Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!
Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
Strony: 1
ROZDZIAŁ II - Terminologia
W tym dziale wymieniono kilka terminów przydatnych podczas walki. Dzięki nim łatwo opisać i nazwać ruchy przy nauce szermierki. Należy się z nimi zaznajomić, by lepiej zrozumieć tę sztukę.
Cięcie - krojący ruch miecza, jeden z trzech rodzajów ataku.
Garda - określenie używane naprzemiennie z terminem postawa; oznacza pozycję, w której znajduje się szermierz na początku lub w trakcie walki.
Miękki - określenie przeciwnika, który nie wywiera nacisku na ostrze.
Odebranie - ruch pozwalający odebrać przeciwnikowi broń.
Odjęcie - polega na zsunięciu własnej klingi z miecza przeciwnika i uderzenie po jej drugiej stronie.
Odsunięcie - ruch, który zmienia tor ataku przeciwnika, jednocześnie go trafiając.
Przełamanie - (odsunięcie, zbicie, parowanie) to dowolne uderzenie zmieniające kierunek lub przechwytujące cios przeciwnika.
Sztuka fechtunku - nazwa sztuki walki mieczem.
Sztych - część miecza wykorzystywana do pchnięć.
Twardy - określenie przeciwnika, który napiera głownią na naszą głownię.
Uderzenie - jedno z trzech podstawowych rodzajów ataku mieczem.
Sekretne uderzenie - takie uderzenia, które jednocześnie chronią szermierza i ranią jego przeciwnika:
~ ciemienia: pionowe uderzenie z góry, wykonywane przez wyrzut miecza do przodu, bez zamachu, wymierzone w ciemię (głowę) przeciwnika
~ poprzeczne: poziome uderzenie wykonywane na prawą stronę krótkim, a na lewą długim ostrzem
~ spojrzenia: uderzenie z góry, zadawane krótkim ostrzem w ramię albo twarz
Zawinięcie - technika stosowana po zwarciu polegająca na obróceniu miecza tak, aby uzyskać kontrolę nad głownią przeciwnika.
Zawieszenie - pozycja miecza, gdzie sztych wymierzony jest w przeciwnika.
Zwarcie - moment, w którym spotykają się klingi mieczy walczących.
Offline
Strony: 1
Reklama | Toplisty | Wspieramy | Zakon w pigułce |
---|---|---|---|
|
|
|
Wielka Rada
Mistrz: Mangel(Urlop): 7659312 mangel@aqq.eu Mistrzyni: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Zastępca Mistrza: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro: 4050011 daray@aqq.eu Dziekan: Sulam: 7506594 sulam@aqq.eu Bibliotekarka: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Pancermistrz: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Instruktor walk: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Łucznik: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Rada Mniejsza Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Myśliwy: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Ogrodnik: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Projektant: POSZUKIWANY!: Arcykapłan: Dark Verreuil: 6990996 verreuil@aqq.eu Dowódca Srebrzystych: Angelus: 4880466 rkofan@aqq.eu Sędzia: Kraght'nar: 849959 Statystyki Stat24: Googlebot był ostatnio: Pagerank: Nagrody: |