Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2007-12-21 19:05:28

Ymir

Sokole Pióro Zakonu

6689034
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-07-06
Posty: 70
Punktów :   
Rasa: Żywy Wampir
Profesja: Psion
Praca: 6740
Totem: S=5; W=3; Sz=5; I=7; M=5; U=7
Zwierze: 31%

Żywiołaki wszelakie

Żywiołaki


Pierwszymi formami żywiołaków są kule. Siwru -żywiołak powietrza, Wodnik - żywiołak wody,
Kusrob - żywiołak ziemi, oraz ognik, żywiołak ognia. W pierwszym swym stadium są kulami,
gdzie każda z nich ma inne właściwości. Powstają z piorunów i zależnie w co uderzą powstaje inny żywiołak.

Po uderzeniu pioruna w ziemię powstaje Kusrob, to pierwsze stadium żywiołaka ziemi. Są to kule stworzone z pozlepianych ze sobą kamieni i kawałków gleby.
Są w stanie świadomie się toczyć i zbierać kamyki lub okruchy ziemi by tym samym powiększać swoją mase. Kiedy staczają się ze stromej góry, lub bardzo nierównej nawierzchni, rozszczepiają się by po ustabilizowaniu się podłoża wrócić o normalnego stanu. W takiej formie są niekiedy brane przez pijaków za halucynacje i omamy.
Żywiołak ten czerpie energie z toczenia się, toteż gdy odpowiednie długo będzie się toczyć przechodzi do drugiego stadium.

Siwru, jest pierwszą formą żywiołaka powietrza, o wyglądzie szarej, białej, lub srebrnej kuli.
Kula ta z racji, że jest lżejsza od powietrza, jest przez nie unoszone wbrew swojej woli. Nie jest w stanie kontrolować swojego lotu, w swoim pierwszym stadium jest ślepa. Często obija się o różne przeszkody czerpiąc tym samym energię potrzebną do przejścia w drugie stadium rozwoju. Siwru powstaje kiedy piorun w nic nie uderzy.

Wodniki to efekt uderzenia pioruna w tafle wody. Są to kule wody o kolorze niebieskim lub zielono - niebieskim, z reguły ma wielkości pięści dorosłego mężczyzny.
Pożywienie czerpią z deszczu ciężko je zauważyć, gdyż z morskich głębin wychylają się tylko podczas ulewy lub tuż przed nią. Często zdarza się iż są one zwiastunami deszczu lub nawet powodzi. Kiedy wchłoną wystarczająco dużo energii, przechodzą do następnego stadium.

Ognik powstaje kiedy po uderzeniu pioruna coś się zapali. Wtedy to powstaje czerwona  lub pomarańczowa, ognista kula, czerpiąca energię z pożarów i ognisk. Ogniki potrafią przemierzać wielkie odległości w poszukiwaniu ognia z którego mogłyby czerpać energię. Warto też nadmienińć iż to jedyny gatunek żywiołaka jaki można przyzwać magią.
Odmianą ognika jest czarny ognik, powstaje on jeśli przez przypadek kogoś zabije, świeci się na czerwono i o ile nie jst się pijanym jest nie groźny. Czarne ogniki nie mogą przejść do drugiego stadium rozwoju które jest naturalną koleją rzeczy dla zwykłych ogników.

Ostatnio edytowany przez Mangel (2007-12-21 19:30:22)

Offline

 

#2 2008-02-09 10:19:07

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Żywiołaki wszelakie

Żywiołaki są niezłą zagwozdką dla wszystkich uczonych Terry, nikt nie potrafi ich zakwalifikować do jakiejś konkretnej grupy istot. Ich ciała składają się z materii nieożywionej, zaś umysły w pierwszym stopniu rozwojowym zdają się wręcz nie istnieć. Jednak z każdym kolejnym stopniem stają się coraz bardziej „żywe”, wykształcają konkretne kształty i odruchy, polują dla pożywienia i można je tresować, dziwne są to stwory z żywiołu i błyskawic utkane co po świecie toczą się i latają.
Skoro wszyscy wiemy iż żywiołaki w czasie swego żywota przechodzą trzy podstawowe stopnie rozwoju (pierwszy z nich został już opisany powyżej), czas abyście poznali kolejne nieznane wam do tej pory stopnie rozwoju tych niesamowitych istot.


Tantal

Jest to druga przemiana żywiołaka powietrza, Siwru. Do przemiany dochodzi, gdy Siwru zbierze odpowiednio dużą ilość energii, którą uzyskuje ze zderzeń z różnymi przedmiotami. Przemieniony Siwru, Tantal wyglądem przypomina srebrną kule, która unosi się w powietrzu za pomocą srebrnych skrzydeł. Tantal jest wielkości głowy człowieka. I jest to forma przejściowa między Siwru a Shav.
Tantal może atakować zaklęciem odepchnięcia jak i zniekształcenia. Przy odpowiednim treningu będzie słuchał osoby, którą uzna za pana.

Shav

Jest to forma ostateczna żywiołaka powietrza. Przemiana zachodzi tak jak poprzednio, po uprzednim zgromadzeniu potrzebnej energii.
Po przemianie Shav wyglądem przypomina skrzydlaty krzyż o rozpiętości ramion do 8 stóp. Jest to niebezpieczna istota, która może wyssać powietrze na obszarze do trzech jardów. W tym stadium żywiołak jest już niemożliwy do wytresowania i najczęściej stanowi zagrożenie dla wszystkiego co żyje.

______________________________________________________________________


Ciele ognia

Drugie stadium żywiołaka ognia. Wyglądem przypomina kule o utkanym z ognia podobnym do szczurzego ogona. Ciele ognia, tak jak jego pierwszo poziomowi pobratymcy, potrafi latać.
Żywiołaki te znane są z swego zamiłowania do "zabaw" z osobnikami tego samego gatunku.
W tym stadium najłatwiej się daje wytresować a także sobą kierować. Potrafi atakować i wyrządzać szkody podobne do użycia zaklęcia żaru, płomień, który wznieca jest niemożliwy do ugaszenia zwykłą wodą.

Baal

Jest to niemal, że legendarny żywiołak, od jego nazwy wywodzi się nazwa gatunkowa smoków Baala. Dawniej smoki te uwielbiały przebywać w pobliżu siedlisk Baali. Ta symbioza zapewniała im dogodne warunki do rozmnażania się przy jednoczesnej świadomości iż nic im nie zagraża. Smoki przypłaciły tą wygodę własnym jestestwem. Baal potrafi spalić wszystko.-Dusze, manę, metale, żywe ciało, wszystko. Smoki gnieżdżące się nieopodal kryjówek Baali były często przez nie atakowane. W efekcie wiele poniosło śmierć, inne oszalały z powodu wypalenia duszy a najmniejsze z nich, te które umiały szybko uciekać zostały pozbawione umysłu i zdegradowane do rangi zwierząt. Tysiąclecia ewolucji sprawiły iż wyodrębnił się nowy gatunek, wierzchowce, który nie żyje już w pobliżu żywiołaków ognia.
Baal, wygląda jak wielka salamandra zbudowana w całości z ognia i magmy. Długość jego ciała bez ogona wynosi czternaście stóp. Potrafi on wywoływać efekty podobne do większości zaklęć magii ognia co jest jego wielkim atutem jak i minusem. Baale tresować można tylko tuż po przemianie, później stają się zbyt niezależne.

______________________________________________________________________


Azgad

Jest to drugi stopień rozwojowy Kusroba, żywiołaka ziemi. Charakteryzuje się on dużą nieruchawościa i raczej obojętnym stosunkiem do otoczenia. Najbardziej aktywny jest w czasie nocnych ulew, kiedy to swym dawnym zwyczajem toczy się w dół wszystkich możliwych pochyłości jakich znajdzie.
Gdy czuje się zagrożony potrafi wydać dźwięk, który zwabi w dane miejsce mrówkolwy, które chętnie zjedzą każdego intruza.
Azgad wygląda jak typowy głaz. Największe osobniki tego gatunku, w tym stopniu rozwoju osiągają sześćset cali średnicy i do trzystu funtów wagi. Powierzchnia ich ciała składa się w głównej mierze z gładkiego marmuru lub obsydianu. W tym stadium żywiołami te nie nadają się do niczego, włącznie z tresurą, niż tylko na ładny naszyjnik. Stąd wniosek iż najlepiej tresować je w pierwszym stadium ich istnienia. 

Fantom

To trzecia i najgroźniejsza forma rozwojowa żywiołaka ziemi. Wyglądem przypomina olbrzymiego, brylastego hominida  połączonego z podłożem nogami. Jego ciało składa się głównie z błota, kamieni ,żwiru i piasku. Oczy najczęściej zbudowane są z dwóch kamieni szlachetnych a usta są pustą dziurą w jego głowie.
Fantomy są niebywale niebezpieczne, agresywne i tylko trenowane nie zagrażają wszystkiemu co żyje. Nad ziemią posiadają władzę podobną do władzy magów kasty Żywiołów.

______________________________________________________________________

Godma

Jest to drugi stopień rozwojowy żywiołaka wody. Tak jak wszystkie żywiołaki, wodnik zmienia się w niego gdy zbierze odpowiednio dużą ilość energii którą czerpie z natury. Godma to najsilniejszy z drugo poziomowych żywiołaków, znany jest z tego iż potrafi wchłaniać małe duchy roślin i wody a nawet absorbować energię innych żywiołaków i nimf wodnych. Z powodu tych właśnie umiejętności często zwie się je „wodnymi pasożytami”.
Wyglądem nie odbiega od innych żywiołaków, jego ciało także zbudowane jest na planie kuli i składa się głównie z materii która powołała go do życia, wody. Elementem który wyróżnia go na tle jego pierwszych form, wodników, jest jego wielkość (średnica do pięciu stóp) i para koślawych, podobnych do żabich nóg na których porusza się zadziwiająco sprawnie.
Główną jego bronią jest możliwość absorpcji którą już omówiliśmy, jednak trzeba też nadmienić iż potrafi on atakować czymś co działaniem przypomina zaklęcie wodnej klatki.

Wodny pies

Ten, trzeci, stopień rozwojowy żywiołaka wody. Z wyglądu przypomina strasznie brzydkiego psa. Długa i najeżona ostrymi zębami paszcza, podobne do kocich, lecz bezwłosych łapy a także gęsty pas brązowej, skołtunionej sierści ciągnący się od czubka nosa aż po koniec obleśnie krótkiego i tłustego ogona nie przysparzają mu wielu miłośników. Na dziko wodne psy są niezwykle niebezpieczne i agresywne jednak po udomowieniu i odpowiedniej tresurze są wiernymi towarzyszami i stają się równie użyteczne jak np. czarne charty czy smoki Baala.
Warto też nadmienić, iż mogą przebywać zarówno pod wodą jak i na powierzchni bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych.

______________________________________________________________________

Istnieją jednak jeszcze dwie formy żywiołaków które są od nich tak różne jak różne są elfy od krasnoludów. Warto i je opisać jako że prawdziwy badacz nie może przemilczeć tak istotnych dla świata istot.

Czarny ognik

Jak wspomniano już wcześniej ogniki są bardzo specyficznymi żywiołakami, można przyzwać je magią, są też podatne, bardziej niż inne żywiołaki, na swoje czyny.
Czarny ognik rodzi się gdy zwykły ognik w swym wiecznym poszukiwaniu ognia doprowadzi do śmierci jakiejś istoty, może to być pożar lasu w którym giną zwierzęta lub zwykłe zmylenie wędrowca i sprowadzenie go na niebezpieczne tereny. Dusza istoty która zginie z powodu kontaktu z ognikiem skaża jego materie. Ogień który buduje jego ciało staje się przygaszony a sam ognik traci możliwość dalszego rozwoju. Jest to jednak pozorna przegrana żywiołaka ognia, jego umysł w ciągu jednej chwili osiąga stopień jaki osiągnąć mógłby tylko jako Baal.
Czarne ogniki nie muszą być tresowane by stać się czyimś przyjacielem, same decydują o tym czy chcą być komuś posłuszne i same też decydują czy słuchać jego poleceń. Kierować nimi można jak zwykłymi ognikami, należy się jednak liczyć z tym iż czarny ognik nie jest bezmyślną kulą ognia i nie będzie robił czegoś co jest sprzeczne z jego zamiarami lub zasadami.

Piorun kulisty (Nitidus)

Nitidus (nazwa potoczna) jest chyba najbardziej niesamowitym z żywiołaków, to żywy dowód iż piorun noże uderzyć dwa razy w to samo miejsce. Piorun kulisty rodzi się gdy jakiś żywiołak (obojętnie który) zostanie uderzony piorunem. Materia z której składa się dany żywiołak zmienia natychmiast stan skupienia i paruje, jej miejsce zastępuje wierzchnia warstwa, co ciekawe zawsze jest to szkło, a w środku widać świetlistą kulę którą uformowała zamknięta w szkle błyskawica. Żywiołaki energetyczne (bo do takiej, osobnej kategorii zaliczono nitidusa) są niezwykle rzadkie, zazwyczaj występują tylko w górnych warstwach atmosfery gdzie „wymieniają” się ładunkami energetycznymi, na ziemie opadają tylko w czasie największych burz i w przypadku śmierci.
Oswojenie czegoś co może zabić batalion ludzi nie jest łatwe, jest natomiast bardzo dobrą, lecz i kosztowną, inwestycją. Tresura nitidusa kosztuje krocie lecz efekty tejże tresury są wręcz nieocenione. Piorun kulisty po oswojeniu walczy dla swego właściciela z nieprawdopodobną mocą, potrafi ciskać błyskawicami lub naśladować dźwięk grzmotów, mało co jest w stanie mu się oprzeć.


To już koniec tej pracy, mam nadzieje że choć trochę oswoiliście się z żywiołakami, tworami natury martwej choć żywymi jak każde inne zwierze. Pamiętajcie iż, jak wszystko inne, są one częścią natury i zajmują pewne miejsce w hierarchii ładu naturalnego świata, gdy następnym razem spotkacie któregoś z nich, zastanówcie się jaka to błyskawica mogła powołać do życia coś tak pięknego.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl