Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2008-01-27 10:29:50

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Choroby nieuleczalne

Chorobami nieuleczalnymi nazywamy nie tylko pogarszający się stan zdrowia ciała lecz także umysłu, klątwy i zaklęcia oddziaływujące na Trzy Części Istoty (duszę, ciało, umysł) czy nawet wrodzone wady.
Różne są dzieje Terry i jej mieszkańców, różne są też ich ciała, umysły i dusze. Każda z tych składowych może być w jakiś sposób skrzywiona lub zakażona, niniejszy traktat zapozna Cię, drogi czytelniku, z najgroźniejszymi zarazem najpopularniejszymi chorobami tych Trzech Części.
Czytając niniejsze dzieło pamiętaj jednak iż istoty chore nie są niczemu winne i nie one wybrały sobie taki los. Ich byt jest podobny wiatrowi, nie zna ukojenia i spokoju, są to istoty zdominowane przez wady swego istnienia, całkowicie podporządkowane pewnym czynnikom na które wpływu mieć nie mogą.  Chorym należy pomagać, troszczyć się o nich i dbać o jak największą możliwą poprawę. Jeśli nie ma innego wyjścia, należy zabić chorego szybko, bezboleśnie i możliwie bez wahań. Zapamiętaj medyku i ty zwykły czytelniku, każda sekunda wahania w sytuacji gdy nie ma szans na ratunek czy poprawę jest niepotrzebnym cierpieniem zadawanym choremu.


Wilkołactwo

Czym jest wilkołactwo?

Jest to schorzenie psychiczno- fizyczne które nie atakuje jedynie duszy. Objawy są bardzo charakterystyczne, osoba chora najpierw traci poczucie przynależności do jakichkolwiek grup społecznych. Zaczyna unikać ostrego światła i wody, nieraz szukając ukojenia w związku z nawiedzającymi ich koszmarami uciekają w najodludniejsze miejsca jakie tylko znajdą.
Osoba chora zaczyna zatracać się w kolejnych surrealistycznych wizjach które jej schorowany umysł tworzy na podstawie realnych zdarzeń i wspomnień. Świat wydaje im się bardzo niebezpieczny, paranoidalne myśli pozwalają choremu coraz częściej zatracać swoje człowieczeństwo, w końcu następuje pełne wyparcie ludzkich odruchów na rzecz agresywnych zachowań drapieżnika osaczonego przez wroga.
Ciało zmienia się w zależności od terenu w jakim znalazł się chory, chłód i niedobór pożywienia może prowadzić do zmniejszenia nie tylko masy ciała ale i rozmiarów, przy jednoczesnym porośnięciu gęstymi szarymi włosami całego ciała. Jeśli pożywienia jest w bród chory może osiągnąć znaczne rozmiary i muskulaturę. Duża ilość ciepła w otoczeniu przez długi czas pozwala na wykształcenie „wilczego pyska” która niewprawnemu obserwatorowi może przypominać iście wilczy pysk. Jego wykształcenie ma na celu odprowadzenie ciepła z ciała które trawi wieczna gorączka.
Istnieją przesądy jakoby osoby chore w czasie pełni przybierały wilcze kształty i polowały na nowe ofiary. W istocie są to wilcze polimorfy które, ze względu na styl życia (najczęściej żyją właśnie na terenach niedostępnych, idealnych dla chorych), są najbardziej narażone na kontakt z chorymi i zakażenie przez nich.

Jak można się zakazić?

Jest to choroba przenoszona dwoma drogami, przez zakażenie i jako choroba weneryczna.
Zakazić można się przez kontakt z innym chorym lub jego krwią, jeśli jakakolwiek wydzielina z ciała chorego przedostanie się do zdrowego organizmu jest 95% szans iż osoba taka zostanie zakażona.
Jako choroba weneryczna wilkołactwo jest jeszcze groźniejszy. Chory obcując płciowo traci kontrole nad własnym zachowaniem. Staje się agresywny i drapiąc w amoku może poważnie zranić swego partnera. Stosunek z osobą chorą na wilkołactwo daje 100% szans na zapłodnienie i tyle samo na zakażenie zdrowego partnera, dzieci poczęte w drodze stosunku odbytego z chorym mają wrodzone wady serca co sprawia iż jeszcze żadne z nich nie przeżyło.


Postscriptum

Osoba chora, choć nie jest wstanie kontrolować się psychicznie i fizycznie, w głębi ducha zdaje sobie sprawę z tego co robi i cierpi niewymownie. Jest to choroba niezwykle niebezpieczna dla całego otoczenia tak więc najczęściej osoby chore są zabijane.



Wampiryzm

Co, jak i dlaczego…

O wampirach mówi się wiele. Są stworzeniami nocy, wrażliwymi na czosnek, srebro, światło i białą magię, by żyć muszą pić krew. Nie czują się winne z powodu śmierci setek istot, nie kochają niczego prócz siebie i tych którym ofiarowali lojalność. Zwani są arystokratami nocy, bowiem wampir, choćby i z chłopskiego ciała się wywodził, ma w sobie coś co nadaje mu wygląd szlachcica. Stworzenia to niezwykle terytorialne i zawistne, jednocześnie zaś lubiące odwiedzać się wzajemnie.
Pierwsze wampiry wywodzą się od ofiar żywych wampirów, które to chcąc ratować własne życia kąsały ludzkich pobratymców. Nie wiadomo jak, jednak w ślinie żywych pojawiło się coś co zmieniało pokąsanych. Stawali się podobni swym oprawcom, rosły im kły którymi pili krew, pojawiła się niespotykana siła i odporność na rany. Bogom dzięki pojawiły się też wady, światło, srebro czy zapach czosnku wywołują u nich reakcje alergiczne. Od krwi są uzależnieni do tego stopnia iż sczezną po dwóch bez niej.

Skąd zakażenie?

Ano, zakazić się można na dwa sposoby. Pierwszy z nich jest dość banalny, wystarczy iż pokąsa Cię wampir lub żywy wampir, jego ślina w twojej rani załatwi sprawę.
Druga możliwość zakażenia tyczy się tylko na mężczyzn i ostatnimi czasy zdarza się coraz częściej. Chodzi tu oczywiście o stosunek seksualny między wampirzycą a zdrową istotą, wampirski posiadają k pochwie jeden ząb którym co prawda krwi pić nie mogą, jednak zakażają nim równie skutecznie co przez ugryzienie.
W obu przypadkach zakażenie postępuje tak samo, szybko. Ofiara zapada najpierw w niespokojny, malaryczny wręcz sen by następnie umrzeć. Jest to jednak tylko stan Śmierci Pozornej i już następnego wieczoru umarły powstaje by aż po wieczność żyć i nie żyć zarazem.


Śmierć pozorna

Śmierć pozorna – co to właściwie jest?

Śmierć pozorna jest wynikiem działania zaklęć neoromantycznych. Jest to stan ciała i duszy odmienny od normalnego cyklu życiowego, osoba chora nie potrzebuje jedzenia, powietrza czy wody, jej ciało obumiera i gnije, jedynym co pozwala mu na ruch i procesy myślowe jest dusza.

Rytuał

Tekst zaczerpnięty z pracy nekromanty Nadina

Obrządek: Rytuał licza

Wymagania: Dużo many i osoba która chce się zamienić w licza.

Opis: W licza może zamienić się przedstawiciel każdej rasy. Aby tego dokonać osoba kładzie się na stole ofiarnym i czeka na ofiarodawców many. Każdy z nich przekazuje pewną część many przyszłemu liczowi, w ten sposób licze posiadają ogromną ilość many. Potem odprawia się specjalne modlitwy, a następnie osobnik na stole przebija się ofiarnym sztyletem. Po chwili wstaje, wyciąga sobie sztylet i jest nieśmiertelny…

Postępowanie: Na początek licz musi zrobić własny relikwiarz w którym przed rytuałem nasyci go swoją duszą. Inaczej licz nie byłby nieśmiertelny, a jego dusza zostałaby przeklęta. Po stworzeniu relikwiarza licz przechodzi cały proces przemiany.


Mutacja

A co z mutacją?

To najgroźniejsza z chorób nieuleczalnych. Chory zostaje skażony w wszystkich Trzech Częściach Istoty (dusza, ciało i umysł).
Chorego na mutacje nazywamy mutantem, jest to istota żałosna i pozbawiona celu istnienia. Interesuje ją tylko zabijanie, zabijanie, no i może jeszcze zabijanie.
Wyglądają różnie, ich ciała zmieniają się przez cały okres trwania choroby. Wyróżnia się trzy etapy tej choroby:
Etap I
Ciekawym faktem jest iż zmiany na tym etapie ustosunkowane są charakterem i fobiami chorego, jeśli osoba taka bała się psów zostaje w pierwszej kolejności psoczłekiem. Jeśli często zdradzała partnera, zapewne wyrosną jej rogi i zwana będzie jelenioczłekiem.
Na tym etapie skażenia do nazwy zwierzęcia w które powoli zmienia się istota chora dodajemy na końcu „człek”, nigdy „łak” gdyż istnieje wiele istot (np. psołaki, jeleniołaki, Kotołaki…) które mutowały (one lub ich przodkowie!) ale z mutacją nie mają już niczego wspólnego.
Etap II
Tu chory zaczyna być już bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem. Jego na wpół przemieniona Istota mutuje dalej, tym razem jednak nie w formę zwierzęcą a prawdziwą maszynę do zabijania. Rodzaj zmian jest uwarunkowany wieloma względami, między innymi walkami które chory stoczył już wcześniej. Wtedy to mogą się wyeksponować wielkie kły, pazury grube jak sztylety, skóra grubsza niż ta noszona przez żywe wampiry, dosłownie wszystko co prowadzi do zwiększenia potencjału fizycznego mutanta.
Etap III
Mało który mutant żyje na tyle długo by osiągnąć ten stopień rozwoju choroby. Tutaj mutant zmienia się w Rycerza Chaosu. Zmiana ta warunkowana jest ilością zabitych i złożonych w ofierze Mrocznym Bogom istot. Mutant który szczególnie wyróżnia się na tle swego plugawego rodu otrzymuje jakąś potężną broń, jak i czarną zbroję wykonaną z kamienia przemian i mirhitu. Rycerze Chaosu nie znają litości, myślą tylko o zabijaniu, choć w przeciwieństwie do mutantów, ich myśli są kryształowo czyste i klarowne. Potrafią dowodzić kilkutysięcznymi armiami mutantów i czarnych istot (istot które dobrowolnie oddały się Chaosowi i których mutacja nigdy z tego powodu nie dosięgnie), organizują wypady na ziemie wyznawców opozycyjnych bogów i do Chaosu nie należące, starają się wiecznie szerzyć władze swych Bogów.

Gdzie i czym można się skazić by stać się mutantem

Skażenie (nie zakażenie) następuje po długotrwałym kontakcie z kamieniem przemian. Jeśli chory przebywał nieopodal takiego kamienia (choćby i ziarenka piasku) lub, co gorsza, wdychał go czy zabrudził nim sobie ranę jest już skazany na życie i śmierć mutanta.


Skorpionie oczy

Czym są Skorpionie Oczy?

Choroba ta charakteryzuje się wyjątkowymi objawami które, w pierwszych miesiącach od zakażenia, są poczytywane za błogosławieństwo dla chorego.
Osoba chora w ciągu kilku dni dwukrotnie zwiększa swój potencjał intelektualny, zaczyna zauważać rzeczy niesamowite, bo do tej pory ukryte przed jego oczami. Chory myśli z kryształową przejrzystością, jego możliwości dedukcyjne i indukcyjne dają mu przewagę w każdej dziedzinie życia. Oczy zaczynają się poruszać z niewiarygodną prędkością śledząc każdy ruch i zmianę w otoczeniu, w tym stanie możliwym staje się nawet przewidzenie kolejnych zmian i ruchów.
Jeśli chorym jest wojownik, jego przeciwnicy mogą być pewni tylko jednego, śmierć będzie ostatnim co zobaczą w jego oczach.
Jednak pozytywne efekty uboczne nie mogą przesłaniać prawdziwego oblicza choroby. W pewnym momencie mózg chorego zaczyna nie nadążać doznaniami rejestrowanymi przez oczy. Chory umiera gdy mózg, nie potrafiąc oddzielić rzeczy ważnych od niepotrzebnych, przegrzewa się, dzieje się to zazwyczaj pół roku od wystąpienia pierwszych symptomów choroby.

Jak dochodzi do zakażenia?

Chorobę wywołują małe pasożyty, wszy górskie. To one są nosicielami toksyny która, w dużych dawkach, wywołuje Skorpionie Oczy.
Pasożyty występują zazwyczaj w żyznych, górskich dolinach gdzie zatrzymują się nieświadomi niebezpieczeństwa wędrowcy. Dzięki bogom ilość trucizny potrzebnej do wywołania choroby jest równa dziesięciu tysiącom ukąszeń, podczas gdy jedna wesz może ugryźć co najwyżej cztery razy w ciągu całego swojego życia.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://deplaystation.online VĂ˝ber z produktov zobraziĹĽ viac przegrywanie kaset vhs warszawa Przedsiębiorstwo Mardor w Oławie wykonuje