Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS
  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2010-03-15 00:41:14

 Skimrra

http://tnij.org/gbjuhttp://tnij.org/hg3k

status adorosa@aqq.eu
6114003
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2009-02-08
Posty: 1665
Punktów :   
Rasa: Duch burzowy
Profesja: Wiedźma
Praca: Rektor Instytu Umysłu
Totem: Gryf

Runy powszechne - spis dla wszystkich potrzebujących

Skąd wzięły się runy? Dobre pytanie. Odpowiedzi jednoznacznej nie sposób wyrazić. Jest natomiast wiele teorii. Jedni mówią, że powstały jeszcze w świecie Bogów jako uniwersalny język kodowania. Istnieje bowiem system który pozwala przyporządkować runom ich ludzkie odpowiedniki. Jednak efekt takich działań może być opłakany. Runy nigdy nie były narzędziem zapisu, przynajmniej dla stworzeń Terry.
Mówi się też o sekretnym klanie krasnoludów, który zajmował się konstrukcją tegoż systemu znaków. Można tym wytłumaczyć ich kształty. Runy składają się bowiem tylko i wyłącznie z linii prostych. Stworzyli je natomiast do rycia w metalu. Nieskomplikowane kształty były ich atutem. Stąd też pochodzi zapewne kowalstwo runiczne. Pozostaje jednak pytanie: jak zdołali runy ożywić? Nadać im ich znaczenie?
Ostatnią z teori, jednak równie nieprawdopodobną jak poprzednie jest... przypadek. Mówi się o tym, że runy powstały same z siebie, że stworzyła je matka natura, wyślizując wiatrem w skałach. A potem zaczęto je badać i po wiekach ewolucji okazało się, że są bardzo przydatnym narzędziem. I równie niebezpiecznym.

Czym właściwie są? To system znaków, z których każdy posiada określone właściwości. Stanowią zbiór sił, które użyte w odpowiedni sposób stają się samonapędzającym narzędziem. Nie wiadomo tak naprawdę, jakie jest źródło ich mocy. Jednak niezaprzeczalnie działają. Do ich użycia niezbędna jest spora wiedza i umiejętność doboru środków do okazji. Subtelnie użyte, runy dają niemalże nieograniczone możliwości. Traktowane zbyt lekko mogą zabić.

Poniżej przedstawiam kilka zasad postępowania z runami oraz podstawowy system znaków. Uważaj na każdy znak.

Runy dzielimy na dwa rodzaje:
Kierunkowe – posiadają konkretne, przypisane im działanie oraz określony charakter.
Akierunkowe – nie posiadają przypisanego im działania, jednak w zestawieniu z runą kierunkową wywołują dany efekt.

Sposoby użytkowania:
pojedynczo – skupianie się na danym znaczeniu/działaniu runy. Najbardziej stabilne. Głównie runy kierunkowe.
podwójnie – zazwyczaj zestawienie jednej runy kierunkowej i jednej akierunkowej, przy czym ta druga służy modyfikacji działania pierwszej.
szeregowe – od 9 do 17 run, zwykle bardzo złożone działanie. Wysoce niestabilne, wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Wiele skutków ubocznych.
okrężne – nie chodzi tu tylko o formę kręgu, ale również o otoczenie danego obiektu ich działaniem. Średnio stabilne, zwykle o działaniu defensywnym

Przy stosowaniu run należałoby pamiętać o kilku zasadach:
Żadnych pomyłek. Jeżeli się zdarzą, należy zniszczyć obiekt i zacząć od początku.
Nie łączyć run o sprzecznym działaniu.
Zależnie od zestawienia, runa może całkowicie zmienić swoje znaczenie/działanie

Fehu
Symbolizuje: skałę
Działanie: jest to runa akierunkowa, co znaczy, że uaktywnia się dopiero w zestawieniu z innymi (kierunkowymi). Fehu wzmacnia działanie sąsiednich run, dwojąc efekt ich działania. Ponieważ ma pozytywny wydźwięk, rzadko  powoduje skutki uboczne. Może być stosowana w zasadzie z każdym innym znakiem runicznym.

Uruz
Symbolizuje: strzałę
Działanie: runa kierunkowa. Jest to runa, która powoduje złamanie bariery, granicy, czyjegoś oporu. Znak zdecydowanie ofensywny. Służy do atakowania zwartych, masywnych sił.

Thurizas
Symbolizuje: cierń
Działanie: runa akierunkowa. Zwykle używana przy konstruowaniu przekleństw, gdyż powoduje zaostrzenie działania innych run. Działa tak znacznie lepiej z negatywnym wydźwiękiem, niż pozytywnym.

Ansuz
Symbolizuje: porozumienie
Działanie: runa kierunkowa. Używana zwykle do pieczętowania wiadomości i miejsc, jednak absolutnie nie istot rozumnych (nieumiejętnie użyta może prowadzić do chorób psychicznych). Nie należy jej łączyć z runami kierunkowymi o działaniu ofensywnym (sprzeczne działanie).

Raidho
Symbolizuje: konia
Działanie: runa akierunkowa. Oznacza ruch, a więc zwykle używa jej się do dynamizowania skutków działania innych run. Przyspiesza ich działanie. Doskonale działa w połączeniu z runami ofensywnymi. Wyjątkowo może zostać użyta w roli runy kierunkowej, jeżeli w zestawieniu potrzebny jest symbol podróży, zmiany, przemieszczenia.

Kanaz
Symbolizuje: pochodnię
Działanie: runa kierunkowa, ofensywna. Może służyć do wszelkich form ataku, począwszy od dosłownego użycia ognia, aż po ataki na umysł. Wszystko zależy od zestawienia z innymi runami.

Gefu
Symbolizuje: dar
Działanie: runa akierunkowa. Służy głównie do wzmacniania niepewnych relacji pomiędzy runami, w razie potrzeby można nią nawet związać runy o sprzecznym działaniu (duże ryzyko).

Wunyo
Symbolizuje: sierp
Działanie: runa akierunkowa. Wydłuża wszystkie nieprzyjemne  konsekwencje działania towarzyszących jej znaków.

Hagalaz
Symbolizuje: grad
Działanie: runa kierunkowa, zdecydowanie ofensywna. Wiąże się z szybkim atakiem z zaskoczenia. Wyjątkowo kapryśna, nie lubi towarzystwa innych run kierunkowych.

Nauthiz
symbolizuje: tarcza
Działanie: runa kierunkowa, defensywna. Służy do budowania ograniczeń, barier i granic. Za jej pomocą można zarówno zyskać czasową ochronę (przy użyciu odpowiednich run akierunkowych stałą), bądź zabezpieczyć dany obszar. Wytatuowana zabezpiecza umysł przed obcym działaniem.

Isa
Symbolizuje: lód
Działanie: runa kierunkowa. Służy do czasowego ukrywania przedmiotów, osób i miejsc, bądź do ich odkrywania (odpowiednia runa kierunkowa). W zestawieniu z Raidho pozwala wskazać kierunek. Nie należy jej stosować z runami akierunkowymi.

Eiwaz
Symbolizuje:  mgła
Działanie: runa kierunkowa. Służy do tworzenia iluzji bądź zakłócania danego stanu rzeczy. Wyjątkowo podatna na wolę twórcy. Posiada sporo skutków ubocznych, należy ostrożnie z nią postępować (istnieje groźba samozaklęcia się).

Perth
Symbolizuje: drzewo
Działanie: runa akierunkowa. Wzmacnia naturalne predyspozycje obiektu, zarówno fizycznie jak i psychicznie. Stanowi wyjątek runy akierunkowej używanej samodzielnie.

Elhaz
Symbolizuje: łańcuch
Działanie: runa-stróż o charakterze kierunkowym. Wzmacnia ona relację pomiędzy obiektami. Mogą to być zarówno osoby, jak i miejsca czy przedmioty. W pewnym sensie wiąże ona ze sobą dane obiety. Używana często do składania obietnic i przysiąg.

Sowilo
Symbolizuje: słońce
Działanie: runa kierunkowa. Posiada w zasadzie jeden typ działania – wydłuża życie. Użyta w odpowiedniej chwili może je uratować, wydłużyć (nawet bez ograniczeń). Może być użyta jedynie z runami akierunkowymi, gdyż każde zestawienie z runą kierunkową tworzy sprzeczność, której nie można złagodzić.

Tiwaz
Symbolizuje: gwiazdę
Działanie: runa akierunkowa. Zwykle oznacza rozwiązanie zagadki, umieszcza się ją jako wskazówkę. Umieszczona z odpowiednimi runami (koniecznie kierunkowymi), zyskuje treść. 

Berkano
Symbolizuje: wrota
Działanie: runa akierunkowa. Oznacza tyle co początek, więc często występuje jako jedna z pierwszych w szeregu. Jednocześnie może służyć do oddzielania intencji w szeregu. Analogicznie, często jest też używana jako zakończenie. Nie posiada niemalże żadnych nadprzyrodzonych właściwości.

Eoh
Symbolizuje: kompas
Działanie: runa akierunkowa. Zapewnia stabilizację szeregu run, które mają marne szanse na współdziałanie. Użyta z odpowiednimi runami kierunkowymi, zabezpiecza i podnosi prawdopodobieństwo poprawnego działania.

Manaz
Symbolizuje: pomocną dłoń
Działanie: runa kierunkowa. Oznacza wołanie o pomoc. Używana zwykle w formie informacji/wiadomości. Niekiedy również jako ostrzeżenie. Nie posiada zbyt dużo nadprzyrodzonych właściwości.

Laguz
Symbolizuje: woda
Działanie: runa akierunkowa. Zapewnia magazynowanie oraz płynny przepływ energii. Użyta z odpowiednimi runami kierunkowymi może kumulować w sobie daną właściwość.

Ingwaz
Symbolizuje: żonkil
Działanie: runa kierunkowa o bardzo sztywnym działaniu. Zapewnia szybki, poprawny wzrost roślin, niekiedy stworzeń (zależnie od zestawienia). Możliwa do użycia jedynie z runami akierunkowymi. Przy kierunkowych tworzy wiązania sprzeczne.

Dagaz
Symbolizuje: oko
Działanie: runa kierunkowa, ofensywna. Działa poprzez zaburzenie naturalnych procesów życiowych obiektu. Ma rozmaite działanie, zależnie od użytych przy niej znaków, począwszy od zaburzenia postrzegania zmysłowego, na krwotokach wewnętrznych skończywszy. Posiada krótkotrwałe działanie, które można jednaj bardzo łatwo wydłużyć.

Othel
Symbolizuje: sznur
Działanie: runa kierunkowa, o niezwykle silnym działaniu. Służy do przejmowania kontroli zarówno nad obiektem jak i sytuacją, przez co może modyfikować środowisko, motywy działania, skutki. Całkowicie posłuszna woli twórcy, jednak daje dużo efektów ubocznych.

Wyrd
Symbolizuje: pustkę
Działanie: runa jednocześnie kierunkowa jak i akierunkowa, zależnie od zestawienia. Jako runa kierunkowa powoduje odpływ danych cech z danego obszaru/osoby. Równie dobrze może uniemożliwić dane działanie, bądź unieruchomić obiekt. Użyta jako akierunkowa, neutralizuje niepożądane działania oraz skutki uboczne. Może również neutralizować działanie całego zestawienia run.


http://www.zakonopedia.boo.pl/karta.php?id=30

"Głos pośrodku nocy, głos hen gdzieś z oddali
Jakby się zbliżał, jakby kroczył, jakby się ktoś z miłości żalił...
Głos w tysięcznym głosów tłumie, bo lepiej słychać gdy zamknięte oczy
Teraz zaczynam go rozumieć
Śpiew chyba od wyspy, chór jak morska fala
Śpiew taki srebrzysty, że się od niego świat zapala..."

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zakonswiatla.pun.pl