Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS
  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2009-02-10 08:10:11

Koach Metaraon

Zakonnik

4111308
Zarejestrowany: 2009-01-10
Posty: 141
Punktów :   
Rasa: Upadły anioł
Profesja: Mistrz Nocy/Psion - Strażnik
Praca: 1910
Totem: S=4, W=5, Sz=5, M=6, I=7, U=0
Zwierze: 1%

Wojna Powietrzna

Wojna powietrzna



Megen, na'im. Bruichim kochew ata es la'ad em makom da'at habaim. Wielu śmiertelników pozbawionych skrzydeł pewnie zastanawia się, a może też i podziwia, sztukę i maestrię, z jaką rasy posiadające skrzydła wykonują powietrzne akrobacje. Piruety, beczki, nurkowania i lądowanie, a nade wszystko walka w powietrzu, to często największa tajemnica ras latających. W tej książce postaram się pokrótce wyjaśnić na czym polega trudna sztuka walki w powietrzu, opracowana przez rasę przeżywającą w chmurach dużą część życia - mal'ach, czyli anioły. Da'at reshem, na'im.

I. Sztuka walki



Nim przejdę do zasad walki w powietrzu, chcę nadmienić, że nie każdy kto posiada skrzydła nadaje się do uprawiania tej trudnej sztuki. Nie wszystkie rasy latające mają odpowiednio wykształcone tego rodzaju kończyny, wszelkiego rodzaju skarłowaciałe i kalekie skrzydła też wykluczają jakąkolwiek walkę. Wielkie bestie w rodzaju smoków uprawiają zupełnie inny rodzaj walki, przystosowany do ich rozmiarów i tradycji.

Rasy, które mają najpełniejsze naturalne predyspozycje do walki w powietrzu to anioły, kreey i półsmoki uskrzydlone w jakikolwiek sposób. Ten podręcznik odnosi się jednak do sztuki walki uprawianej przez bożych niewolników i na tym chciałbym się skupić.

II. Zwinięte Skrzydło, Pióro i Stan Spoczynku



W ciągu wieków rozwoju techniki, magii i kultury, a także tradycji, sztuka walki z użyciem skrzydeł zmieniała się na przestrzeni dziejów. Obecnie nie wyróżnia się pojedynczego stylu walki, a cztery - trzy skonkretyzowane, nastawione na pewną formę i filozofię walki, oraz styl umiarkowany, łączący w sobie elementy trzech pozostałych. Ten jest jednak dość toporny i prosty, więc nie poświęcam mu uwagi.

Najpowszechniejszą techniką walki wśród większości aniołów oraz prawie wszystkich innych ras latających jest forma Zwiniętego Skrzydła. Opracował ją anioł Koeyl kilkanaście tysięcy lat temu i nie uległa ona do tej pory zmianie. Bazuje ona na wykorzystaniu zmodyfikowanej do warunków powietrznych walce mieczem bądź bastardem (z zaniedbaniem czynników typowo lądowych, jak wyważenie czy ułożenie stóp). Brutalna siła i precyzja to główne zalety tej formy walki. Opiera się ona na szybkich, gwałtownych atakach, skomplikowanych paradach i zwodach. Zaniedbuje ona taktyczną rolę lotu, dążąc do zwarcia i utrzymania jednej, stałej pozycji. Często wykorzystuje też kopnięcia i ciosy wręcz, mogące zwiększyć ilość obrażeń i zdezorientować przeciwnika.

Drugą formą walki, również stosunkowo powszechną i stosowaną przez wielu aniołów, jest technika Pióra. Jest ona wynikiem ewolucji pierwszej formy walki, w ciągu wieków skonkretyzowaną w kierunku zwinności, lekkości i zręczności ruchów. Pchnięcia i szybkie, zwodnicze cięcia to lwia część ruchów proponowanych przez tę formę walki. Lot ma tu duże znaczenie, wojownik najczęściej prowadzi grę emocji z przeciwnikiem, atakując tylko od czasu do czasu. To właśnie ta forma walki jest najbardziej zbliżona do tzw. "tańcu w chmurach", jak nazywają walkę w powietrzu laicy.

Ostatnia i najtrudniejsza do opanowania forma walki, a zarazem najnowsza, to pozycja Stanu Spoczynku. Jest ona nastawiona w dużej części na użycie magii oraz broni miotającej, preferuje ryzykowne zagrania ucieczkowe i kontrolowane upadki, a także oszczędzanie sił poprzez szybowanie, nie lot. Jest to forma bardzo słabo rozwinięta, lecz coraz popularniejsza.

III. Akrobacje



Formy akrobatyczne są niejako wpisane w tradycję walki powietrznej, nie może się ona bez nich obyć i większość nie potrafi odróżnić typowej walki od akrobacji, nawet, gdy jest ona skomplikowana. W ciągu bitwy zazwyczaj nie używa się wielu technik akrobatycznych, pozostawiając je sferze pojedynków i mniejszych potyczek, a także partyzantki.

Najpopularniejszą i powszechnie stosowaną akrobacją jest beczka, czyli lot wirowy, oraz jej najrozmaitsze wariacje - ósemki, alfy, pływy, fale i spirale. Klasyczna beczka w ujęciu walki powietrznej to pojedynczy obrót na linii prostej, z umieszczeniem nieruchomych skrzydeł po wewnętrznej stronie lotu. Pozwala ona wytracić znaczną część prędkości i przystąpić do natarcia, nim przeciwnik zdąży ocenić skąd nadszedł atak. Pewną formą beczki jest fala, a także pływ i spirala, polegające na szybkim podrywaniu się w górę i w dół, oraz na boki, wijąc się w powietrzu i myląc przeciwnika. Nie zawsze jednak zdaje to egzamin, mało doświadczeni lotnicy mogą zgubić kierunek i po prostu oszołomić się tak nagłą zmianą położenia.

Inną akrobacją wręcz niezbędną w wyszkoleniu lotnika jest lot wstrzymujący, czyli wszelkiej maści stopy i zmrożenia. Jako iż typowa istota posiadające skrzydła wykorzystuje do lotu mięśnie i przepływ powietrza, wstrzymanie ruchu mięśni i opływu powietrza powoduje natychmiastowy brak ciągu, czyli lotu. Polega to na przykład na nagłym przejściu z klasycznej pozycji lotu (leżącej, poziomej) do pozycji wstrzymania (pionowej, stojącej), co blokuje przepływ powietrza. Jednoczesny ruch skrzydeł pozwala utrzymać się w powietrzu, jednak prędkość zostaje zniwelowana do minimum.

Wszelkiego rodzaju loty opadowe to trudna sztuka, opanowana w niewielkiej mierze przez kilku lotników. Polegają one na użyciu naturalnej siły rozpędu w ataku, przy jednoczesnym zachowaniu w całości kości wojownika. Spadanie z nieba z dużą prędkością może połamać kości niedoświadczonych lotników, tak więc odradzam im uczenie się tej sztuki. Nadto, trzeba pamiętać, że nie przeciw każdemu wrogowi można wykorzystać ten sposób ataku.


Utwór tygodnia by Koach - Weird Al - Amish Paradise - w ramach żartu częściowo

Imię: Koach Metaraon
Przydomek: Pełen Wiedzy, Plugawy
Rasa: Upadły anioł
Wiek: 10.000 lat
Profesja: Mistrz Nocy/Psion - Strażnik
Charakter: Neutralny
Zalety: Inteligentny, zwinny, wyrachowany, roztropny
Wady: Wątły, porywczy, gwałtowny
Umiejętności: Szybka regeneracja, pisanie
Ekwipunek: Zmierzch - miecz obusieczny, szata, tunika, sakwa z pieniędzmi, namiot składany
Historia: Koach był początkowo aniołem-emisariuszem na służbie bogów wiedzy. Porzucił to stanowisko dla oddania się wieloletnim studiom, w których zgłębiał wiedzę o wszechświata. Został strącony z niebios przez bogów, którzy wykryli jego spisek. Na Terrze przybrał imię Koacha Metaraona...

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl