Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#16 2010-06-21 21:14:14

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: System podróży

Lejsu:
Mamy za mało graczy na to co ty proponujesz. Jak to wyjdzie w praktyce? 3 wątki żywe, reszta kona, bo nikt w nich siedzieć nie chce?

Eberes:
Kolejno:
1) Osobny MG od podróży to dobry pomysł, ale skąd go wziąć? A osobny MG od handlu raczej nie jest potrzebny, skoro mamy to aKP, które zjechałeś. :-)
2) Jak MG zniknie, to inny MG na chwile przejmie jego lokację, umożliwi graczom ucieczkę, lub przetrzyma do czasu znalezienia nowego. Pełna płynność.
3) Już nie będzie takiej potrzeby. Ten event był desperackim krokiem, mającym dać teamowi szansę na dojście do tego gdzie i co się dzieje. Forum było za duże, gracze zbyt nieliczni i łatwo było coś pominąć.
4) NIE KAŻDA podróż będzie minimisją. Nie na każdym trakcie siedzą mutanty, nie wszędzie znaleźć można zdychających kurierów z Bardzo Ważną Wiadomością. Raz na jakiś czas, a bez tego na zasadzie, "Ruszam w podróż", "Ruszasz w stronę X, pogoda jest niezłą", "Odpoczywam, znów ruszam", "Docierasz na miejsce", jeno z opisami i możliwością rozwinięcia.
5) Właśnie tak ie będzie, bo nadmiar graczy zawsze będzie kierowany do kolejnych lokacji.


Do aKP będą dodawane kolejne stopnie "pożywności", tak, żeby można było kupić zapas jedzenia na rok i nie przejmować sie jedzeniem. To nie simsy, ale powód dla którego nie będzie chomikowania pieniędzy.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#17 2010-06-21 21:39:10

 Necteris

Dowódca Srebrzystych

Zarejestrowany: 2010-02-23
Posty: 109
Punktów :   
Rasa: Żywy Wampir
Profesja: Nożownik
Praca: Dowódca Srebrzystych
Totem: Wąż

Re: System podróży

Jako, że Mangel sam doskonale radzi sobie z odpieraniem zarzutów opozycji, powiem krótko - jestem całkowicie za tym pomysłem. Udynamiczni i ubogaci świat gry. Stoję murem za systemem podróży.

Offline

 

#18 2010-06-21 21:52:03

Eberes

Mieszkaniec stolicy

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Tancerz cienia
Praca: Bezrobotny
Totem: Ptak Ti

Re: System podróży

"Lejsu:
Mamy za mało graczy na to co ty proponujesz. Jak to wyjdzie w praktyce? 3 wątki żywe, reszta kona, bo nikt w nich siedzieć nie chce?"

Czyli lepiej żeby było tysiąc wątków z czego trzy żywe...? Bez sensu. Zakaz bilokacji (z pewnymi wyjątkami i dobrze dopracowany) jest dobrym pomysłem i wcale nie koliduje z twoim. TO jest główny problem zakonu - ok. 80% wątków się nie zakończyło. Dla czego tak jest...? Odpowiedzi się przeciągają w czasie - minimisje - jeszcze bardziej.
Odpowiedz mi teraz mang, czemu to niby minimisje nie mogą być rozgrywane jako sesje? Przecież to dużo lepsze rozwiązanie! Nie będzie to trwało wiecznie, skończy się na pewno - lepiej się wczuć można.
Będzie to tylko wymagało wcześniejszego przygotowania MG który co po dłuższe kwestie sobie napisze wcześniej.

Co do tego systemu podróży, to tylko jedna mała uwaga....Wtedy zakon przestanie być zakonem. Bo co to za zakon rozsiany pomędzy lokacjami...? Bez sensu. W ogóle cała dotychczasowa fabuła nie będzie miała sensu...


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=88

Offline

 

#19 2010-06-21 22:39:22

 Skimrra

http://tnij.org/gbjuhttp://tnij.org/hg3k

status adorosa@aqq.eu
6114003
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2009-02-08
Posty: 1665
Punktów :   
Rasa: Duch burzowy
Profesja: Wiedźma
Praca: Rektor Instytu Umysłu
Totem: Gryf

Re: System podróży

Eberes, upierasz się przy sesjach. A ja w nich nie widzę sensu. Wczoraj była jedna. Wiesz jak ciężko było zebrać graczy na nią? Dla przykładu: Ireth zajeta, Ty pracujesz, ktoś tam ma coś jeszcze.
Ok, w wakacje może i by się udalo. Ale w roku szkolnym znaleźć termin pasujący wszystkim? To graniczy z cudem. ja w każdym razie mówię, że od września pewnie nie zorganizuję żadnej. bo będę zapierdalała na 12h, jak zwykle z resztą. więc zastanów się nad tym pomysłem sesji.

Zakaz bilokacji uważam za idiotyczny. Ruch dukata stoi już teraz, ciekawa jestem co się stanie z gospodarką jak każdy z graczy zostanie skazany na jeden wątek. Bo nie wierzę, żeby nagle wszyscy się zmobilizowali i odpisywali regularnie. A więc jedna czy dwie osoby będą blokowały pięć innych. Nie będzie jak zarobić, nie będzie jak nabyć. Nonsens.

Też uważam, że jedzenie jest za drogie. Może być w tej postaci, ale nie za takie dukaty. Już i tak niezywkle trudno je zdobyć. A co dopiero jak zaczniemy je graczom odbierać.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=30

"Głos pośrodku nocy, głos hen gdzieś z oddali
Jakby się zbliżał, jakby kroczył, jakby się ktoś z miłości żalił...
Głos w tysięcznym głosów tłumie, bo lepiej słychać gdy zamknięte oczy
Teraz zaczynam go rozumieć
Śpiew chyba od wyspy, chór jak morska fala
Śpiew taki srebrzysty, że się od niego świat zapala..."

Offline

 

#20 2010-06-21 22:52:32

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: System podróży

Już, proszę, ceny jedzenia zostały obcięte o jedno zero "z tyłu". Czyli teraz podstawowy posiłek kosztuje 1 dukat, dojdzie też możliwość magazynowania jedzenia, wtedy system sam będzie się karmić.

Eberes:
Wiesz czemu to nie mogą być sesje? Prosta odpowiedź, bo mamy jeden pokój sesji, w dodatku, nie możemy z niego wyciągnąć archiwum i udowodnić, ze to co tam zyskaliśmy istnieje naprawdę.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#21 2010-06-21 22:58:56

 Skimrra

http://tnij.org/gbjuhttp://tnij.org/hg3k

status adorosa@aqq.eu
6114003
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2009-02-08
Posty: 1665
Punktów :   
Rasa: Duch burzowy
Profesja: Wiedźma
Praca: Rektor Instytu Umysłu
Totem: Gryf

Re: System podróży

Dziękuję Manguś :) o to mi chodziło ^^ Te ceny są całkiem do przyjęcia.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=30

"Głos pośrodku nocy, głos hen gdzieś z oddali
Jakby się zbliżał, jakby kroczył, jakby się ktoś z miłości żalił...
Głos w tysięcznym głosów tłumie, bo lepiej słychać gdy zamknięte oczy
Teraz zaczynam go rozumieć
Śpiew chyba od wyspy, chór jak morska fala
Śpiew taki srebrzysty, że się od niego świat zapala..."

Offline

 

#22 2010-06-22 09:27:33

 Lejsu

Treser bestii

3988541
Skąd: Kamienna Góra
Zarejestrowany: 2008-01-31
Posty: 936
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Łowca/Tropiciel
Praca: Treser
Totem: Dzik

Re: System podróży

Mangel napisał:

Lejsu:
Mamy za mało graczy na to co ty proponujesz. Jak to wyjdzie w praktyce? 3 wątki żywe, reszta kona, bo nikt w nich siedzieć nie chce?

I właśnie o to chodzi, że 75% (no ostatecznie może 50%) wątków jest w ogóle nie potrzebnych. W samym Quidsors jest takie nagromadzenie wątków, że... - Dzielnica Świątynna ma 12 wątków, Instytut Umysłu ma 8. I po co? Sama świątynia ma takie bezsensowne wątki jak hol, zakrystia, biblioteka świątynna (a to już biblioteka na trzecim piętrze za mała?) itp. Brakuje tylko ciemnego małego pokoiku, w którym kapłani wykorzystują seksualnie młodych adeptów.  Po co wątki typu zapisy, sekretariat, a przecież sala wykładowa wystarczy. Po co trzy rodzaje szkół (a może i więcej) - podstawówka, gimnazjum i uniwersytet i oczywiście żałosne tematy jak pokój nauczycielski i pokój dyrektora. I mnóstwo innych na całym forum.
3 wątki żywe? No bez przesady, jestem niemal pewien, że więcej. No właśnie i reszta kona - w większości te, które są nie potrzebne.

Offline

 

#23 2010-06-22 09:50:35

 Lehora

Mieszkaniec stolicy

status lehora@aqq.eu
25029875
Zarejestrowany: 2010-03-05
Posty: 779
Punktów :   
Rasa: Nimfa
Profesja: Szamanka
Praca: Herbaciarnia
Totem: Ryś

Re: System podróży

Jeśli mogę wtrącić swoje trzy słowa...
Nie jestem długo na Zakonie, ale też nie krótko. I widzę zmiany, które są jak najbardziej pożądane, by całe Forum mogło się rozwijać. Jednak obawiam się, że za niedługo cała ta gra, prawdziwy PBF zmieni się w jakąś bezsensowną grę, w której będziemy klikać na kwadraciki, żeby coś zrobić, a nasza wola będzie ograniczona do kilku możliwości akcji. Na temat autoKP rozmawiałam ze znajomymi z Zakonu i stwierdziłyśmy wspólnie, że owszem, jest to dobry pomysł. Po pierwsze: wszystko jest czytelniejsze, po drugie - łatwej wszystkiego się o postaci dowiedzieć. Zasmucił nas jedynie System Głodu, który jest moim zdaniem totalną pomyłką. Owszem, wiadomo, że trzeba jeść by przeżyć, jednak niby Karczma oferuje jedzenie, tak? 10 dukatów za jeden posiłek to było za dużo, ale jeśli zostało to zmniejszone o jedno 0, to jakoś da się przeżyć.
Sprawa zamarzniętych wątków - nie da się ukryć, że tak jest. Nie można nie zauważyć, że jest stała grupa, która Zakon odwiedza codziennie i stara się odpisywać regularnie. Jednak jeśli ktoś się wrąbie do wątku, a będzie odpisywał raz na tydzień, to wiadomo, jak się sprawy mają. Wiele wątków jest nie potrzebnych? Nie wypowiadam się, bo nie mi do tego.
Trzecia sprawa - jeśli na Zakonie ma być piękny rozwój handlu, trzeba utworzyć więcej miejsc pracy. Ja jakoś wyłapałam Herbaciarnię, jednak co z innymi graczami?
Rozdroża? nie mam pojęcia jak to wszystko się przyjmie, jednak wiem, ze to spowolni grę jeszcze bardziej.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=50

Fortuneteller what do you see
Future in a card
Share your secrets, tell them to me
Under a Violet Moon

Offline

 

#24 2010-06-22 10:01:39

 Ireth

http://tnij.org/gg6f

2121920
Skąd: TriCity
Zarejestrowany: 2007-07-11
Posty: 1530
Punktów :   
Rasa: Człowiek (polimorf)
Profesja: Posłaniec
Praca: Pomocnik Sędziego
Totem: Koń
Zwierze: Xnifs - Dajm

Re: System podróży

No dobra. Jak obiecałam, tak napiszę, skoro już wszyscy się tutaj tak pięknie i konstruktywnie wypowiadają.
Ale zacznę od czegoś innego.
1. Wczoraj udało mi się jeszcze wyłapać, że najpierw mam pretensje, że na Zakonie jest zastój, a potem jestem antyzmianom (nawiasem mówiąc dzięki Mangel, to było raczej mało przyjemne). Ale niech będzie, że jestem taka anyprzyszłosciowa, anyzmienna i w ogóle straszna, bo tak to właśnie odebrałam.
Na Zakonie jak pisałam wtedy z Tobą na gg zastój jak jasna cholera. Dwa posty dziennie i to  pisane przez zielarki nasze (bogom niech będą za nie dzięki), tylko dzięki nim było napisane cokolwiek. W wątkach pisać praktycznie nie było jak, bo wszędzie porzpoczynane były jakieś akcje i 'przecież wcinać się nie wolno', o czym też przekonałam się na własnej skórze, jak mnie i Eberesa zjechała Skimrra za to, że on napisał w wątku, w którym nasza mistrzyni dwa tygodnie wcześniej prowadziła jakąś akcję. Oczywiście potem Ski zniknęła, wątek leżał odłogiem, a jak Eberes napisał, a Skim się zjawiła, była wielka awantura. 'No bo jak to tak można?! Przecież tam już się coś dzieje!' Owszem działo się, dwa lub więcej tygodni wcześniej. I w ten sposób zablokowanych była połowa wątków na zakonie. Teamu nie było, zastój był. Ale oczywiście to tylko ja mam pretensje, jak zawsze przecież ;/

2. Jaką więc dasz gwarancje, że z tym nowym, poszatkowanym, na nazwijmy to, lokacaje Zakonem nie będzie tak samo? Że osoba, która wyruszy gdzieś w podróż nie utknie gdzieś po drodze? Nie wierzę, w to, że jak jakiś MG zniknie z jakiegoolwiek powodu, to płynnie przejmie akcję inny MG. Tego się po prostu zrobić nie da. Bo to inny człowiek, ma on inny zamysł itd. Poza tym już ostatnio team (z wyłączeniem Sulama, który napisał) dał plamę na całej linii znikając. Mangel, Twoje tłumaczenie 'że to życie i tak dalej' oczywiście przyjmuję do wiadomości. Różne są scenariusze, ale to co napisałeś później po prostu mnie z nóg zwaliło 'że przecież informowałem, nikt tego nie przekazał?' Piękny przykład jak wspaniale krążą informacje pośród teamu. Odnoszę głupie wrażenie, ze z tymi przejmowaniami podróży będzie podobnie. 'Oj, bo ja nie wiedziałem/am'. A gracz w tym czasie może zapuścić korzonki pośrodku nikąd.

3. Sam pomysł podróży nie jest do końca zły. To prawda wprowadziłby jakieś urozmaicenie, ale.
Cholernie wkurzył mnie fakt, że Magel znikasz na długie dnie (znów życie, spoko rozumiem) potem wracasz wprowadzasz jakąś rewolucję (bo tak widzę ten pomysł) nie kończąć wcześniej rozpoczętych spraw. I nie chodzi mi tu tylko o fakt, że nie odpisujesz (założę się, ze nie jestem jedyną osobą, która czeka w wątku na dalsze rozwinięcie akcji), ale to że zostawiasz wszystko rozgrzebane, a porywasz się na coś następnego. Tak też było wczoraj. Wróciłeś, nawaliłeś milion prac do biblioteki, napisałeś o systemie podróży i koniec. AutoKP rozgrzebane, akcje niedokończone, gracze (przynajmniej niektórzy, albo znów tylko ja) rozgoryczeni. Nie kończysz tego co zacząłeś.

4. Może w końcu ktoś mi wyjaśni, czy te AutoKP już działają w pełni, całkowicie i na 100%? Bo słyszę o nich od tygodni, a efektu końcowego jakoś nie widzę. Tylko cały czas, że są wprowadzane, albo że wyskoczył błąd i dalej nic. A jeśli jednak działają, może ktoś mi wyjaśni jak, bo na razie nic z tego nie rozumiem. System głodu? I co, skoro w karczmie zawsze były posiłki za darmo. I co? Jak napiszę, ze jam tam, to mam system z głowy? Czy też mam się dalej zastanawiać, o co do cholery chodzi w tych 'bulwach'? I skąd mam je niby wziąć?
A jak na razie niech Ireth dalej sobie z głodu umiera.

5. Zakon za bardzo zaczyna mi przypominać jakąś grę typu 'point and click'. Ale to może tylko moje odczucie. Kliknij tu, a otrzymasz...

6. Czekam aż ktoś mi wyjedzie, ze przecież byłam modem i byłam do dupy. Z góry jednak powiem, że przyznaję, nie spisałam się, bo mój potencjał i chęć do pisania się wtedy wypaliły. Poza tym miałam wrażenie, ze Zakon nie jest już takim PBF-em jak kiedyś.

Teraz to wrażenie tylko się pogłębia.

No, to by było na tyle.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=42
A po nocy przychodzi dzień,
A po burzy spokój...

Offline

 

#25 2010-06-22 10:29:55

 Arevis

http://www.zakonopedia.boo.pl/medale/Garlic-cloves-32.png

status arevis@aqq.eu
4306295
Zarejestrowany: 2008-12-21
Posty: 510
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Barbita/Najemnik
Praca: Zarządca farmy
Totem: Gryf
Zwierze: Wąż i świnia

Re: System podróży

może się trochę pogubiłem co do wypowiedzi Ireth oraz Mangel powinien na to odpowiadać, ale co do 5. To piszę od dłuższego czasu np. na CHB, mówię różnym ludkom, a oni mnie po prostu ignorują i dalej narzekają, że nie ma jedzenia ._. Ja produkuję bulwy ziemne i chcę je sprzedać,a le czuję się ignorowany. Poza tym wiem że kiedyś były posiłki w karczmie za darmo, ale to było chyba jakieś niedociągnięcie, albo jakiś inny pomysł, ponieważ od zawsze na farmie kosze jedzenia kosztowały normalne pieniądze 0.o, tak więc mówię po raz kolejny o tym, że to ja tutaj produkuję jedzenie i według mnie powinienem dostawać chociaż część pieniędzy ze sprzedaży tych bulw...


Sprzedam: Ogromne ilości rozmaitego jedzenia
Kupię: Rozmaite artefakty, talizmany, magiczne przedmioty etc.
Zatrudnię się jako najemnik

(\_/)
(O.o)
(>A<)*
[]RG[]
Copy and paste this Bunny into your signature to help Arghez gain world domination!
http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=40

Offline

 

#26 2010-06-22 10:49:21

 Nikoletta

http://tnij.org/gg6fhttp://tnij.org/gg6iAmazonka

Skąd: Werrizania
Zarejestrowany: 2006-08-28
Posty: 2540
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Asasynka
Praca: Zwiadowca Zakonny
Totem: Konik iha-ha!

Re: System podróży

Poprę wypowiedź Lejsa. Jest mnóstwo niepotrzebnych, nieużywanych wątków - Hol, Zapisy, Sekretariat. Napiszę więcej - otóż, byłam Adminem. Adminem - kiedy zniknęli wszyscy inni - bez wytłumaczenia. Dano mi wolną rękę i przyznam się, bez bicia, że usuwałam te puste, zapomniane i bezużyteczne wątki i tematy. Na co i po co? A do tego Mang, chcesz dodać kolejne i kolejne i kolejne.

A Ireś ma w zupełności rację - drugie zaczynasz, nie kończąc pierwszego.

Pamiętasz Mangu Zakon z czasów Wolfwood i Yoda? Parę tematów, zaledwie kilka wątków. Gracze skupieni, postacie poznawały się, miały ze sobą kontakt, wchodziły w różne interakcje. Teraz połowa się nie zna, druga połowa utknęła gdzieś bez sensu.

Ja mówię jasno - porządek, kodeks prawny (żeby było ciekawiej) i monolokacja.
Dlaczego monolokacja? Jeśli będzie mniej, aczkolwiek sensownych wątków, to też będzie miało sens.


Karta Postaci
aKP

Fortune Favours The Bold
Born to be Wild

...wódka naturalnie przywraca pion...

Offline

 

#27 2010-06-22 12:26:42

 Skimrra

http://tnij.org/gbjuhttp://tnij.org/hg3k

status adorosa@aqq.eu
6114003
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2009-02-08
Posty: 1665
Punktów :   
Rasa: Duch burzowy
Profesja: Wiedźma
Praca: Rektor Instytu Umysłu
Totem: Gryf

Re: System podróży

Po przeczytaniu tego wszystkiego nasuwa mi się jedno: najłatwiej krytykować. Bo wszyscy mówią o tym, jak to jest źle i jaki jest zastój, ale gdy Mangel proponuje zmiany, podnosi się larum i krzyk, że nie. To jest absurdalne.
Jasne, teraz proponujecie nagle zmiany. Tyle, że motywuje was chęć "zrobienia na przekór". Takie przynajmniej odnoszę wrażenie, gdyż wszystkie wprowadzane i proponowane zmiany są dokładnie opisane i czytając wszystko po kolei nie ma problemów ze zrozumieniem.

Lehora napisała, że nie wie czy się przyjmie ale, że wszystko zwolni. Dlaczego tak twierdzisz?

Ireth, ja już raz przepraszałam za to, że zniknęłam. Nie lubię się powtarzać, ale w porządku, przepraszam po raz drugi. I po raz drugi tłumaczę, że zniknęłam bo musiałam, a nie dlatego że był to mój kaprys. I pragnę przypomnieć że zanim zniknęłam na te dwa miesiące, siedziałam tu przez 1,5 roku, na różne sposoby próbując ruszyć Zakon. czasem bardziej udanie, czasem mniej.

Co do wątku, o którym wspomniałaś, moje emocje miały bardzo prosty sens - w dobrym tonie jest pytać. Ja zawsze pytam, jeżeli widzę od dawna nieużywany wątek, a wiem, że dany gracz jest w jakiś sposób obecny na Zakonie. Macie dostęp do mojego gg, AQQ, a nawet telefonu, bo wiem że parę osób ma mój nr.

Pytacie po co AutoKP, że to niepotrzebne? Cóż, ja jestem zachwycona tym, że istnieją. Oszczędza mi to czasu i nerwów. Bo od marca to głównie ja zajmowałam się kartami postaci. I łatwo było w nich oszukiwać czy działać wbrew regułom. A czasem ciężko się dogadać z niektórymi graczami. Teraz wprowadzam wszystko raz i mam kontrolę nad kurczakami i dziećmi neo których pojawia się tu całkiem sporo. Jasne, też widzę, że nie są doskonałe. Ale czy wy zdaje sobie sprawę jak skomplikowany to jest system? Nie będzie działał od razu perfekcyjnie. Trzeba czasu, ale też dobrej woli ze strony graczy, żeby chcieli zrozumieć o co chodzi. Ja już drugi dzień siedzę i wprowadzam dane. I robię to dlatego, żeby wszystkim było łatwiej, nikomu jeszcze nie odmówiłam pomocy.

Sądzę, że każda wprowadzona zmiana, jeżeli się sprawdzi zostanie cofnięta. Wy się zachowujecie jakby miał to być koniec świata. Tego nie rozumiem kompletnie. Też byłam przeciw systemowi podróży i AutoKP. Ale po prostu spokojnie porozmawiałam z Mangelem, dałam sobie wytłumaczyć. Potem przemyślałam i zrozumiałam.

Aha, jeszcze wątki. Zgadzam się, że jest sporo takich które są nieużywane i zbędne. Jednak takie usuwanie i czyszczenie forum "na hura" jest wg mnie niebezpieczne. Z paru powodów. Po pierwsze, część z nich pełni rolę typowo archiwalną. Mnóstwa przydatnych rzeczy się dowiedziałam z dawno nie używanych wątków. Po drugie, niektóre potrzebne są okazyjnie. Po trzecie, szkół jest tyle po to, żeby więcej graczy miało zatrudnienie, o co postuluje Lehora, oraz po to by nie było za prosto.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=30

"Głos pośrodku nocy, głos hen gdzieś z oddali
Jakby się zbliżał, jakby kroczył, jakby się ktoś z miłości żalił...
Głos w tysięcznym głosów tłumie, bo lepiej słychać gdy zamknięte oczy
Teraz zaczynam go rozumieć
Śpiew chyba od wyspy, chór jak morska fala
Śpiew taki srebrzysty, że się od niego świat zapala..."

Offline

 

#28 2010-06-22 12:51:49

 Elian

Mieszkaniec stolicy

828625
Skąd: Mazowsze>Kurpie
Zarejestrowany: 2010-03-20
Posty: 314
Punktów :   
Rasa: Anioły
Profesja: Łowca
Praca: Myśliwy/Ogrodnik
Totem: Niedźwiedź

Re: System podróży

Chciałbym jeszcze dopowiedzieć odnośnie monolokacji. W tej chwili uważam to za bez sensowne. I wszystko uzasadnię na swoim przykładzie.
Biorę udział w kilku minimisjach, które obecnie mają zastój, ale jak zjawia się MG to odpisuje. W klasztorze mam niedokończony event. W bibliotece moja postać się uczy, a sam aktualnie piszę w herbaciarni.
Teraz co by było, gdybym mógł przebywać w jednym miejscu na raz. Dla przykładu byłby to klasztor. Czekałbym nie wiadomo ile, aż MG zjawiłby się i dokończył ze mną event. Byłby zastój, a tak w każdej chwili mogę odpisać w którymś z wątków i akcja powoli toczy się dalej.

Ski ma rację, że krytykowanie przychodzi najłatwiej. Na świeżo każdy był temu przeciw, ale pewnie większość przemyślała to i "może to nie takie złe, jak to malują". Dlatego ja proponuję żeby Mangel rozwiał jeszcze jakiekolwiek wątpliwości i będzie po kłopocie.

Zatrudnienie też jest problemem. Nawet jeśli ktoś znajdzie sobie pracę, to ciężko jest się z niej utrzymać.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=61

Offline

 

#29 2010-06-22 13:28:11

 Darayawus Shiro

Bankier

status daray@aqq.eu
4050011
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2009-01-19
Posty: 1112
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Motykarz
Totem: Niedźwiedź

Re: System podróży

Czytam Was tu ludzie i tak se (sobie) myślę że mam własny mózg (mam?) i pasowało by tu napisać coś konkretnego od siebie. Chciałbym się jednak odnieść wpierw do tego, co już pisaliście prze de mną. Tak więc...

1. Monolokacja.- Jestem absolutnie przeciw. A przynajmniej dopóki Zakon działa w takiej postaci jak teraz. Dlaczego? Opiszę to na swoim przykładzie... Obecnie jestem w wątkach:
-Minimisja "Za przewodnikiem" u naszego Kochanego Sędziego
-Końcówka jeszcze z letargu w krypcie...
-W siedzibie srebrzystych przyniosłem smoka zabójcę, i chce wyciągnąć od systemu za to jakąś nagrodę
-Próbuję nauczyć czegoś Fin w sadzie.
-No i rozmawiam z Nikol w punkcie widokowym.

Ponadto jest jeszcze jeden temat w kuźni, w którym powinienem być, ale razem ze Ski uznaliśmy że dostałem to co chciałem i już mnie tam nie ma, bowiem czekałem tam już grubo ponad miesiac bez odpowiedzi...

Tak więc jak sami widzicie, wykonuje teraz pięć odrębnych akcji. To prawie tak jakbym robił za pięciu graczy. Może nie za dobrych, ale solidnych i dających z siebie wszystko.  Może faktycznie przez to inni gracze nie mają miejsca na swoją grę, ale... Co mnie to obchodzi? Kiedyś powiedziałem Mangelowi, że Zakon zastępuje mi inne formy spędzania czasu na komputerze takie jak gry PC, czy oglądanie filmów. Bo wolę poświęcić tutaj te 2-3h dziennie, niż np robić jakąś postać na 80 w WoW-ie. W momencie wprowadzenia monolokacji wyglądało by to tak:

Pisze post -> Piszę na gg/aqq że odpisałem -> Czekam na odp -> Nudzę się, więc zabieram się za coś innego -> Dostaje odp. na gg/aqq ale w tym momencie nie chce mi się odpisać, bo robię coś innego -> W końcu odpisuję... I tak tura może trwać od kilkudziesięciu min, do kilku dni. W zależności od jakości kontaktu pomiędzy graczami. Sprawa jednak się komplikuje, gdy w wątku piszę więcej niż 2 osoby. Wtedy kolejka może się wydłużyć od kilku godzin, do nawet kilkunastu dni. I to jest właśnie ból nr.1

A od tego wywodzą się dwa punkt. Są nimi "Gracze" i "Czas"

Czas to bardzo dziwna sprawa. Bowiem mamy kalendarz na Zakonie. Mamy system dnia i nocy... Ale prawie zawsze jest tak, że jeden dzień na Zakonie trwa kilka i kilkanaście dni w "realu". Z momentem wprowadzenia monolokacji sprawa wyglądała by tak.

Kupujesz jedzenie na cały miesiąc za 160 szt. złota (Albo teraz 16...) ale przez cały ten miesiąc, dla Ciebie minął w grze tylko jeden dzień. Można by zapytać jak to się stało, że wpierdoliłeś jedzenie z całego miesiąca w jeden dzień?) Do jedzenia mam też inne zastrzeżenia jak np. to że smoki muszą jeść więcej niż chociażby kreey... A duchy nie muszą w ogóle jeść... Ale zostawiam to na inny raz, bowiem teraz rozprawiam o czasie...
Czas odpisania pomiędzy jednym a drugim graczem też jest tak na prawdę ważny, bowiem pomiędzy jednym, a drugim czas w tym miejscu zostaje zamrożony. Jak teraz wyjaśnić, że dla gracza z jednego wątku minął 1 dzień w grze, a dla drugiego z innego wątku, dopiero pięć minut? Przecież w prawdziwym świecie czas przebiegał jednakowo dla wszystkich. A potem wychodzą takie kwiatki, że w jednym wątku leży jeszcze śnieg, a w drugim trzeba liście grabić...

Wspomniałem też o graczach. Chodzi mi tu dokładnie o ich jakość. I w cale nie chodzi do takich postaci, jaki Ireś, Sulam, Ski etc. Przecież to oni są tak na prawdę podporą Zakonu. Widziałem jak narzekacie że nie odpisują, że wiele razy trzeba czekać po kilka dni na odpowiedź. W tym momencie jednak stoję za nimi murem i chciałbym stanąć w ich obronie. Każdy ma swoje życie. Każdy ma gorsze i lepsze dni. Po sobie wiem ile razy nie odpisywałem, mimo iż doskonale widziałem że dostałem posta. Po prostu czasem wypaliła mi się wena i za cholere nie mogłem nic wymyślić... To było tak:

Patrzę na post i myślę co by odpisać. Ale pomysł za cholerę nie przychodzi do głowy... No to pierdole, później odpisze... Jutro odpiszę. I tak to się przeciąga...

Najczęściej mam takie stany gdy mnie ktoś długo nie odpisuję i tracę zainteresowanie. Albo nie pamiętam nawet o co tam chodzi i muszę czytać od nowa kilkanaście postów. Jednak czasem zdarza się że to nie częstotliwość, a jakość postów mnie odstrasza. W tym przypadku, jeśli chodzi o mnie, króluje Sadoma. No dajcie spokój... Nie dość że większość jego postów pisana jest w pierwszej osobie, to jeszcze często narzuca czas teraźniejszy... Ale to nie jedyny powód, dlaczego na samą myśl o nim, się wkurwiam na serio... Ten delikwent nie odpisuje przez cały tydzień, a jak już wlezie na Zakon, to napierdala posty gdzie popadnie. Często w jednym poście wchodzi do lokacji i z niej wychodzi (W 1 PIERDOLONYM POŚCIE!!!). Ale Mangel nadal mówi że liczy się jak najwięcej graczy. Nawet jeśli przez nich opada cały klimat... Oczywiście takich graczy jest więcej, ale po prostu ten osobnik jest największą (wg) mnie zmorą. Ja nie mówię że jestem pod tym względnym wspaniały i żeby się na mnie wzorować, no ale... Przynajmniej staram się wpasować w klimat panujący na forum... Od trollowania mam CB...

Kolejnym problemem jest praca na Zakonie. Powiem to od razu. Prace typu kowalstwo,  dzierganie ubrań, czy handel powinny wykonować NPC. Gracze powinni zająć się przygodami i zwiedzaniem świata. Wtedy i złota by było więcej i nudy mniej. A tak to od początku gracze nie mają złota. Wynajdują najdziwniejsze prace żeby tylko je zarobić. Często jednak nawet mając pracę, nic nie robią, bo nie ma na to popytu, bowiem inni nie mają złota. A nawet jeśli mają, to wolą odłożyć je na coś konstruktywniejszego. Okazuje się jednak że nigdy nie będą mieli okazji odłożyć takiej sumy złota, aby kupić obiekt swoich marzeń. Ja osobiście chciałbym kupić statek i wynająć sobie załogę. Ot takie moje marzenie na Zakonie. Jednak przez 3 miechy gry odkąd wróciłem, widziałem może z 300 sztuk złota...

Mangel miał dobrą wizję z obiegiem pieniądza poprzez producentów etc. Jednak prawda jest taka, a przynajmniej ja tak to widzę, że to nie ma prawa zadziałać, bowiem musiało by to obsługiwac co najmniej 30 aktywnych graczy. My tylu nie mamy...


Piszę co myślę, więc może się to wydawać chaotyczne (a raczej takie jest...) ale chciałem jeszcze wspomnieć jeszcze jedną sprawę.
Ostatnio zapanowała moda na tworzenie sobie szarych postaci... Postaci które praktycznie nic nie umieją, po za wykonywaniem nudnego zawodu. Rozumiem że chcecie grać, tak jak lubicie, ale na Boga... Gry są po to by uciekać od szarego świata, więc twórzcie bardziej barwne postaci. A nie... Co druga kobieta to delikatna nimfa, która jedyne co robi, to flirtuje od jednego wątku do drugiego, bowiem jest za słaba na jakąkolwiek misję i tylko w taki sposób może zabić nudę. Często tacy właśnie gracze nudzą się grą i zostawiają Zakon...

Na a teraz tak... System podróży. Jestem jak najbardziej na tak. Ale... Mangelu stworzyłeś PBF jako odwzorowanie społeczeństwa. Co raz więcej wkrada się tu rutyny. Podróże napewno odświeżyły by Zakon, tak jak dodatek "Wymarzone Podróże" odświeżyły The sims 3... Na jakieś 2 tygodnie rozrywki (grając po 2h dziennie...). Ale prawda jest taka, że mało osób by się na nie decydowało, bo początkowa lokacja jest najobszerniejsza i stwarza najwięcej możliwości dla graczy z małą ilością umiejętności. Przygody kosztują niestety...
Ja chciałbym, aby Zakon wyglądał mniej więcej tak:

-Miasto całkowicie kontrolowane przez NPC, jako miejsce gdzie można spotkać się ze znajomymi i dokupić sprzęt potrzebny do dalszej gry.
-Każdy z graczy jest Zakonnikiem i wykonuje polecenia wyższych szczeblem. Oczywiście nowi byli by najniżej i wykonywali by najprostsze zadania. I stopniowo awansując, zarabiali by coraz więcej za wykonane zadania, a te były by coraz trudniejsze. Jednak to pozwoliło by im stopniowo się uczyć nowych umiejętności.
-To jednak by wymusiło, aby gracze na najwyższych szczeblach zamieniali się w Mistrzów gry i tworzyli misje dla tych słabszych, lub też zbierali by drużynę tych słabszych i wykonywali trudniejsze zadania wspólnie (Prowadzone przez MG będącego jeszcze wyżej)
-Dawniej w "Zakonie" chodziło o walkę z mutantami. Chciałbym żeby to wróciło. Ale nie znaczy to żeby gracze byli tylko wojownikami, magami czy łucznikami. Są różne sposoby walki.


Tak bym chciał to zobaczyć, ale wiem że tak się nie stanie. Zakon musiał by przejść zbyt wiele zmian a wcale nie ma pewności czy to wypali, bowiem pomysł stworzony jest przez maniaka pirotechniki, militariów i anime :D


Powiem to jednak wyraźnie. Chciałbym więcej przygód, a mniej systemu i gry przypominającej moje życie codzienne...

Przepraszam że tak chaotycznie i mało logicznie, ale zapewne wielu swoich myśli nie opisałem...

Pozdrawiam, Daray...


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=44

Jeśli gracz jest za sprytny i uda mu się wyjść z walki bez szwanku to i tak zaraz mistrz gry jakoś go urządzi nawet jeśli ma to oznaczać atak chorego bociana lub zwyczajne potknięcie się tak niefortunnie, że połamała się mityczna zbroja, zniszczył miecz, pieniądze wypadły i nie można ich pozbierać, a postać stała się ciężko ranna.

Offline

 

#30 2010-06-22 15:21:16

 Dark Verreuil

Mieszkaniec stolicy

status verreuil@aqq.eu
6990996
Zarejestrowany: 2009-06-14
Posty: 715
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Kapłan
Praca: Arcykapłan Kompl. Świątynnego
Totem: Gryf
Zwierze: Czarny Kocur, Jajo Smoka Energ

Re: System podróży

Hmmm. Podróże...
Ja na ogół jestem przeciwny wszelkim zmianom... Ale w tym wypadku jestem całkowicie za (rzecz jasna jeśli są od tego kompetentni MG).
Nie będę się w tym poście rozpisywał bo zwyczajnie nie widzę ku temu powodu. Sprawy które mnie interesowały zostały już wyjaśnione.
Jedyne co mnie gryzie to natłok nowości... Ale i do tego się przyzwyczaję.
Tak więc jednogłośnie odpowiadam: Jestem za systemem podróży.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=27

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl