Zefir - 2008-02-25 21:23:20

Zakonnicy!



Wszyscy wiemy, że Mangel rozpoczął wielką walkę z Chaosem, wprowadzając jednocześnie system walk. Wprowadził go, o ile dobrze interpretowałem jego słowa, by ułatwić sobie pracę MG. Rozumiemy, że ma dużo pracy i problemów i system jest wg niego konieczny, by wyrobił z prowadzeniem Zakonu, ale też wiemy, że wielu nie jest zadowolonych z tego systemu, włącznie ze mną, system jest skomplikowany i ujmuje radości zabawie. Ma służyć ułatwieniu pracy MG, naszym zdaniem nie tędy droga. Mamy plan, inny plan. Mangel ma kłopoty osobiste i dał nam wolną rękę w przestrzeganiu regulaminu i prowadzeniu wojny. Wykorzystamy to.

Plan jest taki. Krainą Rin opiekuje się już Lukas i spełnia swoje funkcje MG jak najbardziej dobrze. Resztą miał chyba zająć się Mangel i reszta WR, Mangel nie za bardzo może, WR albo nie może, albo się... Zagapiła. Tak naprawdę wątków atakowanych poza Rin nie jest wiele. Plan jest taki, żeby do każdego wątku przydzielić osobę MGującą (pełniącą rolę Mistrza Gry) dany wątek. Oto lista wątków wraz z MG:

1. Ireta - Atak Chaosu! - Jungular
2. Włości - Most - Ireth
3. Tereny rolnicze - Ptaszarnia - Adramelech
4. Tereny rolnicze - Punkt widokowy - Ireth
5. Elania - Chata Araviala - Ireth Tinuviel
6. Elania - Dom Gwynbleidd'a (pozostałość po pladze nieumarłych) - Zefir
7. Kompleks zakonny - Łaźnie (prawie skończone)
8. Podziemia - Piwniczka z winem - Ekena
9. Savantram - Herbaciarnia "u Białej Klaczy" - Ireth Tinuviel
10. Piętro pierwsze - Atak Chaosu! - Ekena
11. Karczma (prawie skończone)
12. Biblioteka - Atak Chaosu! - Zefir
13. Kompleks zakonny - Szkoła magii - Sala wykładów - Zefir
14. Puszcza Pahwatów - Odcięty klasztor - Adramelech

Aby uniknąć niesprawiedliwości staraliśmy się przydzielić MG do wątków, w których aktualnie nie walczą. Poza biblioteką i szkołą magii tak właśnie jest. Karczma i łaźnia to kwestia jednego posta i walka się skończy.

Chcemy udowodnić Mangelowi, że można walczyć bez skomplikowanego systemu walk, więc nie będziemy go stosować. Jednakże jakiś porządek musi być i musimy wprowadzić luźne zasady, by zapobiec chaosowi na sesji.

Najważniejsza zasada:

Piszemy tylko RAZ i czekamy na odpowiedź MG. To jest konieczne, niestety, by zapobiec zbytniemu wymiataniu graczy. Zdarzało się tak, że pisało ze sobą dwóch graczy, stopniowo zabijając coraz więcej wrogów, a gdy MG wrócił sprawdzić rozwój wydarzeń pozostało mu tylko napisać "wszyscy zginęli". Tak nie może być, dlatego w/w zasada musi obowiązywać i być przestrzegana.

Inne wskazówki/zasady:
- Gracze winni pisać "próbuję uderzyć" zamiast "uderzam". Krótko mówiąc nie decydujemy za MG o skutkach naszych działań. Wyjątkiem do powyższej reguły jest walka z dużymi grupami słabych wrogów. Sprawdźcie wartość Wytrzymałości danego potworka i ruszcie głową - ile takich stworków wasza postać jest w stanie zabić w krótkim czasie? 7 szkieletów czy 5 zombie na post są OK - 20 to już lekka przesada. (To oczywiście zależy od mocy postaci i użytych środków)
- MG mogą i powinni sugerować się statami potworów podanymi przez Mangela. O ile system jest zły, o tyle same staty mogą się przydać w ocenianiu siły wrogów.
- Z nazwanymi przeciwnikami (Nekromantami, Rycerzami Chaosu, przywódcami Hord Chaosu) walczymy jeden na jednego w honorowym pojedynku, tak jak ustalił to Mangel.
- Pamiętajcie MG - gracze czekają na waszą odpowiedź, więc nie możecie się z tym odpowiadaniem ociągać. To bardzo ważne, by nasz "mały" system działał.
- Tak jak zawsze obowiązuje zasada minimum 6 zdań w każdym poście. MG ma prawo żądać poprawy posta, jeśli będzie krótszy.

przegrywanie kaset vhs warszawa usuwanie adblue