Nikoletta - 2010-11-12 18:26:15

ROZDZIAŁ II - Terminologia




W tym dziale wymieniono kilka terminów przydatnych podczas walki. Dzięki nim łatwo opisać i nazwać ruchy przy nauce szermierki. Należy się z nimi zaznajomić, by lepiej zrozumieć tę sztukę.

Cięcie - krojący ruch miecza, jeden z trzech rodzajów ataku.

Garda - określenie używane naprzemiennie z terminem postawa; oznacza pozycję, w której znajduje się       szermierz na początku lub w trakcie walki.

Miękki - określenie przeciwnika, który nie wywiera nacisku na ostrze.

Odebranie - ruch pozwalający odebrać przeciwnikowi broń.

Odjęcie - polega na zsunięciu własnej klingi z miecza przeciwnika i uderzenie po jej drugiej stronie.

Odsunięcie - ruch, który zmienia tor ataku przeciwnika, jednocześnie go trafiając.

Przełamanie - (odsunięcie, zbicie, parowanie) to dowolne uderzenie zmieniające kierunek lub przechwytujące cios przeciwnika.

Sztuka fechtunku - nazwa sztuki walki mieczem.

Sztych - część miecza wykorzystywana do pchnięć.

Twardy - określenie przeciwnika, który napiera głownią na naszą głownię.

Uderzenie - jedno z trzech podstawowych rodzajów ataku mieczem.
Sekretne uderzenie - takie uderzenia, które jednocześnie chronią szermierza i ranią jego przeciwnika:
~ ciemienia: pionowe uderzenie z góry, wykonywane przez wyrzut miecza do przodu, bez zamachu, wymierzone w ciemię (głowę) przeciwnika
~ poprzeczne: poziome uderzenie wykonywane na prawą stronę krótkim, a na lewą długim ostrzem
~ spojrzenia: uderzenie z góry, zadawane krótkim ostrzem w ramię albo twarz

Zawinięcie - technika stosowana po zwarciu polegająca na obróceniu miecza tak, aby uzyskać kontrolę nad głownią przeciwnika.

Zawieszenie - pozycja miecza, gdzie sztych wymierzony jest w przeciwnika.

Zwarcie - moment, w którym spotykają się klingi mieczy walczących.

http://czujemiete24hat.eu worldhotels-in.com Маврикий Lodging Anse-Bertrand