Zakon Światła Ostoja Fantazji

  • Pamiętniki
  • Galeria

Reklama

  • Rudik - portfolioKroniki Fallathanu - Najlepszy MMORPG Tekstowy

Gazeta

  • Przesuń w dół scrollem by przeczytać resztę!
    Czytaj więcej...
Facebook ZakonnyRSS

Ogłoszenie

Sprawdź fazę księżyców! Posłuchaj herolda! Pokaż list gończy! Sprawdź warunki pogodowe! Zbieraj zioła!
Posłuchaj adepta świątynnego! Sprawdź tablice projektową! Czytaj nagłówek gazety!

Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
przerwynikprzerwynik


Optymalne przeglądanie forum umożliwia przeglądarka Opera!

Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!


Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
przerwynikprzerwynik

Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
przerwynikprzerwynik

przerwynikprzerwynik


#1 2010-02-28 23:35:43

 Mangel

http://tnij.org/gbnehttp://tnij.org/gb0f

status mangel@aqq.eu
7659312
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-08-26
Posty: 1762
Punktów :   
Rasa: Anioł
Profesja: Dowódca gwardii Avarone
Praca: Mistrz Zakonu
Totem: Gryf
Zwierze: Żywiołak many
WWW

Zasady Zakonu - wersja prosta, miła i obowiązująca!

System gry na Zakonie Światła nie jest chyba najtrudniejszy, postarajmy się teraz razem przez niego przebrnąć:

1) Wszystkie karty postaci, podania o pracę, polimorfię i o profesję MUSZĄ być zaakceptowane przez kogoś z teamu, a karty postaci MUSZĄ być tworzone z użyciem generatora, i w pełni z nim zgodne!
Nie możemy sobie pozwolić na dowolność w tych sprawach, bo, niestety, życie pokazało już, że wielu nie zna umiaru, a za nimi idą kolejni.  Każdy chce być lepszy, przebyć innych i w końcu pojawiają się postaci zdolne niszczyć całe światy, lub takie, które można oglądać w komiksach Marvela... Mało to klimatyczne, prawda?

2) Karty postaci prowadzone są w osobnych wątkach, w temacie niewidocznym dla graczy (choć możliwe jest przeglądanie wątków w nim zawartych). Po zaakceptowaniu, link do karty zostaje umieszczony w jego sygnaturze.
a) W wątku KP (karty postaci) prowadzona jest ewidencja złota, ekwipunku i zwierząt postaci. Każda zmiana (przekazanie przez kogoś złota, przedmiotu, zwierzęcia) powinna być potwierdzona postem osoby „oddającej” (w przypadku handlu działamy tu na zasadzie „post za post”). Poza nimi, w wątku znajduje się też jej pełen opis postaci (rasa, profesja, opis, historia, umiejętności etc).
b) Zmiany odnośnie statystyk, umiejętności i doświadczenia ewidencjonowane są w reputacji (Punkty pod avatarem), a dla bezpieczeństwa zmieniać je mogą tylko osoby z teamu.
Byłoby miło, gdyby gracze uzupełniali wątki z KP o nowe umiejętności.
c) Każdy fajtłapa, który skasuje odnośnik do swojej KP z własnej sygnatury narazi się na nieprzychylność teamu, co może nieść ze sobą bardzo przykre konsekwencje..

3) Gracze mogą mieć czynny udział w kształtowaniu świata Zakonu, ale TYLKO poprzez pisanie prac do biblioteki zakonnej.
Przyjęcie pracy w bibliotece (zakwalifikowanie do jednego z jej działów) jest równoznaczne z uznaniem jej treści za prawo obowiązujące w uniwersum.
NIEDOPUSZCZALNE natomiast jest decydowanie za MG o sprawach świata i innych postaci. Zapamiętajcie to, bo to bardzo ważne! Gracze NIE MOGĄ decydować o NPC, reakcjach otoczenia i postaciach innych graczy!

4) Zbieranie ziół, polowanie, pościgi za uciekinierami i śledztwa, poszukiwania zwłok na cmentarzu, akcje w miejscach dostępnych tylko w czasie pełni księżyca, i minimisję prowadzone są przez osoby o określonych rangach, i profesjach – należy się im szacunek, i posłuszeństwo, w swych dziedzinach są oni MG, więc bycie nieuprzejmym wobec nich, również skutkuje przykrymi konsekwencjami.

5) W Zakonie obowiązuje zunifikowany system ilościowy. Wszelkie ilości przedmiotów i surowców potrzebnych do jakiejś akcji lub stworzenia innego przedmiotu podajemy w jednostce „miara”. Jak to wygląda w praktyce? W każdym wątku, w którym będzie można coś wyprodukować lub zlecić wyprodukowanie (wszelkie warsztaty, np. kuźnia, laboratoria alchemiczne, etc.) będą miały w pierwszym poście listę dostępnych „produktów” i wypisane przy nich dane, ile kosztują, i jakich materiałów do tego potrzeba. Przykład:

                       
Nazwa:Koszt:Potrzebne:
Topór60 dukatów2 miary żelaza, 1 miara drewna, 1 miara miedzi
Miecz45 dukatów2 miary żelaza, 2 miary cynku, 1 miara złota


A tu mamy przykład przepisu:

Wyciąg z wszechleku

Składniki:
2 miary wszechleku,
1 miara końskiej stokrotki,
1 miara wody,
1 kociołek

Przygotowanie:
Wodę w kociołku zagotować, następnie wygasić ogień i zaparzyć w niej końską stokrotkę. Po 20 minutach ponownie rozpalić ogień i zagotować wywar, do wrzącej wody wrzucić pokrojony wszechlek, i gotować przez dziesięć minut.
Poczekać do ostudzenia i zabutelkować.


Proste? Proste.
Jeśli do czegoś potrzeba dwóch miar maki, to wykorzystujemy dwie miary i koniec. Nie można mieć pół miary czegokolwiek. „Miara” nie odnosi się do rzeczy policzalnych lub takich, które po wykorzystaniu da się policzyć (np. 1 rubin, 30 zwłok, etc.).
Od razu uprzedzam pytania, miara to nie jest konkretna ilość/waga. To tylko abstrakcyjne pojęcie, pozwalające na pisanie przepisów i swobodną grę.

6) Zarabianie w grze zostało tak zaplanowane, by istniał obieg środków i kapitału.
Jak w rzeczywistości, są producenci, przetwórcy i usługodawcy (mamy też polityków nierobów, ale to zamknięte kółko wzajemnej adoracji, więc wybacz :P ).
Producenci – zawiadują zakładami wytwarzającymi surowce (rudę metali, zioła, drewno, zombi, etc.). Każdy producent zanim podejmie prace zostanie poinformowany, że obowiązują go zasady producentów. Jakie to zasady?
- Jeśli zakład wymaga obsługi przez dużą ilość rąk (np. kopalnia czy tartak) to bezcelowo byłoby zatrudniać tam graczy. Stąd taki zakład obsługuje jeden gracz, zawiadujący fabularnie kupionymi zombi tam pracującymi.
- Jeśli zakład opiera swoja produkcje na zombi, to zostaje ustalona dla niego minimalna ilość tych pracowników (poniżej której zakład przestaje działać i niemożliwe jest zakupienie w nim czegokolwiek, poza czułym uściskiem prowadzącego to miejsce gracza). MG zadbają o to, by raz na jakiś czas parę zombiaków się rozpadło ze starości, czy zniszczyło w czasie jakiejś małej katastrofy, tak by nekromanci mieli co robić, a pieniądze krążyły.
- Producent (i taki co ma zgraję zombi do pracy i taki co musi pracować sam np. w ogrodzie) ma, teoretycznie, nieskończoną ilość produkowanych prze siebie surowców. Nie ma prawa jednak ich rozdawać ani sprzedawać po zaniżonych cenach (ceny minimalne ustala team), sam może korzystać (w granicach rozsądku) z tego co wytwarza.

Przetwórcy – pracują zazwyczaj w warsztatach, laboratoriach, etc. Ich praca polega na przetwarzaniu surowców i innych gotowych artykułów (czasem przy użyciu magii) w inne produkty. Obowiązują ich następujące zasady:
- Każdy wyprodukowany przez nich przedmiot musi mieć „historię” (surowce do jego produkcji muszą mieć jasno określone pochodzenie, mogą zostać kupione na forum lub zdobyte w czasie sesji).
- Do wyprodukowania każdego przedmiotu potrzebna jest jasno określona (podana lub zatwierdzona przez mistrza) ilość surowców (czasem potrzebna jest też receptura/plan produkcji, plany można kupić od innych graczy, NPC lub znaleźć w bibliotece Zakonu).
- Przedmioty produkuje się POJEDYŃCZO, przetwórca to nie producent i ma określoną ilość towaru na sprzedaż czy do rozdania.
- Wolny rynek, własne ceny – Mistrzowie, ani team nie mają wpływu na ceny produktów.

Usługodawcy – czyli gracze, którzy zarabiają na siebie ciałem lub umysłem. Mogą pracować w biurokracji, bankowości, kraść (ale mniej skutecznie niż Ci z dwóch pierwszych kategorii ;-) ) czy pracować fizycznie (wliczamy w to prostytucje). Obowiązują ich proste zasady:
- Ty płacisz, ty wymagasz. Jeśli zapłacisz komuś za jakąś usługę, a on się nie wywiązuję, zgłoś się do Srebrzystych. Rozwiążą tę kwestię.
- Złodzieje okradają innych graczy (tylko!) poprzez napisanie posta pod postem ofiary, w którym opisują jak obrabiają daną postać czy jej dom/kufer/inną nieruchomość. Jeśli ofiara nie odpisze, że zauważyła zajście (lub jeśli nie zrobi tego Srebrzysty, albo inny gracz) przez siedem godzin, to kradzież doszła do skutku i teraz szukaj wiatru w polu. Jeśli jednak złodziej zostanie przyłapany, może się poddać, uciekać (znów, złodziej ma 7 godzin na odpisanie, że daje dyla) lub walczyć. Jeżeli złodziej zostanie przyłapany otrzymuje karę więzienia (bana na dzień).
- Jeśli chodzi o urzędników „budżetówki” (pracujących w agendach samego Zakonu), to oni pobierają opłaty za swoją prace, ale ceny tych usług ustala team.
- Reszta usługodawców sama ustala swoje cenniki.

7) System walk został tak skonstruowany, aby każdy (nawet niedoświadczony gracz) mógł go sobie szybko przyswoić. Opiera się on na zasadzie pięciu wypowiedzi. W praktyce wygląda to tak:

MG: opis okolicy.

gracz1: akcja

gracz2: akcja

gracz1: reakcja

gracz2: reakcja

MG: wynik działań, zmęczenie postaci, ewentualne straty w ekwipunku, etc.


Jak widać na przykładzie, jest to banalne. Warto jednak pamiętać o pewnych zasadach/wytycznych:
- W dowolnym momencie (poza pierwszą akcją gracza 1) można zamienić ze sobą akcję z reakcją.
- Za akcję uważa się ruch wymierzony bezpośrednio w przeciwnika, reakcja to działania nie ofensywne (neutralne np. przywołanie ognika) i defensywne.
- W czasie walk z większą ilością osób, obowiązują te same zasady.
- Te same zasady obowiązują gdy jednym z walczących jest NPC którym steruje MG.
- W czasie walki (jak i w całej grze) gracz nie może pisać w trybie dokonanym o działaniach przeciwnika lub o tym, co się z nim dzieje, jak i o zmianach w otoczeniu.
- Osoby walczące z wsparciem zwierząt lub przywołańców również nie opisują efektów ich działań (zakaz pisania w trybie dokonanym). O efektach działań takich istot decyduje MG.
- Należy pamiętać o zmęczeniu (Zob. akapit „Głód, zmęczenie, choroby, rany i narkotyki”). Dla przypomnienia: 90% zmęczenia to omdlenie postaci, 100% to śmierć.
- Magowie mogą użyć do dwóch (maksymalnie i w uzasadnionym przypadku) zaklęć na wypowiedź (posta), wojownik może wykonać maksymalnie trzy ruchy (dotyczy to też walki na dystans).
- Zamiast MG z teamu walki może rozsądzać neutralna osoba wynajęta do tego celu (obaj przeciwnicy muszą się na to zgodzić, obaj też wypłacają po pół należności za tą usługę).
- Powyższy system nie obowiązuje jeśli obaj walczący wyrażą taką wolę i ustalą własne zasady.

8) Statystyki nie są jedynym wyznacznikiem siły.
Statystyki wyznaczają jedynie minimalne progi, które trzeba osiągać by uczyć się konkretnych umiejętności, zaklęć, ciosów czy stopni psioniki. Konkretne statystyki ponosi się w następujących miejscach:
- Siła – Koszary i Fort zewnętrzny,
- Wytrzymałość - Koszary i Fort zewnętrzny,
- Szybkość (Celność) – Kompleks Łuczniczy
- Mana – Szkoła Magii
- Intelekt – Biblioteka (pisząc prace do Biblioteki, ew. zdając u bibliotekarza test z wiedzy o Zakonie),
- Umysł - Instytut Umysłu.

9) Umiejętności, czary, ciosy – sprawdź w Podręczniku (dostępny w Przyborniku).

10) Posty muszą być TREŚCIWE! Dwa zdania czy emotikon to nie jest TREŚCIWY POST!
Jeśli z kimś rozmawiasz, to opisuj po też swoje reakcję, mimikę, to co słyszysz lub myślisz. Jeśli opisujesz jakąś akcję, to się wysil i kurna napisz to porządnie!

11) Możesz pisać w każdym temacie który widzisz, forum z ostało tak skonstruowane by każdy gracz widział i mógł się pojawiać tylko w lokacjach dla niego dostępnych.

12) Na forum obowiązuje zasada bilokacji, co oznacza, ze jedna postać może przebywać w kilku (ale bez przesady) wątkach na raz.

13) Jeśli chcesz dodać jakąś lokację (na forum mówimy „zbudować”) potrzebujesz pozwolenia na budowę, które wydaje któryś z MG lub specjalnie przez MG wyznaczona osoba.

14) Chcesz zmienić swoją pozycję na Zakonie na lepszą? To się, stosuj do zapisanych tu rad.


http://tnij.org/hdnq

Pamiętaj Guest, anioły widzą wszystko.

Offline

 

Pokaż kalendarz! Pokaż listę medyczną! Pokaż tablice ogłoszeń!


przerwynik przerwynik

Zakon rozwija się dzięki pracy Pawła Neściora aka Rudik (skrypter php i CSS), Pauliny Kwidzińskiej aka Reira (grafik i ilustrator), Andre Norton (autorka fantasy, której prace są wykorzystywane do uzupełniania świata), Hajime Kanzakiego (autora anime "Slayers", z którego również czerpiemy część rozwiązań i nazewnictwa) i wielu innych, graczach i zwykłych przyjaciołach, poświęcających swój czas i talent dla rozwoju forum i świata Zakonu.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Stopka

Reklama Toplisty Wspieramy Zakon w pigułce
Rudik - portfolio TOP50 Gry Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl Napisz do nas
Gra naruto
Mesjasz
narutoogra.pun.pl
Night Moon - Twoja ścieżka fantasy

Wszystko o grze Call of Duty 2
Wszystko o grze warcraft3!
Miecz Prawdy
Najlepsze strony poświęcone RPG, cRPG i Fantasy
Toplista stron o tematyce fantasy rpg itp.
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
pun.pl - załóż darmowe forum dyskusyjne PunBB


Racjonalista.pl - sprawdź sam
Wielka Rada


Mistrz: Mangel(Urlop):
7659312
stanmangel@aqq.eu


Mistrzyni: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Zastępca Mistrza: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro:
4050011
standaray@aqq.eu


Dziekan: Sulam:
7506594
stansulam@aqq.eu


Bibliotekarka: Erufaile:
929152
stanerufaile@aqq.eu


Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop):
6114003
stan adorosa@aqq.eu


Pancermistrz: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Instruktor walk: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Łucznik: Gaspar Grzmot:
8660942
stangrom79@aqq.eu


Rada Mniejsza

Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop):
6114003
stanadorosa@aqq.eu


Myśliwy: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Ogrodnik: Elian:
828625
stankrystek2165@aqq.eu


Projektant: POSZUKIWANY!:

stan


Arcykapłan: Dark Verreuil:
6990996
stanverreuil@aqq.eu


Dowódca Srebrzystych: Angelus:
4880466
stanrkofan@aqq.eu


Sędzia: Kraght'nar:
849959
Statystyki


Stat24:

Googlebot był ostatnio:

Pagerank:


Nagrody:

Katalog stron

Legenda

Oznaczenia postów Maniera pisania postów Grupy
- stary
- zamknięty
- przyklejony
- przekierowanie
- nowy
- zamknięty nowy
- nowy przyklejony
WIELKIE LITERY - krzyk

Kursywa - teksty pisane (poza biblioteką)

Administratorzy

Moderatorzy

Glejt Ducha

Stolica

Raana

Łańcuch

Podróż

Zwykły tekst - opisy czynności i dialogi Pogrubienie - NPC sterowane przez graczy (krwawniki, etc.)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
źródło artykułu zobacz co znalazłem warte przeczytania esperal kosze pod choinkę zaproszenia-weselne.eu zaproszenia-slubne24.eu zaproszenie-na-komunie-tekst.eu Międzyzdroje hotel Serwis laptopów piastów