Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS
  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#61 2009-02-26 17:59:26

Zefir

Nekromanta

8529896
Call me!
Skąd: Z twoich najgorszych koszmarów
Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 473
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Nekromanta
Praca: 7680
Totem: S=0 W=0 Sz=5 I=10 M=10 U=0
Zwierze: 31%
WWW

Re: Gabinet

Ech, Niordd... Czy nie mówiłem też czasem, że jesteś stosunkowo nowy? Argumenty zostały przedstawione, to, co napisaliśmy tutaj, tylko z nich wynika. Myślałem, że Mangel być może ci je przytoczy, żeby było sprawiedliwie, lecz cóż... Dość powiedzieć, że mieliśmy z Mangelem poważną konferencję, prywatnie, gdy wypłynął cały pomysł z "ustawą żywnościową". Wtedy przedstawialiśmy swoje argumenty. Wygląda jednak na to, że trzeba będzie się powtarzać.

Może po kolei.

Ustawa o umiejętnościach i możliwościach i oświatowa: Przedstawiłem Mangelowi pomysł, żeby darować sobie szkoły i po prostu zwiększać sloty na umiejętności wraz ze wzrostem doświadczenia. Odparł, że nowi będą się wtedy o doświadczenie wykłócać, że MG są stronniczy itd. Moje obecne pytanie brzmi: czy mechanizm rozdawania doświadczenia też się zmienia, że mieliby się przestać wykłócać po wprowadzeniu szkół? Jestem jednak w stanie się zgodzić na szkoły i wykształcenie, choć się do nich nie uśmiecham. Sam pomysł umiejętności jest dobry, ale buhajowe jądra wyrzucamy, prawda?

Ustawa karna o śmierci i okaleczeniach: Część o śmierci jest w porządku. Okaleczenia? Za dużo roboty. Wpisywanie złota, doświadczenia, łupów i jeszcze ran po sesji... Nie każdemu będzie się chciało to wszystko wpisywać. A wtedy wynikną nieścisłości. Nie czarujmy się, zarówno gracze jak i MG nie są idealni, czasem leniwi, czasem zapominalscy. Części o okaleczeniach jestem więc przeciwny.

Ustawa międzymiejska: Brzmi ciekawie w tej formie. Żadnych budynków wewnątrz miasta i innych takich... Miłe urozmaicenie. Jestem za. Byle z tą rywalizacją nie przesadzić, ale wątpię, że to się stanie.

Poprawka dotycząca polimorfii i odnośnie zwierząt: Jestem za.

Uchwała honorowa: Czekam na szczegóły.

Uchwała inkiwyzyjna: Moim zdaniem najlepsza ze wszystkich. Klimatu trzeba pilnować. Za, za.

No i wreszcie ustawa żywnościowa. Nadal jestem jej przeciw. Po pierwsze, obieg pieniądza i inflacja to problemy państw, nie pbfów. Nie rozdmuchujmy sprawy gospodarki - potrafimy się obejść bez niej. Praca cywilna, znaczy kowalstwo, drwalstwo, alchemia, choćby tkactwo, powinna być opcjonalna. Jest nudna, niewielu do szczęścia potrzebna i komplikuje sprawy z nieaktywnymi sklepikarzami. Wraz z wprowadzeniem ustawy żywnościowej sprawiamy, że staje się niemal obowiązkowa, potrzeba kasy na jedzenie, żeby móc wyruszyć na wyprawę i zdobyć więcej kasy... Albo 20 dukatów, jak nam się nie poszczęści. Energia to cecha gier przeglądarkowych, gdzie na wszystko są systemy i skrypty - tutaj zaś trzebaby wszystko robić ręcznie, co znów doprowadzi do nieścisłości. Nie ma szans monitorować każdego gracza, czy uczciwie oblicza sobie aktualny stan złota, trzebaby najpierw zobaczyć post, w którym kupuje jedzenie (żeby nie było, że odjął sobie dukatów i dodał chlebek do ekwipunku), a następnie kartę postaci (żeby nie było, że niby kupił bochenek, ale złota nie odjął).

Jeżeli naprawdę chcecie zmusić graczy do wydatków, są inne metody. Wytrzymałość broni i pancerzy na przykład mogłaby o wiele lepiej zastąpić jedzenie. Psujące się topory, zbroje, potargane szaty będą wymagały wymiany, nie będąc jednocześnie koniecznym elementem każdej sesji. Pojawia się też sposób na odróżnienie wreszcie zardzewiałego, krótkiego miecza od długiego, mirhitowego ostrza. Zapłacisz więcej, sprzęt wytrzyma dłużej. No i wiadomo, wpłynie na opisy MG.

Powtarzam jeszcze raz, wprowadzenie takiego systemu proponuję tylko wtedy, jeśli zmuszenie graczy do wydatków uważacie za niezbędnie konieczne do szczęścia, podziela on bowiem wiele wad systemu żywności i okaleczeń. Musimy szukać rozwiązań na miarę swoich możliwości. Ciasnej mechaniki nie da się tutaj wprowadzić, nawet o luźną będzie trudno, za dużo ludzkiego błędu, za mało możliwości na forum, by to wszystko jakoś oskryptować. Dlatego zawsze jestem zwolennikiem zasad bez matematyki, a przede wszystkim takich, które zapewnią nam dobrą zabawę. Co poradzę, że ciągle wprowadzane są tylko nowe systemy i dlatego wciąż muszę się sprzeciwiać, bo takie mam przekonania?

No, to swoje powiedziałem.


Karta postaci

Ulubione powiedzonko nieumarłych? "Żyje się dalej!"

Offline

 

#62 2009-02-26 18:33:32

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Gabinet

Zef, co do przytaczania waszych argumentów - chętnie, jak tylko znajdę chwilę na rozmowę z Niorddem, czy komkolwiek innym. Zwróć uwagę, że gdybym był nie fair, zawyczajnie nie podrzuciłbym tobie i Lukasowi linków do teamtu.
Myślę, że temat mojej osoby można uznać za wyczerpany.

Okaleczenia - fakt faktem, może być z tym problem, może będziemy wprowadzac tylko trwałe uszkodzenia? A te "nie trwałe" będą tylko w danym wątku lub sesji?

Buhajowe jądra - w sumie wszystkim chodzi o nazwy, zwracam uwagę że poza nią umiejętnośc jest całkiem zwyczajna. Jak dobrze pokombinowac to również potrzebna. (ps. nazwa wymyślona tylko po to by umilić czytanie długiego tekstu o umiejętnościach, od początku była do zmiany, "Ssanie" ma tą samą funkcję.).

Żywność - mylisz się z tym oszukiwaniem. Przemyślałem to sobie baaardzo dokładnie, wiesz ci jest piękne w systemie reputacji? Dzialą w nim BBcode! Wystarczy zrobić myk:

Kod:

url=link do posta z "chlebem"]Chleb(4)[/url]

Jak spróbujesz (można próbowac na moim profilu) to odkryjesz że wyskoczy łądny odnośnik do konkretnego posta. Argument oszustwa upada (tym bardziej że chyba wszystko tak będziemy wpisywać).
Kolejnym argumentem jest zmusznaie do pracy - też nie dokońca będzie jak mówisz. Rzecz jasna będziemy się starać namawiać graczy do aktywnego handlu i rzemiosła, jednak pieniądze będzie można zdobywac nie tylko w pracy. Jak powszechnie wiadomo minimisje kończą się zazwyczaj jakimiś fantami, nie uwierze że gracz nie wyda 10 dukatów (czy ich nie zarobi na "szybkiego) by zdobyć np 100 dukatów - wystarczy ze będziemy jasno określać nagrody za misje, ew. zaczniemy robić więcej sesji.
Inna rzecz, mówicie że to zabije klimat - wedle mojego zdania klimat zabija samowolka. Ty Zef i Lukas umiecie wyważyć swoje słowa i czyny. Wasze postaci nie sa półbogami i nie umiecie pokonać przeciwnika lewą stopą, ale nowi tacy nie są. Pakują się wszedzie, starają się zrobić jak najwięcej... mimo ze robią źle, nie można im miec tego za złe. Brak ogranicznika, czegoś co zmuszałoby ich do skupienia się na 3 rzeczach, nie na 100. Takim ogranicznikiem jest "energia". Jako że została przedstawiona w formie jedzenia daje to duże możliwości. Możemy np za jakiś czas wprowadzić alergie pokarmowe, alkoholizm... Co nam się żywnie podoba, i jeśli takie pomysły zostaną przez kogoś rzucone (ja nie mam zamiaru czegoś takiego dodawać).

Więcej argumentów nie pamiętam, nie mam też archiwum - jak coś było to przypomnijcie, coś się wymyśli, coby wilk był syty i owca cała.

PS. Przepraszam za ewentualne błędy, nie mam zcasu sprawdzić.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#63 2009-02-27 17:19:46

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Gabinet

Ustawa zdrowotna:
1) Każdy z teamu może zadecydować o chorobie którejś z postaci graczy.
2) Gracza należy poinformować o tym na pw, jak również w jakimś wątku w którym jest on aktywny.
3) Gracz jest zobowiązany do "wyleczenia" swojej postaci u medyka w przeciągu 3 dni od "zachorowania".
4) W przypadku nie leczenia decyzję o dalszych losach postaci podejmuje MG który "chorobę" zainicjował.

PS. Niniejszy pomysł należy do Sulama, osobiście mu gratuluje pomysłowości.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

#64 2009-02-27 17:47:12

Lukas

Władca Szczurów

7506945
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1032
Punktów :   
Rasa: człowiek
Profesja: złodziej / najemnik
Praca: 50
Totem: S=5; W=5; Sz=5; I=5; M=5; U=0
WWW

Re: Gabinet

Czyli mogę zesłać na Arevisa syfilis? :P

A teraz na poważnie:

"Ty Zef i Lukas umiecie wyważyć swoje słowa i czyny. Wasze postaci nie sa półbogami i nie umiecie pokonać przeciwnika lewą stopą, ale nowi tacy nie są. Pakują się wszedzie, starają się zrobić jak najwięcej... mimo ze robią źle, nie można im miec tego za złe." -Tak napisałeś. A ja się pytam, dlaczego nie można im mieć tego za złe? Każy nowy jest uprzedzany, że tu nie chodzi o napakowanie się niewiadomo jak tylko o KLIMAT. Po Polsku nie trafia?! Z resztą -widziałem wielu nowych, którzy byli z początku głupi i nie umieli grać. Z czasem przestawali być nowi, ale bynajmniej nie głupi. Nie pamiętam też, by któryś z dobrych graczy początkowo byl idiotą. ( Jeśli się mylę, to mnie oświećcie). To nie zależy od stażu, ani od umiejętności gry, ale od inteligencji. A tego raczej odmienić się nie da. Wobec tego, twierdzę, że jak najbardziej MOŻNA MIEĆ IDIOTOM IDIOTYZM ZA ZŁE.

PS.

Niordd, jak jeszcze raz usłyszę, że upieram się bez żadnych sensownych argumentów, będzie z tobą źle. To mnie obraża, a ja nie pozwolę się obrażać. To nie groźba -to tylko tak dla twej informacji.


Miłować Ciebie, to jest życia mego cel, /Nadobna
Ettariel, /Pozwól zachować tedy wspomnień skarb,/
I Czarodziejski kwiat, /Miłości zakład twej i znak,/
Kroplami rosy niby łzami posrebrzony...

"Okręt to nie kadłub, żagiel i takielunek...Te rzeczy są na nim niezbędne, ale jest też czymś więcej. 
Okręt to wolność!!!"

"I chociaż płonie serce twe -Ona ci nie pisana! Tak kończą się pożary serc -oceanem rozstania..."

Offline

 

#65 2009-02-27 17:47:48

 Winno

Zastępca Mistrza Zakonu

2618814
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-11-30
Posty: 613
Punktów :   
Rasa: Człowiek z domieszką elfa
Profesja: Łajdak
Praca: Brak
Totem: Niedźwiedź
Zwierze: Brak
WWW

Re: Gabinet

Ustawa zdrowotna - jestem za.

Co do słów Zefira... Powiem szczerze - nie pomyślałem o niszczeniu ekwipunku. A to oczywiste. I chyba lepsze od żywnosci. Moze zaakceptujemy nowe pomysły i sprawdzimy co jest lepsze?

Offline

 

#66 2009-02-27 18:26:09

Niordd

Mieszkaniec stolicy

6779539
Zarejestrowany: 2009-01-13
Posty: 479
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Paladyn
Totem: Sokół

Re: Gabinet

Zefir: I to rozumiem. I tak, nawet wzięliśmy to z Mangelem pod uwagę(niszczenie się przedmiotów i ekwipunku), jednak stwierdziliśmy, że na to systemu nie można robić, i będzie to raczej na zasadzie umownej. Znaczy się, po prostu podczas sesji MG piszę, że pęk ci miecz/dostałeś w zbroję, i trzeba będzie ją odkuć i takie tam. Trochę to takie z przymrużeniem oka, no ale na razie nie mamy nic lepszego.
          Co do umiejętności, i oparciu tego wszystkiego na doświadczeniu, też uważam, że byłoby to lepsze. Ale jeżeli będzie to oparte na szkołach, a szkoły na doświadczeniu, to niech już będzie skoro Mangelowi na tym tak zależy.
          A, i ustawa żywnościowa ma być takim dodatkiem. Małym elementem pewnej całości. Myślę, że aż tyle nie namiesza. Jeszcze sprawa pieniędzy. Ja nadal twierdzę, że ich obieg jest ważny nie tylko dla państw ale i takiego małego zakonu również. Chodzi o to, żeby nie było sytuacji w której gracze mają po 5 000 dukatów nie wiadomo skąd. I żeby pieniądze się w miarę trudno zdobywało(co by zmuszało do podjęcia pracy). Bo puki co, jest to łatwe, zbyt łatwe. I masz racje z tym, że praca nie koniecznie musi być frajdą i zabawą(choć może nią być - ja za takową alchemie uważam; kwestia gustu). W moim mniemaniu, praca powinna być powinnością, a sesje/minimisje i inne przyjemnością i nagrodą. I ma to sens, bo granie na samych przyjemnościach i nagrodach, to jak gra w strategie na kodach - szybko się nudzi i traci sens.

Lukas: Chcesz mieć idiotą za złe, że są idiotami, w porządku. Ja wolę mieć inne podejście, starać się ich edukować. I to nawet pomimo faktu, że 90% przypadków jest stracona, to dla tego 10% czasami jest warto. Różnica poglądów...

PS. To zapewne będzie ze mną źle, bo nie podobają mi się twoje metody "dyskusji". O ile graczem jesteś cholernie dobrym, to tym mnie zaskakujesz(negatywnie). I mam ci to tak samo za złe, jak ty masz idiotą za złe idiotyzm. I mam do tego pełne prawo. Więc takie deklaracje zatrzymaj dla siebie...

Aha, tak. Ustawa zdrowotna - jestem za.

Ostatnio edytowany przez Niordd (2009-02-27 18:26:33)


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=114

Offline

 

#67 2009-02-27 21:36:02

Zefir

Nekromanta

8529896
Call me!
Skąd: Z twoich najgorszych koszmarów
Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 473
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Nekromanta
Praca: 7680
Totem: S=0 W=0 Sz=5 I=10 M=10 U=0
Zwierze: 31%
WWW

Re: Gabinet

Niorddzie, z przykrością zauważam, że nasze poglądy są sobie symetrycznie wręcz przeciwne. Praca w moim mniemaniu powinna być opcjonalna, nie zaś powinnością, właśnie dlatego, że nie wszystkim się podoba, a zmuszanie tylko odbierze nam graczy. Udział w sesji natomiast już jest nagrodą za aktywność na forum, co nie znaczy, że jest "graniem na kodach" - można na niej stracić ekwipunek, zdrowie, życie, zwierzaka lub jakąś część ciała, na przykład oko (Zefir nie ma jednego oka). To nie są wakacje, tylko wyprawa na częstokroć wrogie ziemie, niemniej jest to przygoda, a to się liczy w fantasy. Zresztą zastanówmy się, po co tu jesteśmy. Bądź co bądź jest to gra. Chcemy się bawić. Co więc nam szkodzi, żeby sesji - jak to opisujesz, przyjemności, ale pamiętaj też o moich słowach, ryzykownej - było jak najwięcej i jak najczęściej? Czyż nie o to właśnie chodzi, by było w grze jak najwięcej zabawy?

Nie uważam gospodarki za potrzebnej. Trudniejsze zdobywanie złota? Proszę bardzo, byleby ceny były proporcjonalne. O to właśnie chodzi, żeby załatwiać rzeczy umownie, instynktownie, bo, tak jak już mówiłem, mechaniki wypracować się nie da, a nawet jeśli to są one nudne, utrudniają życie stałym bywalcom i utrudniają początki nowym. I widzisz, bardzo ważnym elementem w moim mniemaniu jest MG. To on powinien decydować właśnie o takich niuansach, jak psucie się ekwipunku.

Aha, i jeszcze co do nieudolnych graczy. Zamiast dostosowywać całą grę do nich, należy ich przystosować do gry, która jest przyjemna dla pozostałych. Karać ich, wychowywać, upominać, jak się nie podporządkują - banować. W przeciwnym razie nawet nie wyłowimy tych 10%, bo odejdą z powodu zasad ograniczających nowych lub też wszystkich, by ograniczać tych nierozsądnych nowych.

Ustawa zdrowotna mi się podoba. Żadnych formułek, liczb, żadnych, krótko mówiąc, problemów. Wszystko w rękach MG - a czemu nie? Powinni się przecież odznaczać rozsądkiem i wyobraźnią. Jestem zdecydowanie za.

PS. Nie warcz na Lukasa. Odszczekujesz mu zupełnie niepotrzebnie. Po prostu następnym razem poszukaj lub zapytaj go o argumenty, a nie tylko podkreślaj ich brak (a przy okazji domniemaną głupotę samej osoby).

Ostatnio edytowany przez Zefir (2009-02-27 21:36:17)


Karta postaci

Ulubione powiedzonko nieumarłych? "Żyje się dalej!"

Offline

 

#68 2009-02-27 21:59:08

Lukas

Władca Szczurów

7506945
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1032
Punktów :   
Rasa: człowiek
Profesja: złodziej / najemnik
Praca: 50
Totem: S=5; W=5; Sz=5; I=5; M=5; U=0
WWW

Re: Gabinet

A jaki ty system chciałbyś mieć na psucie się broni, Niorrdzie? Punkty wytzrymałości miecza, odejmowane po jednym, przy każdej walce? A może przy każdym ciosie? Oczywiście, że to musi być "umowne" i "na słowo" bez liczb. I tak powinny wyglądać wszystkie nasze zakonne systemy. 
Trudniejsze zdobywanie złota? -no pewnie, ale dopiero co słyszałem, że ustawa żywnościowa jest po to, coby nowi mogli zarobić, czego się ponoć domagają. Zaprzeczacie sami sobie, panowie reformatorzy.
Co do pracy, która jakoby miała być powinnością- zgadzam się z Zefirem. To jest zabawa, ludzie przychodzą tu dla PRZYJEMNOŚCI. A ty, Niorddzie, chcesz ich siłą zmuszać do zajmowania się przez większość czasu pierdołami, które ich nie interesują. Przypominam, żę jesteśmy Zakonem Światła, a nie socjalistyczną spółdzielnią! Nasza robota, to właśnie walka z Chaosem i innym badziewiem na sesjach i w czasie forumowych przygód. Wszelka inna praca jest "przy okazji", jak ktoś maży o byciu sprzątaczką, to może nią być. Ale przede wszystkim jest żołnierzem na wciąż trwającej wojnie, pamiętasz? Właśnie ta walka jest naszą powinnością -i, jak wspomniał Zefir, dla naszych postaci nie musi być to wcale przyjemne. Jak mnie na przykład bełt się w dupę wbił po samą lotkę, to wcale radosny nie byłem i nie poczytywałem sobie tego za nagrodę. Taki dziwny jestem.  Za to ty robisz z nas masochistów!
Acha -i, jeśli sesje i przygody są "nagrodami", to po co zdobywamy na nich doświadczenie, złoto i cenne przedmioty? Czyż samo uczestniczenie w bitwie i możliwość oberwania bełtem w rzyć nie jest wystarczającą nagrodą?!


Miłować Ciebie, to jest życia mego cel, /Nadobna
Ettariel, /Pozwól zachować tedy wspomnień skarb,/
I Czarodziejski kwiat, /Miłości zakład twej i znak,/
Kroplami rosy niby łzami posrebrzony...

"Okręt to nie kadłub, żagiel i takielunek...Te rzeczy są na nim niezbędne, ale jest też czymś więcej. 
Okręt to wolność!!!"

"I chociaż płonie serce twe -Ona ci nie pisana! Tak kończą się pożary serc -oceanem rozstania..."

Offline

 

#69 2009-02-27 23:11:25

Niordd

Mieszkaniec stolicy

6779539
Zarejestrowany: 2009-01-13
Posty: 479
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Paladyn
Totem: Sokół

Re: Gabinet

Tylko, że mi nie chodziło o nagrodę w sensie dla postaci, tylko nagrodę w sensie dla gracza. I tak, taka wyprawa jest nagrodą dla gracza, bo jest ciekawa, dużo się w niej dzieje, przygoda i tak dalej. PODKREŚLAM Dla gracza, nie postaci. A co do powinności, to nie chodzi mi tutaj o to, żeby kogoś do czegoś zmuszać, ale zachęcić. Żeby super ekstra mithrilowe miecze się z czegoś brały. A niech się biorą z ciężkiej pracy jako rzemieślnik. Niech gracze przed wyprawami się odpowiednio przygotują, a dokładniej rynsztunek. Niech to ma trochę realizmu. A co do tej samej przyjemności którą się czerpie z zakonu, to śmiem twierdzić, że takie same wyprawy, minimisje,sesje i tak dalej są nudne. I możecie mieć inne gusta, ale dla mnie są nudne(powtarzam: Same). Więc czemu by nie stworzyć systemu alternatywnej gry, dla tej części ludzi podobnych do mnie? Wam to nie pasuje - proszę bardzo, miecz na ramię i hajda na Soplice. Ale pewne sprawy niech obowiązują wszystkich(w tym na przykład owe jedzenie). I ma to zachęcić nowych graczy do AKTYWNOŚCI, a nie dać im możliwość zarobienia. Więc chyba sobie nie zaprzeczamy jednak.

Ale tak, macie rację. Powinność to złe słowo, i dosyć niefortunnie je użyłem. Chodzi mi o to, że rzemieślnicy przez to, że są rzemieślnikami powinni łatwiej zarabiać pieniądze, a co za tym idzie zdobywać ekwipunek(realizm). Bo tak moi drodzy, ja jednak uważam, że bozia stworzyła najfajniejszy "system" więc powinniśmy się starać iść w stronę realizmu. Ja uważam, że system rzemieślniczo przetwórczy jest fajny - wy nie. Mi będzie sprawiać PRZYJEMNOŚĆ wam nie. Dlatego niech to będzie na zasadzie alternatywy - kto chce, może, jednak ustawa żywnościowa dla tego ma rację bytu, że czy jesteś tutaj tylko dla tego żeby się lać z chaosem, czy dodatkowo pracujesz na boku to jeść musisz, naprawiać sprzęt również. Jeżeli takiej ustawy nie będzie, to w pewien sposób będzie to nieuczciwe dla tych "pracujących"(biorąc pod uwagę realizm do którego cały czas się odwołuję).
             Myślę więc, że pomostem między naszymi poglądami będzie tak wyglądająca sytuacja: Gospodarka powstanie, i będzie dla tych, którym się to podoba. Nie musicie w tym brać udziału, ale niech będą prawa, które i was będą obowiązywały. Takie jak jedzenie właśnie. Czy to, że przedmioty się niszczą. Nazwijmy to pewną sprawiedliwością. A od 10 dukatów nie umrzecie ani wy, ani inni gracze...

PS. Nigdzie nie sugerowałem głupoty, bo moje zdanie jest wręcz przeciwne. To raz. Po drugi, gdyby te argumenty od razu przedstawił, nie było by sprawy, prawda? Dyskusja ma to do siebie, że polega właśnie na ich prezentowani, a nie wypominaniu komuś na ten przykład jakie to dupiate sesje robi, co z tematem nie ma nic wspólnego na ten przykład...A moje "odszczekanie" było tak samo potrzebne jak jego "zaszczeknięcie" w moją stronę. Proponuję zakończyć ten rozdział. Jeżeli to zabrzmiało jakbym podważał twoją inteligencje Lukasie, to wybacz. Nie to miałem na myśli. Zupełnie nie to.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=114

Offline

 

#70 2009-04-14 22:01:11

 Winno

Zastępca Mistrza Zakonu

2618814
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-11-30
Posty: 613
Punktów :   
Rasa: Człowiek z domieszką elfa
Profesja: Łajdak
Praca: Brak
Totem: Niedźwiedź
Zwierze: Brak
WWW

Re: Gabinet

USTAWA MECHANIKI SESYJNEJ



Jak wiecie postawiłem sobie za cel uatrakcyjnienie i podniesienie poziomu sesji i fabuł zakonnej. Przygotowałem propozycję prostej, sprawdzając się mechaniki opartej na rzutach kościami 10- i 6-ściennymi. Byłaby ona wykorzystywana przez mistrzów gry w czasie sesji i innych prowadzonych przez nich wydarzeń. Sprawiłoby to (wraz z ustawą o doświadczeniu przedstawioną dalej), ze gracze musieliby zacząć myśleć na sesjach, bowiem mieliby już co tracić. Poszczególne rzuty i modyfikatory przedstawiłem dalej pogrupowane ze względy na rodzaj przelicznika. To czy dana akcja się powiedzie zależałoby od: rzutu spornego z BN/potworem (po to utworzyłem stosowny wątek w Kartotekach Rady) lub skali wyzwania wyznaczonej przez MG wedle uznania (przy czynnościach takich jak wspinaczka).


Przeliczniki:



Atak: (1k6 + siła) x szybkość
Parowanie: (1k6 + wytrzymałość) x szybkość

Unik: 1k10 x szybkość
Bieganie: 1k10 x szybkość
Wykorzystanie psioniki: 1k10 x intelekt
Odporność: 1k10 x wytrzymałość
Rzucanie zaklęcia: 1k10 x mana
Spostrzegawczość: 1k10 x intelekt

Zmysł psioniczny: 1k10 + umysł
Zmysł magiczny: 1k10 + mana lub intelekt

Inne przedsięwzięcia: 1k10 + statystyka wybrana przez MG.(Dla przykładu siła dla wspinaczki).


Ustawa ta rozrusza statystyki i zwiększy ich wpływ na losy graczy. Teraz przechodzę do drugiej ustawy, bardziej rewolucyjnej i ciekawszej.




USTAWA O DOŚWIADCZENIU



Jak to wynika z ostatniej mojej wieści wziąłem się ostro za zwiększenie wartości punktów doświadczenia. Oto kilak założeń, które chciałbym aby wszyscy prowadzący zaczęli wdrażać.

1. O ilości procentów doświadczenia decyduje MG. Nie ma zalecanych norm poza zdrowym rozsądkiem.

2. Doświadczenie można zdobyć za:
a) Sesje
b) Minimisje
c) Pomniejsze eventy w zwykłych wątkach
d) Wyjątkowej jakości posty
e) Realizacje osobistych celów postaci

3. Doświadczenie można nie tylko zdobywać, ale także tracić. To największa zmiana w tej ustawie. Za odniesienie ran tak na ciele jak i na duchu, gracz traci wyznaczaną przez MG ilość doświadczenia. Postać, która straci tyle procentów doświadczenia, że staną się one ujemne ginie. Utrata więcej niż -10% powoduje niemożność wskrzeszenia postaci (chyba że przy interwencji boskiej). Sprawi to, że gracze bardziej będą troszczyć się o swe czyny, statystyki i doświadczenie.

4. Każdy prowadzący ma obowiązek przyznać doświadczenie przynajmniej trzy razy w tygodniu (przyspieszy to rozwój postaci).



To chyba wszystko co chciałem przedstawić ale mogłem zapomnieć. Najwyżej dopiszę. Proszę o uwazną lekturę i konstruktywną krytykę mająca poprawić te projekty nie je odrzucić.

Offline

 

#71 2009-04-14 22:23:57

Niordd

Mieszkaniec stolicy

6779539
Zarejestrowany: 2009-01-13
Posty: 479
Punktów :   
Rasa: Człowiek
Profesja: Paladyn
Totem: Sokół

Re: Gabinet

I teraz nie wiem, czy być za, czy przeciw. Z jednej strony - taka mechanik zawsze troszkę psuje klimat...Żeby gracze się strali musiałbyś im pisać: -7HP, a to bez sensu. Z drugiej - jakaś mechanika jest zawsze dobra do stymulacji wydarzeń losowych.
Co proponuję - Mechanika będzie tylko dla Mistrzów gry, i oni sobie będą sami przeprowadzać wszelkie rzuty - kostka jako czynnik losowy, a następnie fabularnie opisują co się stało. Proponuję też wprowadzić takie umiejętności jak: "Znajomość języków umarłych", "Umiejętne korzystanie z biblioteki", "Religioznastwo" etc. itp.(mogę się zająć listą) które również będą podlegać takim testom. Wtedy będzie różnica, czy na sesje idzie 5 wojów i tylko oni, czy jest też tam mag znający starożytne pisma etc. I zrobimy mały kroczek dla zrównoważenie klasowego na sesjach, tak, ażeby każdy każdego potrzebował.
Aravial poruszył ważny wątek - I osobiście uważam, że trzeba zakasać rękawy i odpisać porządnie tak w temacie z NPCetami/potworami jak i w tych, gdzie przenikają się wątki. Sam obiecują po powrocie z wycieczki coś wpisać. No i wraz z Angirahem chcemy na zakon wprowadzić wątek bogów. Ale to niech pozostanie niespodzianką ^^


Ustawa o doświadczeniu - popieram, z małym wyjątkiem - 3 razy na tydzień to chyba jednak za dużo. Gracze czasami bywają mało aktywni, czasami prowadzacemu się nie chce. Uważam, że powinno się to pozostawiać jednak prowadzącemu, który według uznania będzie ustał częstotliwość

Ostatnio edytowany przez Niordd (2009-04-14 22:39:59)


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=114

Offline

 

#72 2009-04-14 22:34:52

 Winno

Zastępca Mistrza Zakonu

2618814
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-11-30
Posty: 613
Punktów :   
Rasa: Człowiek z domieszką elfa
Profesja: Łajdak
Praca: Brak
Totem: Niedźwiedź
Zwierze: Brak
WWW

Re: Gabinet

Dokładnie taką formę mechaniki - ukryta mechanikę miałem na myśli. Proszę o komentarz odnośnie doświadczenia.

Nie chciałem mnożyć umiejętności, dlatego nie opisywałem np. religioznawstwa. to już zależy od graczy i tego jaki rzut wymyśli MG.

Offline

 

#73 2009-04-15 11:38:45

 Kraght'nar

http://tnij.org/gcaphttp://tnij.org/hb83Smoczy Sędzia

849959
Zarejestrowany: 2007-11-22
Posty: 1687
Punktów :   
Rasa: Czarny Smok
Profesja: Sędzia
Praca: Zakonny Sędzia
Totem: Ptak Ti
Zwierze: Astaroth i Wodnik

Re: Gabinet

Dawnom nie pisał i nie czytał, więc możliwie skrótowo odpowiem, by uniknąć niedomówień.

Ust. zdrowotna - za

Ust. mechaniki sesyjnej - za, jeśli będzie się chciało liczyć, bo wtedy trza by było jeszcze uwzględnić w systemie sytuację (jakiś bonus, bo, dla przykładu, ma się w dłoni coś, co wywołuje strach u przeciwników)

Ust. o doświadczeniu - 3. pkt. mi nie pasuje. Załóżmy, że zdobywam poziom - mam wyzerowne PD + to co zostało ponad 100%. I tak nie więcej niż 5-10%. I wtedy akurat ktoś wyzwał mnie na pojedynek, który przegrałem/miast wylądować na leśnej polanie, wbiłem się w drzewa/zgubiłem list, który miałem dostarczyć/potknąłem się i przewróciłem i co? Tracę doświadczenie poniżej 0% i umieram? Bo została urażona moja duma (ucierpiałem na duchu)? Coś tu chyba jest nie tak...


Lecz tylko jeża przelecieć się nie da...

http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=56

Offline

 

#74 2009-04-15 20:21:36

 Winno

Zastępca Mistrza Zakonu

2618814
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2007-11-30
Posty: 613
Punktów :   
Rasa: Człowiek z domieszką elfa
Profesja: Łajdak
Praca: Brak
Totem: Niedźwiedź
Zwierze: Brak
WWW

Re: Gabinet

Kraghnar...

Bonusy z przedmiotów magicznych można poustalać bez problemu. Zresztą tutaj chyba MG po prostu intuicyjnie ustali ST.

Co du punktu trzeciego. Myślałem nad wprowadzeniem poziomów, jednak to wymagałoby np. cofania statystyk przy stracie poziomu, a to uciążliwe. Sądzę że podwojenie statystyki daje ci dostatecznie dobre zabezpieczenie przed śmiercią.

Niordd...

Obowiązek regularnego oceniania można bez problemu wycofać. Ale zależałoby mi na szybkim wprowadzeniu systemu.

Offline

 

#75 2010-02-22 09:31:13

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Re: Gabinet

Żywiołak magii, zamknięty w specjalnym szklanym pojemniku również doszedł do siebie.
Początkowa ospałość przeszłą mu jak ręką, której z resztą nie miał, odjął, gdy wyczuł zakłócenia pola magicznego.
- Ktoś tego użył! - wył w myślach - Ktoś złamał zasady! Destabilizacja! Szaleństwo! Destabilizacja!
Fakt, umysł miał prosty i nie skomplikowany, jednak teraz cały ten prosty i nie skomplikowany twór wił się i uginał pod naporem bólu, który normalnych śmiertelników pchnąłby już dawno w ramiona obłędu.
- Sfinks! Sfinks! - krzyczał bezgłośnie w eter, mając nadzieje, że adresat dostanie jego telepatyczną wiadomość.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl