie i poddanie tresurze.
Uchwała honorowa:
1) Pozwolę sobie napisać Kodeks Honorowy w najbliższym czasie.
2) Ustalimy następnie jego różne wersje dla poszczególnych (nie wszystkich) profesji.
Uchwała inkwizycyjna:
1) Każdy gracz psujący klimat może zostać:
a) pozbawiony postaci (śmierć postaci),
b) wygnany (ban na kilka dni),
c) pozbawiony majątku,
d) cofnięty do Raany.
2) Osoby plagiatujące Zakon zostają dożywotnio pozbawione możliwości gry na Zakonie (ban for ever)
3) Moderatorzy i administratorzy nie wypełniający swoich obowiązków będą usuwani a w ich miejsce będą powoływani nowi (wyjątkiem są urlopy, gdy zostanie zgłoszona dłuższa nieobecność na forum, czy to fabularna czy też realna).
4) Celem zlikwidowania inflacji zostanie wprowadzony „event” który pozbawi graczy nadwyżek złota i cennych przedmiotów (szczegóły na gg/AQQ).
Jeśli coś pominąłem - dajcie znać lub opiszcie to tak jak ja.
Offline
Zgadzam się z Sędzią. No może poza oddzielnym forum dla umarłych bo wiem jak długie oczekiwanie drażni graczy (patrz: Sol), co do reszty... Przechodzi, jeśli coś będzie działaś nieprawidłowo to się zmieni.
Offline
Wszystko ładnie i jestem za, tylko mały apel do całego teamu w związku z ustawą oświatową: Trzeba dawać trochę więcej doświadczenia. Oczywiście w granicach rozsądku, jednak moim zdaniem na przykład 10klimatycznych postów, to już jest dobry powód na 1%, żeby potem nie było sytuacji takich jak z Silver, która gra z 2 lata z hakiem, a ma 30%.
Offline
Wszystko ładnie pięknie za wyjątkiem tego miejsca, gdzie 'powracałoby się' do świata żywych. Dobra, rozumiem raz. Kiedy postać ginie, a osoba nią grająca nie chce zmieniać tejże postaci (bo jest emocjonalnie związana, czy też nie chce jej się wymyślać czegoś nowgo) to trafia do takiego miejsca i co? Powiedzmy w jakiś sposób 'wykupuje się', czy wywalcza sobie drogę z powrotem do świata żywych. Ale co jeśli owa wracająca postać jest znienawidzona przez kogoś i ten ktoś znów ją zabije. I co znów trafia do 'przedsionka piekieł' i historia toczy się od nowa, tak w koło? Umieram, robię wszystko, żeby wrócić, wracam, znów umieram, a potem znów wracam? Śmierć jest chyba jednak ostateczna, nie? Przynajmniej w pewnych względach raczej trzababy było to ograniczyć.
Offline
Ireth, masz całkowitą rację - jednak w tym projekcie nie uwzględniłem takiej możliwości. Myślę że takie eskapady jak ta Nikol - Sol będą należały do rzadkości, zwyczajnie będą nagrodą za dobrą grę.
PS. Ja was błagam, piszcie w postach (poza poprawkami) "za" lub "przeciw". Jak demokracja to ok, ale już w anarchię popadać też nie można.
Z oczywistych względów mój głos jest "za" w każdej sprawie, z tego co zrozumiałem Krag i Aravial też są na tak: razem mamy 9 głosów. Ireth, Niordd, jeśli się już wypowiedzieliście, rzućcie jednoznaczną odpowiedź. Jeśli będą "za" to od piątku jestem wstanie zacząć to wdrażać (co nie znaczy ze macie na mnie czekać).
Offline
To wszystko wyjaśnia.
Więcej 'nieścisłości' nie widzę, więc jestem także za.
Ostatnio edytowany przez Ireth (2009-02-25 16:59:41)
Offline
Wybaczcie, moge być "lekko" rozkojarzony.
Ok, czyli mamy 15 głosów, preszły - jednak kultura wymaga by wypowiedzieć się mogli wszyscy - podeśle linka do tematu Zefowi, Sulamowi i Lukasowi.
PS. Licze, ze cały team weźmie udział w pracach.
PS. PS. Dziękuje wam.
Offline
Offline
1.Ograniczenie polimorfii i zwierzyńca -jak najbardziej tak.
2.Moje zdanie na temat kwestii śmierci widnieje w innym wątku, który zapewne większość z tu obecnych czytała.
3.Mordowanie psujących klimat -popieram całym sercem i całą duszą
4.Frakcje handlowe -podejżewam, że nikomu nie będzie się chciało tego robić, i zdechnie tak jak klany. Ale jeśli nie, to bardzo dobrze.
5. Miasta ras -jak najbardziej trzeba to ożywić, aczkolwiek optowałbym za jak najmniejszym angażowaniem w to mechaniki. Ale jeśli chodzi o wojny między miastami a nawet podatki, jestem za.
6. Ustawa honorowa -moim zdaniem każdy ma włąsny kodeks honorowy, a spisywanie rzeczy typu: paladynom nie wolno mordować niewinnych stworzonek, jest bez sensu.
7. Ustawa o umiejętnościach -"Buhajowe jądra"? Popier****** cię?! Kilka innych umiejętności takoż jest bez sensu. Aha, i ciekaw jestem, kto zostanie owym nauczycielem kamasutry.
I takie pytanie -przeglądając to, stwierdziłem, że moja postać posiada sporo z tych umiejętności bez żadnej nauki. Mam się uwstecznić i iść do szkoły, czy zostaje tak jak jest?
8. Ustawa o żywności -JUŻ MÓWIŁEM, CO JA O TYM MYŚLĘ, ALE JESZCZE RAZ POWTÓRZĘ: TO JEST BZDURA, GŁUPOTA I KOMPLETNY KRETYNIZM, KTÓRY DOPROWADZI NAS DO UPADKU!!!!!!!!!!!
A gdy się to już stanie, nie mówcie, że nie ostrzegałem.
Offline
Nie powiemy Lukas, jeśli się nie stanie - wtedy ja to powiem tobie.
Offline
A właśnie się nie zgodzę...Takie umiejętności jak "Buhajowe jądra" właśnie dodają pewnego...nazwijmy to realizmu. Bo widzisz, życie nie składa się tylko zlatania tam i z powrotem z jakąś maczetą i lania się z kim popadnie. W życiu dużo więcej jest innych umiejętności do opanowania...Dobra, zgadzam się, może te Buhajowe jądra toi lekka(ale pomimo wszystko uważam, że lekka) przesada, ale na przykład "kosmetyka ciała" jest w moim mniemaniu trafna i klimatyczna.
Co do ustawy żywnościowej...myślę, że jednak wzięcie pod uwagę słowa "argument" to dobry pomysł. W opozycji to jest zawsze najłatwiej.
Offline
Otóż chciałbym się odnieść do wczorajszej dyskusji. Odnieść dla tego, bo naiwnie wierzę, że jednak nie był to czas całkowicie stracony. Również dla tego, że kilkakrotnie oskarżałem o brak merytoryki, więc przystało, żebym sam ową merytorykę prezentował. Na wstępie mówię, że moja wypowiedź nie zmierza ku zaczęciu nowej dyskusji. Jest ona raczej jednorazowy charakter i ma na celu podsumować, bo uważam, że takie podsumowanie jest potrzebne.
Po pierwsze: Twierdziliście, że wasze argumenty padły wcześniej. Twierdziliście, że w ogóle je macie, że już o tym pisaliście wcześniej i nie chce wam się powtarzać. Tak więc pozwoliłem sobie sprawdzić, i zacytuje, co mieliście do powiedzenia w tej sprawie:
"- Przeciw, przeciw i przeciw. Moje charty są przeciw, moja wiwerna jest przeciw i cały mój nieumarły legion też jest przeciw."
"-PRZECIW!!! -ryknął Lukas, oniemal nie wypluwając przy tym zębów -To jest zamach na nasze święte wolności! To jest kompletna bzdura, która zaprowadzi nas na skraj upadku! Pókim żyw, nie dopuszczę! "
I...to by było na tyle. Więc pozwolę sobie jednak to zanegować.
Następna sprawa: Twierdzicie, że mechanika jest głupia, be, fe i w ogóle. A ja się z tym po prostu nie zgadzam. Fantasy co prawda polega na wyobraźni, ale nie na braku praw. Wręcz przeciwnie, tworzymy nowy świat w którym muszą obowiązywać jakieś prawa. Bo jak nie będą, to pozbawione jest to jakiegokolwiek sensu. Taki system, jest uogólnieniem pewnych spraw, bo wiadomo, że każdy gracz myśli inaczej, gra inaczej. I nie ma w tym nic złego, ale pewne zasady MUSZĄ obowiązywać wszystkich jeżeli chcemy tworzyć społeczność.
Dalej: Znamienity argument "Zakon to nie simsy". Racja, tylko zakon to też nie Diablo II, gdzie jedyną rozrywką jest siekanie wrogów. To jest coś dokładnie po środku.
Następnie: Pomimo wszystko, macie dużo racji. Ja sam nie byłem zbytnio przekonany do tej reformy. ALE w połączeniu z resztą jest ona bardzo sensowna, fajna i wprowadza realizm, który notabene też jest fajny. To będzie wprowadzało przymus większej aktywności dla graczy i nakręcało w małym(ale zawsze) procencie gospodarkę. Co w połączeniu z resztą ma szansę wprowadzić jakoś stabilnosć monetarną. Mówicie, że to takie straszne, że doprowadzi zakon do upadku. Czyli twierdzicie, że jeżeli przed sesją gracz będzie musiał wydać 10 dukatów na jedzenie, to to oleje i przestanie grać? To trochę śmieszne jest. Cały problem polega na graczach, których jest mało, i są mało aktywni i to jest w mojej opini największe zagrożenie dla tego wszystkiego. Jedno jest pewne: Mamy więcej do zyskania niż do stracenia.
Sam chciałbym przeprosić, za wytykanie wam, że nie jesteście aktywni. To było głupie i szczeniackie. Głównie dla tego, że dyskusja była o czymś zupełnie innym. No i ogólnie nie mam prawa do waszej oceny. Może macie inne ważniejsze rzeczy. Może wam się nie chce. Nie ważne, to nie moja sprawa.
I to by było na tyle. Chciałbym to zakończyć jakimś fajnym miłym tekstem, że pomimo wszystko szanuje wasze poglądy które przedstawiliście i tak dalej. Ale musiałbym kłamać. Jedyne co cenię, to to, że się interesujecie jednak sprawami zakonu. Jednak samo negowanie(jeszcze w takim stylu...) nie wystarczy. Reszta "dyskusji" w waszym wykonaniu moim skromnym zdaniem była do rzyci, przy czym mam świadomość, że sam również się nie wykazałem. Dlatego właśnie ten post. Zakończę propozycją, którą wczoraj wysunął Mangel. Wysuńcie własne propozycje, i nie mówię tego z przekąsem.
Ostatnio edytowany przez Niordd (2009-02-26 16:13:18)
Offline
No i wszystko jasne. Myślę raczej podobnie. Jutro ruszamy ostro, trza zrobić jak najwięcej i jak najszybciej. Mam nadzieję że Sulam i Niordd podźwigną nowe związane z mechaniką obowiązki i rozwiną to wszystko na tyle, aby zakon zaczął istnieć znacznie lepiej niż dotąd.
Offline
Jeszcze dziś powinienem wrzucić ustawę zdrowotną - miejmy nadziję ze się uda.
PS. Trzeba szukac kogoś na posadę burmistrza Raany, ja mam dwie kandydatury - ale poczekam na wasze propozycje.
Offline
Reklama | Toplisty | Wspieramy | Zakon w pigułce |
---|---|---|---|
|
|
|
Wielka Rada
Mistrz: Mangel(Urlop): 7659312 mangel@aqq.eu Mistrzyni: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Zastępca Mistrza: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro: 4050011 daray@aqq.eu Dziekan: Sulam: 7506594 sulam@aqq.eu Bibliotekarka: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Pancermistrz: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Instruktor walk: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Łucznik: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Rada Mniejsza Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Myśliwy: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Ogrodnik: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Projektant: POSZUKIWANY!: Arcykapłan: Dark Verreuil: 6990996 verreuil@aqq.eu Dowódca Srebrzystych: Angelus: 4880466 rkofan@aqq.eu Sędzia: Kraght'nar: 849959 Statystyki Stat24: Googlebot był ostatnio: Pagerank: Nagrody: |