Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!
Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
Acha, jeśli tak to rozumiem. Uporządkujmy to co wprowadzimy w miastach:
a) Rywalizacje pomiędzy nimi.
b) Skarbce miejskie do których każdy nowy mieszkaniec musi wpłacić przyjmijmy 200 złotych dukatów i które można okradać.
c) Najemnych wywiadowców w specjalnym biurze w Gwiezdnej Wieży.
d) Akcje wojenne trwające na oddzielnym podforum.
Przynajmniej ja tak to widzę...
Offline
Wszystko się zgadza. Co do samych działań wojennych, bo chyba trzeba by było to rozwinąć, to ja bym to widział tak(zważając, że są to działania sabotażowe):
- Całość(no, prawie) dzieje się w terenie widzianym tylko dla atakującej rasy
- Wszystko nadzoruje niezależny członek teamu, i jest tam MG
- Jeżeli atakujące gracze się w jakiś sposób zdradzą(o tym decyduje MG) lub ich działania będą powszechnie widoczne(na przykład zdemolują jednemu z graczy dom), to MG pisze w danym wątku informację, co się stało.
- Jeżeli atakujący zostają odkryci, otwarty zostaje specjalny temat, w którym pisać posty mogą obie strony, i może dojść do walki nadzorowanej przez MGma.
- Jeżeli atakujący przegrają, nie zdążą uciec, zostają wtrąceni do więzieni danego miasta, i można żądać za nich okupu/wymiany więźniów.
Offline
Świetnie. Proponuję abyś to ty został głównym ordynatorem całego przedsięwzięcia. Arevis niech zajmie się Iretą. Ja na swe barki biorę Elanie. Mogę nawet prowadzić ataki ale ty GM-ujesz. Pasuje?
Offline
Cóż, Arevisowi to ja bym nic nie zostawiał, bo to może być niebezpieczne. Reszta jak najbardziej mi pasuje. A działania w Savantram prowadzi Sulam. Jak dokładnie opiszę działanie kasty szpiegów to wszystko tutaj przedstawię, i uważam, że ten skarbiec miejski powinien być obowiązkowym budynkiem w każdym z miast, jednak ja bym proponował trochę mniejsze stawki. 50 dukatów na starcie, i powiedzmy 5% od całkowitej ilości pieniędzy co miesiąc. Nie chcę tutaj za bardzo kombinować, ale Aravial tutaj przedstawił dosyć ciekawy system ekonomiczny wsi(http://zakonswiatla.pun.pl/viewtopic.ph … 498#p29498) i myślę, że wprowadzenie czegoś podobnego do miasta, żeby te pieniądze w skarbcu nie lezały bezczynnie czekając aż ktoś je podkosi, może urozmaicić rozrywkę. Mógłbym zrobić listę "ulepszeń" które dałoby się "wykupić" w mieście. Podnosiłyby one różne rzeczy, na ten przykład miesięczną produkcję dukatów, lub obniżały stopień podatności na szpiegowanie(znaczy się, usługi szpiegów dla innych miast byłby droższe). Co o tym myślicie...?
Offline
Cóż, jeśli będziesz tego pilnować i dbać aby nie było przekrętów to zgadzam się w 100%.
Jak jednak rozwiązać sprawę podatku? A jeśli gracz zrobi sobie miesięczną przerwę? Aby zmusić graczy do życia w mieście trzeba by odebrać zakonnikom prawo dalszego zamieszkiwania w Raanie po tym jak już ją opuszczą na rzecz Wieży.
Offline
Oto projekt ustawy o skarbcu miejskim.
Więc na początku parę podstaw:
-Każde miasto posiadać będzie własny skarbiec, do którego każdy nowy mieszkaniec musi wpłacić 50dukatów, a potem płacić co miesiąc 5% od swojego majątku. Można wpłacać dukatów ile się chce z własnej kieszeni, w tą stronę nie ma ograniczeń. O tym, kto decyduję o wydawaniu pieniędzy decydują sami gracze: System rządów może być dowolny(monarchia, demokracja itp.). Skarb miasta NIE MOŻE być ujemny.
-Każde miasto ma przyrost populacji +50/ miesięcznie. Populacja „nie przechodzi” na kolejne miesiące.
- Miesiąc liczymy według normalnego kalendarza – Wszystkie przychody, odchody cała produkcja itd. Jest naliczana w pierwszym dniu nowego miesiąca.
- Każde miasto(losowo) będzie posiadać jeden lub parę surowców w swoich włościach takich jak: Żelazo, glina, złoto, srebro, marmur, brąz
- Każdy mieszkaniec musi otrzymywać jako wyżywienie 15 bochenków chleba/miesięcznie.
- Każde miasto ma w domyśle w swoich włościach : Ziemię odpowiednią pod uprawy, lasy(drewno) oraz kamień.
-Każde miasto zaczyna ze stanem surowców 1 000 drewna 500 kamienia
- Dobra wytworzone w miastach można sprzedawać w punktach handlowych (ustawa o handlu wejdzie razem z tą)
1. Budynki bezpośrednio związane z surowcami :
Nazwa / Surowce potrzebne na budowę / ilość miejsca
Chłopska chata / 100 desek/ + 10 chłopów
Chata drwali/ 100 desek/ + 10 drwali
Chatka kamieniarzy/ 120 desek / + 5 kamieniarzy
Kopalnia/ 200 desek 100 kamienia/ + 5 górników
2. Profesje ściśle związane z surowcami (w nawiasie podane utrzymanie na miesiąc d=dukatów)
Chłop (10d) – 15 snopków zboża/miesiąc
Drwal(12d) – 30 pni/miesiąc
Kamieniarz(12d) – 20kg kamienia/miesiąc
Górnik(20d) – 10kg żelaza/gliny/złota/srebra/marmuru/brązu
3. Budynki związane z przetwórstwem :
Nazwa / Surowce potrzebne na budowę / ilość miejsca
Młyn/piekarnia/ 200 desek 50 kamienia/ + 5 piekarzy
Tartak/ 150 desek 50 kamienia/ + 4 cieśli
Zakład garncarski/ 150 desek 50 kamienia/ + 3 garncarzy
Jubiler/ 300 desek 100 kamienia/ +3 jubilerów
Zakład Rzeźbiarski/ 200 desek 100 kamienia/ + 3 rzeźbiarzy
Bank/ 250 drewna 200 kamienia 20 żelaza/ + 5 bankierów
Kuźnia/ 200 drewna 150 kamienia 30żelaza/ + 3 kowali
4. Zawody związane z przetwórstwem:
Nazwa/ wynagrodzenie na miesiąc/ produkcja na miesiąc
Piekarz/ 40d/ Przerabia 150 snopków zboża na chleb(1 snopek = 3 chleby)
Cieśla/ 30d/ Przerabia 60 pni na deski(1 pień = dwie deski)
Garncarz/ 40d/ Przerabia 10kg gliny na naczynia(1 do 1)
Jubiler/ 60d/ Przerabia 10kg złota/srebra/kamieni szlachetnych/brąz na biżuterię(1 do 1)
Rzeźbiarz/ 50d/ Przerabia 50kg marmuru na 1 pomnik
Bankier/ 75d/ przychód dodatkowy + 90 d
Kowal/ 50d/ Przerabia 30kg żelaza na 10 sztuk broni
Owe przetworzone już dobra można będzie potem sprzedawać w punktach handlowych po różnych cenach(zależy od karawany), tak więc każde miasto potrzebować będzie kupca w swych szeregach. Oczywiście nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby miasta handlowały między sobą surowcami/produktami.
5. Budynki dodatkowe
Nazwa / Surowce potrzebne na budowę / bonus
Szpital(tylko 3 możliwe)/ 1000 drewna 500 kamienia 20kg naczyń(dodatkowo 100d/miesiąc) / Zwiększa comiesięczną populacje o 10
Ratusz(tylko jeden możliwy)/ 1500 drewna 1500 kamienia 50kg złota 50kg srebra 50kg brązu/ Zmniejsza koszt każdego robotnika o 10%
Świątynia(tylko jedna możliwa) Versa/ 3000drewna 2000 kamienia 100kg złota 200kg srebra 300kg brązu 100kg żelaza 20 posągów 50kg naczyń/ Zwiększenie wydajności chłopów do 25 snopków na miesiąc
Świątynia(tylko jedna możliwa) Dietera/ 3000drewna 2000 kamienia 100kg złota 200kg srebra 300kg brązu 100kg żelaza 20 posągów 50kg naczyń/ Bankierzy przynoszą +100 dukatów miesięcznie
Świątynia(tylko jedna możliwa) Akontu/ 3000drewna 2000 kamienia 100kg złota 200kg srebra 300kg brązu 100kg żelaza 20 posągów 50kg naczyń/ dodatkowy przyrost populacji +20/miesiąc
Świątynia(tylko jedna możliwa) Zelgartisa / 3000drewna 2000 kamienia 100kg złota 200kg srebra 300kg brązu 100kg żelaza 20 posągów 50kg naczyń/ Każda próba wykupienia szpiegów, żeby zdobyć informacje o tym mieście jest o 150dukatów droższa. Tym samym każda akcja wykupywana przez to miasto jest o 50dukatów tańsza.
No i co sądzicie…? To właściwie projekt wstępny, pełny niedomówień, więc będę brał wasze wszelkie komentarze pod uwagę.
Offline
Wszystko ładnie, wszystko pięknie... ale gdzie tu jest miejsce dla boga? Albo raczej, nie za dużo systemu?
Offline
Za dużo, za skomplikowanie. Potrzeba czegoś prostszego. Niech żywność nie dotyczy miast, odpuśćmy sobie surowce i budynki związane już z biurem architektonicznym. Przyrost mieszkańców też nie potrzebny. Niech więcej zależy od mistrza gry i jego oceny sytuacji. Upraszczajmy jak w lezie. Jestem przeciwko takiej formie ustawy.
Offline
Aravial, przesadzac w drugą strone tez nie można. Ja proponuje zostawić architektom "wycene" kosztów budowy - jedzenie byłoby obowiązkowe tylko przed misją/sesją, a miasta ras zamiast chomikować kase na bóg wie co mogłby... inwestowac je w rozbudowe infrastruktury. To pozwoliłoby zawiązać się tam jakiejś władzy.
Offline
No cóż...W moim zamyśle to miała być całkowita mechanika, mistrzowie by tylko sprawdzali wszelkie prawidłowości. Skomplikowane to to nie jest aż tak bardzo po prostu chciałem dać trochę więcej możliwości graczom...No nic. Osobiście uważam, że sama infrastruktura będzie nudna, i nikt w to się nie będzie chciał bawić. Ale wszystko przyjmuję z pokorą, i pomysł idzie do kosza.
Offline
Trzeba wymyślić coś co da graczom naprawdę prawdziwą satysfakcję z gry w mieście. Tylko co? Pieniądze nie... Może doświadczenie? Tak to świetny pomysł. Tylko należałoby w tedy zwiększyć znaczenie statystyk. Ale jak? Może zsynchronizować z nimi umiejętności? Każdego BN-a rozpisywać za ich pomocą i prowadzić walki itp. na zasadzie "kto ma więcej"? To mogłoby dać graczom do myślenia...
Offline
Oj, zwiększenie roli statystyk to moim zdaniem głupi pomysł. W końcu to jest PBF a nie jakiś RPG w komputerze...To za pewne wytworzy grupkę osób która będzie latać po całym zakonie i wykorzystywać luki w mechanice, tylko po to, żeby sobie zwiększyć statystykę. I znowu dojdziemy do zidiociałego myślenia niektórych graczy, że jedyne o co chodzi na zakonie to o to, żeby być najsilniejszym, najlepszym itp. Co z trudem udaje się plewić teraz. A przecież chodzi o klimat i odgrywanie postaci.
Ja bym chciał, żeby miasta ras rozkręciły się same. Dać jakiś system(na przykład ten który proponowałem), żeby gracze sami miedzy sobą wywoływali walki itd. czując tą prawdziwą rywalizacje o prym wśród miast. Może niech co miesiąc będzie wybierane "najsilniejsze" miasto, a rasa owego miasta będzie miała jakieś przywileje...Tak, żeby zwiększyć rywalizacje. Tylko trzeba by wymyślić co by stanowiło o "sile" miasta.
Offline
Można by by karać taki typowy "kox". Od tego są mg. A obecny system... Cóż, niech będzie ale nie wymagaj od graczy jego znajomości. Sam zajmuj się wszystkim bo będzie niewypał. I czekaj jeszcze na słowa Manga.
Offline
Pozwoliłem sobie spisać najważniejsze regulacje, uchwały i ustawy. Teraz wystarczy, że napiszecie z czym się zgadzacie, z czym nie i do czego chcecie wnieść poprawki.
Ustawa żywnościowa:
Przeszła.
Ustawa o umiejętnościach i możliwościach:
Przeszła.
Ustawa o frakcjach handlowych:
1) Powstaną dwie frakcje handlowe, każda pod przywództwem określonej rasy, jednak zrzeszająca wszystkich chętnych chcących doń przystąpić.
2) Frakcje będą ze sobą rywalizować TYLKO ekonomicznie, choć mogą to czynić również militarnymi środkami.
3) Frakcje będą skupować towary pochodzące z karawan, jak i te wytwarzane przez zakonników.
4) Nadwyżki towarów będą przechowywane w skarbcach, na te zaś będzie mogła napadać frakcja opozycyjna jak i zwykli złodzieje.
6) Frakcje handlowe mają prawo zarządzać swoim majątkiem (majątkiem frakcji) wedle upodobań i w systemie jaki wybiorą dla siebie (demokracja, tyrania, monarchia....).
7) Kwestie płac na rzecz frakcji pozostawia się do ustalenia samych zainteresowanych.
Ustawa karna o śmierci i okaleczeniach:
1) Zabicie zakonnika przez zakonnika (nie dotyczy „Wolnych”) jest karane napiętnowaniem (przymusowa zmiana charakteru na „zły” i zmiana tytułu na „Napiętnowany”), czasem też banicją (ban).
2) Zasada pierwsza nie działa w przypadku:
a) pojedynku,
b) walki która wywiąże się w czasie próby kradzieży/gwałtu/ innej akcji w czasie które zakonnik ma prawo się bronić,
c) wypadu,
d) opętania (którakolwiek ze stron),
e) pomocy w samobójstwie (zmiana w licha lub ducha),
f) ataku „głodowego” (gdy strona atakująca zmuszona jest do ataku przez instynkt lub chorobę jak wilkołactwo lub wampiryzm)
g) ważnych okoliczności towarzyszących (psucia klimatu przez gracza, gdy gracz chce zmienić postać/odejść) - tylko za pozwoleniem kogoś z teamu!
3) Po śmierci postaci jej majątek przepada, jeśli ofiara nie spisała wcześniej testamentu u notariusza.
4) Wyjątek od reguły trzeciej stanowią kradzieże (złodziej po zabiciu ofiary może oddalić się z łupem).
6) Po śmierci postaci ( o ile nie zmienia ona rasy na „duch” lub nie staje się nieumarłym [za pozwoleniem kogoś z teamu]) konto zostaje zbanowane, jednak ban nie obejmuje maila i IP gracza.
7) Rany odniesione w walce należy wpisywać w system reputacji. Ranna nie znika dopóki ranny nie uda się do medyka.
8) W przypadku zbyt rozległych obrażeń postać może umrzeć po walce (decyzją kogoś z teamu) lub stać się kaleką.
9) Ocena czynu i jego ewentualne ukaranie leży w gestii sędziego.
Ustawa międzymiejska:
1) Miasta ras, choć pod jurysdykcją Zakonu, posiadają pełną autonomię w sprawach wewnętrznych i na arenie międzymiastowej.
2) Dozwolone są tak zwane „wojny miejskie”, pod którym to pojęciem znajdują się:
a) sabotaże,
b) kradzieże,
c) ataki militarne,
3) Dozwolone są sojusze, pakty i noty polityczne międzymiejskie.
5) Osoby posiadające Glejt ducha mogą przyłączyć się do dowolnego miasta na czas „wojny miejskiej”.
Poprawka dotycząca polimorfii:
1) Gracze wskazani przez Ekenę (pierwszego polimorfa Zakonu) mogą zatrzymać dotychczasową zdolność polimorfii, reszta graczy zobowiązana jest zrezygnować z tej umiejętności (zostanie im ona odebrana).
2) Osoby wskazane przez Ekenę staną się jej Gwardią, czyli organem doradczym, którego funkcję jak i możliwości określi ona sama.
3) Ekena (i być może jej Gwardia) będzie oceniać czy dany gracz jest (może zostać) polimorfem i jaki kształt będzie przybierać.
4) Fabularnym wyjaśnieniem jej możliwości oceny będzie używanie przez nią czaru „Zrozumienia”, dostępnego tylko dla niej (być może też jej Gwardii) jak i Mistrza Mangela (ot, taka furtka na wszelki wypadek).
5) Kryteria oceny gracza to:
a) staż (minimum 3 tygodnie gry),
b) przynajmniej jedna sesja/minimisja,
c) ogólna ocena usera (czyli Ekuś ma wolną rękę poza tym)
6) Smoki nie mogą uzyskać polimorfii (domyślnym dla nich jest zmieniać kształt z gadziego na ludzki i z powrotem).
Ustawa oświatowa:
1) Wprowadzony zostaje trójstopniowy podział szkolnictwa (odpowiednio: podstawowy; szkoła [podstawowa], średni; gimnazjon, wyższe; uniwersytet).
2) Każdy z kolejnych stopni wykształcenia można zdobywać po pokonaniu kolejnych progów doświadczenia (podstawowe- 0% doświadczenia, średnie- 35% doświadczenia, wyższe- 60% doświadczenia).
3) W szkole podstawowej można nauczyć się 3 umiejętności (w czasie nauki w tejże szkole), które są opisane jako „Podstawowe”. W gimnazjonie nie można nauczyć się żadnej umiejętności (zdobywa się tylko kolejny poziom wykształcenia, zwiększający ilość możliwych do wyuczenia umiejętności). Zaś na uniwersytecie, poza najwyższym stopniem wykształcenia można zdobyć jedną umiejętność oznaczoną w spisie umiejętności jako „Wyższe”.
4) Czesne za naukę pobierają i zatrzymują dla siebie nauczyciele.
5) Szkoła Magii, Kompleks Łucznicy, etc. nada pozostają instytucjami oświatowymi, jednak nie można w nich podnosić poziomu wykształcenia a jedynie statystyki i zdobywać umiejętności.
Poprawka odnośnie zwierząt:
1) Zwierzęta przestają być uznawane za część „startowego ekwipunku”.
2) Jedynym sposobem na posiadanie zwierzęcia jest jego kupno/złapanie i poddanie tresurze.
Uchwała honorowa:
1) Pozwolę sobie napisać Kodeks Honorowy w najbliższym czasie.
2) Ustalimy następnie jego różne wersje dla poszczególnych (nie wszystkich) profesji.
Uchwała inkwizycyjna:
1) Każdy gracz psujący klimat może zostać:
a) pozbawiony postaci (śmierć postaci),
b) wygnany (ban na kilka dni),
c) pozbawiony majątku,
d) cofnięty do Raany.
2) Osoby plagiatujące Zakon zostają dożywotnio pozbawione możliwości gry na Zakonie (ban for ever)
3) Moderatorzy i administratorzy nie wypełniający swoich obowiązków będą usuwani a w ich miejsce będą powoływani nowi (wyjątkiem są urlopy, gdy zostanie zgłoszona dłuższa nieobecność na forum, czy to fabularna czy też realna).
4) Celem zlikwidowania inflacji zostanie wprowadzony „event” który pozbawi graczy nadwyżek złota i cennych przedmiotów (szczegóły na gg/AQQ).
Jeśli coś pominąłem - dajcie znać lub opiszcie to tak jak ja.
Offline
Smoczy Sędzia
Pozwolę sobie zgłosić kilka uwag odnośnie ustawy o śmierci (co do reszty, to się po prostu dostosuję, chyba że będzie tam coś, co będzie wyjątkowo drażniło...).
Od początku byłem za ustawą i nadal jestem, ale uważam, że banowanie konta jest rzeczą zbędną. Nie lepiej po prostu zmienić nazwę konta na tą, którą zażyczy sobie gracz i zmienić treść karty postaci? Uniknęło by się z czasem listy setek kont użytkowników, z których aktywnych jest tylko kilkadziesiąt, bo reszta to pozostałości po poprzedniej postaci gracza.
Poza tym za lepszy pomysł uważam wydzielenia fragmentu Forum tylko dla umarłych, gdzie gracze staraliby powrócić do świata żywych.
Jeszcze pozostaje sprawa martwych postaci modów. Gdyby tak banować konta, to trza by było za każdym razem od nowa przydzielać uprawnienia, a w wypadku takich postaci, jak moja wprowadziłoby to niepotrzebny bałagan - ludzie mogliby pytać o tego martwego już Kraght'nara, nie wiedząc, że w rzeczywistości funkcjonuje on pod innym nickiem...
Offline
Reklama | Toplisty | Wspieramy | Zakon w pigułce |
---|---|---|---|
|
|
|
Wielka Rada
Mistrz: Mangel(Urlop): 7659312 mangel@aqq.eu Mistrzyni: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Zastępca Mistrza: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro: 4050011 daray@aqq.eu Dziekan: Sulam: 7506594 sulam@aqq.eu Bibliotekarka: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Pancermistrz: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Instruktor walk: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Łucznik: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Rada Mniejsza Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Myśliwy: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Ogrodnik: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Projektant: POSZUKIWANY!: Arcykapłan: Dark Verreuil: 6990996 verreuil@aqq.eu Dowódca Srebrzystych: Angelus: 4880466 rkofan@aqq.eu Sędzia: Kraght'nar: 849959 Statystyki Stat24: Googlebot był ostatnio: Pagerank: Nagrody: |