Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2010-03-21 01:57:16

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Geomancja - sztuka walki z Chaosem

Geomancja to sztuka powstrzymywania Chaosu. Wytycza granice i wspomaga tych, którzy ich strzegą. By zagłębić się w jej tajniki, trzeba najpierw zrozumieć z czym walczy i przed czym wznosi bariery.
Czym jest Chaos, nie trzeba chyba tłumaczyć nikomu. Chaos jest zagrożeniem dla wszystkiego co stałe i niezmienne. Jego ucieleśniona forma, kamień przemian, sprawia, ze rzeczy, organizmy i rzeczywistość dookoła niego mutuje, zmieniając się w, najczęściej, bardzo groźne formy. Sprawę utrudnia dodatkowo fakt, że kamień przemian nie występuje tylko pod postacią kamienia. Jego sproszkowane fragmenty mogą być niesione wraz z piaskiem na setki mili, rozcieńczy w wodzie może zostać nieuważnie wypity lub spaść z deszczem.
Czym są mutanty, też chyba wszyscy wiedza. To nieszczęsne istoty, odmienione fizycznie i psychicznie, zmuszone do ciągłej walki i atakowania innych, nawet sobie podobnych, istot. Często są to nieszczęśnicy, którzy zmutowali przez zabłąkane kruszyny kamienia przemian na ziemiach nienależących do Chaosu i uciekli do królestwa mroku, by tam przyłączyć się do chorych bitew i krucjat czarnych rycerzy.
No właśnie, Czarni Rycerze i reszta Dowódców, jak zwą ich mutanty, są trzecim i najgroźniejszym czynnikiem przed którym geomanci musza nas zabezpieczać. Dowódcy to inteligentne, potężne mutanty, kierujące bandami, a czasami i armiami podległych im istot opętanych Chaosem lub zwyczajnie mu oddanych. Ich wypady, ataki i krucjaty na ziemie Ładu są najgroźniejsze, bowiem oni nie tylko przekraczają granice przez nas ustalone, ale też je niszczą.

Teraz zajmijmy się sposobami ochrony, jakie stosują geomanci.
Wszystko zaczyna się od znalezienia odpowiedniego węzła energetycznego, swego rodzaju sworznia, w którym kumuluje się pozytywna mana. W takich oto miejscach, które geomanci wyszukują za pomocą szóstego zmysłu, geolokacji, który rozbudzają w sobie w czasie specjalnego rytuału, stawia się tak zwane „statuy Ładu”. Statuy dzielimy na zewnętrze - graniczne, i wewnętrzne, potocznie nazywane basztami mocy.
Statuy graniczne ogniskują moc węzłów energetycznych i łączą je w sieć, która stanowi barierę odpychającą większość sił Chaosu. Wytwarza się swoista, niewidzialna dla oka, ale wyczuwalna, bariera.
Statuy wewnętrzne mają jedno zadanie, wspomagać ochronę terenów Ładu od wewnątrz i dostarczać dodatkowej mocy do niwelowania skutków oddziaływań kamienia przemian, który przedostał się przez granicę. Oto lista wszystkich rodzajów statui:

Graniczne:
- Melchiry – to wielkie, najczęściej prostokątne lub jajowate, głazy stojące pionowo, czasem tworzące większe konstrukcje na planie koła. Na ich powierzchniach geomanci umieszczają runiczne inskrypcje, dopasowując każdą z nich do poszczególnego miejsca, w którym ma stanąć ten monolit. Ustawiane są w pierwszej kolejności, na słabszych węzłach. Są rusztowaniem na którym opiera się dalsze działania oczyszczające dany teren.

- Kurhany – wielkie kopce ziemne, kumulujące w sobie przez pewien czas energię węzła na którym stoją, by co jakiś czas uwalniać ją w formie tak zwanych „błysków Ładu”. Takie uderzenia energetyczne mają za zadanie wypalić wszystkie cząstki kamienia przemian w najbliższej okolicy, choć to żmudna i czasochłonna operacja, trwająca nieraz dekady.

- Święte dęby – ostatnia forma siatki obronnej. Święte dęby sadza się na oczyszczonym już terenie, w miejscu występowania najsilniejszych węzłów.
Gdy rosną, zakorzeniają się w glebę, utrwalają Ład na danym terenie i stają się przekaźnikami many dla magów którzy znajdą się w ich pobliżu.
Z czasem, gdy granica przesuwa się dalej, święte dęby stają się basztami mocy, natomiast melchity i kurhany, jako że nie są żywe i ich energia się nie odnawia, wypalają się i swoje węzły.

Baszty:
- Kapliczki –małe struktury z cegły lub kamienia, z centralnie umieszczonym, zminiaturyzowanym ołtarzem ku czci wybranego boga i jego małą podobizną lub symbolem. Ustawiane są na tak zwanych węzłach zanikających i choć nie są zdolne wytwarzać dużej ilości mocy, to jednak „podtrzymują” istnienie węzłów które naturalnie powinny wygasnąć. Czasami stawia się je też po za węzłami, wtedy są jeszcze słabsze, bowiem czerpią energię z najbliższego większego źródła Ładu.

- Domy Wody – ten rodzaj baszt nie służy co prawda ochronie terenów czy dostarczaniu mocy, jednak jest równie ważny co inne. Każdy kto walczy z Chaosem lub jego pomiotami powinien zmyć z siebie ewentualne pozostałośc kontaktu z Mrokiem i właśnie w tym celu powinien się udać do Domu Wody.
To budynek w ścianach którego wydrążono kanały, zbiorniczki, fontanny i wodospady z najczystszą wodą, w centrum budynku znajduje się marmurowy basen, do którego wchodzi się by obmyć ciało. Woda w nim zmywa wszelkie ślady Chaosu, a przemyślny system jej doprowadzania i odprowadzania filtruje i niweluje to co zostanie spłukane.
Warto tez nadmienić iż wizyta w tym przybytku działa bardzo odprężająco.

- Sarkofagi – to statuy z prawdziwego zdarzenia. Choć istnieją pewne odstępstwa, podyktowane w większości koniecznością dostosowania formy do konkretnego węzła, to jednak wyglądem nie różnią się zbytnio od siebie.
Każdy sarkofag jest rzeźbą wielkością dorównującą średnim melchirom, z czego jedną trzecią jej wysokości zajmuje sam cokół, reszta to postać anioła, z uniesionymi do góry rękami i skrzydłami, nie posiadającego twarzy i wykształconych z nieforemnej skały nóg, jak gdyby dopiero się z niej wydzielał – symbol zwycięstwa uorganizowanego Ładu nad nieforemnym Chaosem.
Sarkofagi stawia się na węzłach, które zostały skażone kamieniem przemian. Nie mają one czerpać z nich mocy, ani tym bardziej naprawiać ich. Sarkofagi mają tylko jeden cel, blokować energię takich miejsc, by nie skaziła ona niczego więcej i w takim stanie trwać, aż węzeł zaniknie.

- Sanktuaria – to budynki wykonane w różnym stylu, z różnych materiałów i przez różnych ludzi, lecz posiadające jeden cel. Sanktuaria lokuje się na najpotężniejszych węzłach, czasem nawet na kilku na raz, bowiem są to budynki giganty.
Układ ich korytarzy i pomieszczeń, kolor ścian, czy nawet rozmieszczenie krzewów w ich ogrodach, wszystko służy w nich jednemu celowi, wysyłaniu w świat jak największego ładunku energii Ładu i pozytywnej many.
Również w ich murach kształci się geomantów, bowiem tylko w tych miejscach możliwe jest przeprowadzenie rytuału przebudzenia zmysłu geolokacji i nauka odpowiedniego posługiwania się nim.

Jak przebiega proces ustanawiania barier? Wszystko zaczyna się od siłowego wyparcia wszystkich pomiotów Chaosu przebywających, dopiero wtedy na taki, odzyskany, teren mogą wkroczyć geomanci. Wyszukują oni miejsca w których znajdują się węzły i oznaczają je inskrypcjami runicznymi.  Później, w najbardziej newralgicznych miejscach, ustawia się melchity, mające ochraniać dalsze prace przy budowie kurhanów.
Gdy i kurhany są już gotowe i rozpoczął się już proces niwelowania kamienia przemian, następuje ostatnia faza „zakorzeniania Ładu” w terenie. Rozpoczyna się sadzenie świętych dębów. Jeśli i to uda się bezproblemowo, po kilkunastu, kilkudziesięciu latach na taki teren mogą zacząć sprowadzać się osadnicy. Trzeba jednak pamiętać, ze tereny przygraniczne są w ciągłym niebezpieczeństwie, pomioty Chaosu lubują się w odzyskiwaniu i zdobywaniu nowych ziem.
Właśnie po to by chronić ziemie zajęte przez Ład w miastach stawia się kapliczki i domy wody, na polach bitew w których brały udział siły Chaosu stawia się sarkofagi, a w miejscach odległych od innych osiedli i formacji obronnych funduje się sanktuaria, które, po za wzmacnianiem Ładu i jego obrońców, kształcą też geomantów.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl