Mangel - 2007-12-23 00:55:14

Zaklęcia to broń i towar przetargowy magów, są one jednak dość trywialne i naturalnym jest iż już wieki temu rasy inteligentne zaczęły je rozszerzać.
Wiele było pomysłów jak wzmocnić lub zmienić działanie zaklęć, najlepszym wyjściem okazało się odprawianie rytuałów (bogowie przystali na taką formę komunikacji z śmiertelnymi). Rytuały, w przeciwieństwie do zaklęć, nie odwołują się do Chaosu lecz do boskich możliwości. Są one bardziej praco i czasochłonne lecz ich efekty są znacznie bardziej zadowalające.
Do odprawienia rytuału konieczne są piktogramy (dzielimy je na cztery kategorie występowania: popularne, zwykłe, silne, potężne), znaki graficzne rysowane na podłożu lub przedmiocie zabiegu, gdyż to one są filtrem przez który płynie boska moc będąca siłą napędową całego rytuału. Znaki, o ile nie muszą być zbyt duże, są najczęściej spisywane przez specjalną klasę magów, Zapamiętywaczy, i sprzedawane w formie pergaminowych zwoi (żaden inny mag nie może tworzyć takich zwoi, choć może rysować znaki na podłożu).
Teraz, zapraszam Cię drogi czytelniku do zapoznania się z kilkoma rytuałami które zamieściłem poniżej, jeśli jesteś magiem, nie wolno Ci przepuścić takiej okazji.


Obrządek: Przebudzenie (silne)

Wymagania: Szkielet, koło z runami wypisanymi w formie krzyża którego ramiona wskazują północny wschód i północny zachód.

Opis: Ten obrządek jest aż nazbyt dobrze znany nekromantom i magom ognia. Wymaga co prawda sporej ilości many i intelektu jednak jego efekty są zawsze więcej niż zadowalające. Szkielet który poddajemy temu rytuałowi zostaje połowicznie wskrzeszony. Przywrócona zostaje mu możliwość wydawania dźwięków, myślenia, instynkty, odruchy. Dodatkowo tak powstały ożywieniec (choć od normalnego ożywieńca różni się znacznie) nie pamięta niczego sprzed rytuału który powołał go po raz wtóry na ten świat i wiąże więzami lojalności z magiem.

Postępowanie: Ułożyć szkielet w polu które powstaje z części obwodu koła i dwóch ramion krzyża run, a które to pole powinno leżeć najdalej na wschód, następnie wypowiedzieć inkantacje Przywołania i Ożywienia.



Obrządek: Kwasowe kształtowanie (popularne)

Wymagania: Mirhit, kwas, porcelanowe lub ceramiczne naczynie, znak Hunei na naczyniu.

Opis: Jest to rytuał kowali. Używa się go do nadania mirhitowi pożądanego kształtu. Mirhit, jak wiadomo, jest zbyt twardy by kształtować go za pomocą ognia czy zwykłej magii, właśnie dlatego powstał ten rytuał. Mirhit pod jego wpływem przybiera kształt narzucony mu przez umysł kowala.


Postępowanie: By odprawić ten rytuał należy na ceramicznym lub porcelanowym naczyniu narysować znak Hunei, krzyż otoczony falistą linią która jest przecięta przy jednym z biegunów krzyża. Następnie do tego naczynia wlewamy kwas i wkładamy, (koniecznie po, nie przed nalaniem kwasu!) odpowiednią ilość mirhitu. Gdy znak na naczyniu zaświeci się kowal może kształtować Mirhit myślą, do czasu gdy znajduje się on w kwasie.




Obrządek: Nakładanie run (popularne)

Wymagania: Przedmiot na który chcemy nałożyć runę

Opis: Jest to chyba najprostszy rytuał. Jak wszyscy wiemy, istnieje wiele rodzajów run, tak więc nie będę ich tu opisywał, starczy wiedzieć że po nałożeniu odpowiedniej runy przedmioty mogą zyskać nowe możliwości lub przejść całkowitą modyfikacje.

Postępowanie: Na wybranym przedmiocie namalować odpowiednią runę w miejscu gdzie nie będzie ona miała często styczności z ciałem użytkownika.




Obrządek: Odłączenie opiekuna (silne)

Wymagania: Znak Mori, jeśli efekt ma być stały potrzeba również Pieczęci Trójki.

Opis: Każde z nas posiada w duszy cząstkę pierwotnego instynktu którą dziedziczy po przodkach. Cząstka ta po odłączeniu przybiera postać zwierzęcia, od myszy po niedźwiedzie, warto też nadmienić że im twój ród, kasta czy rodzina są starsze i czystsze w więzach krwi tym forma ta staje się bardziej wymyślna. Może przybrać kształt wielkich jak całe wyspy węży o dwóch głowach, lub małych nornic, idealnych do akcji sabotażowych.

Postępowanie: Znak Mori, koło z runami ziemi wypisanymi po wewnętrznej stronie okręgu, rozrysować tak aby móc w nim stanąć nie wystawiając żadnej części ciała poza okrąg. Wypowiedzieć inkantacje Przywołania i pozwolić runom wpełznąć na nasze ciało. Przez kilka chwil ból towarzyszący podziałowi jest nieznośny, jednak szybko ustępuje. Gdy rytuał się dokona  poza okręgiem powinno znajdować się stworzenie które przywołaliśmy.
Aby efekt był stały (w normalnym rytuale efekt zanika po tygodniu) na zewnętrzną część prawej dłoni należy nałożyć Pieczęć Trojga, wytatuować sobie na skórze czarną kropkę i w niej skoncentrować zaklęcie Zamknięcia Trzech Bram. Taka pieczęć na stałe zamknie połączenie między naszą duszą a zwierzęciem.




Obrządek: Rytuał oddania (potężne)

Wymagania: Pieczęć boga, ochotnik.

Opis: Ochotnik który podda się takiemu zabiegowi drastycznie zwiększa swoją manę, jednak godzi się dobrowolnie na ograniczenie swych zdolności. Po tym rytuale ochotnik traci możliwość korzystania z magii innej niż te które popiera jego pan.

Postępowanie: Pieczęć boga (znak rozpoznawczy jego kultu) rozrysować na podłożu lub pergaminie, następnie w jego centrum umieścić ochotnika. Rytuał powinien rozpocząć się samoczynnie, łącząc manę ochotnika i boga.



Obrządek: Umagicznienie (potężne)

Wymagania: 13 Many, 12 Intelektu, przedmiot który chcemy umagicznić, znak boga.

Opis: Ten obrządek odwołuje się do mocy bóstw. W jego trakcie boska moc, o ile sam bóg jest przychylny, przepływa przez przedmiot będący celem zabiegu wzmacniając go i nadając mu wiele nowych właściwości. Przedmiot który był obiektem takiego rytuału nazywamy artefaktem, zaś jego moc zwiększa jedną z sześciu podstawowych miar istoty rozumnej (Siłę, Wytrzymałość, Szybkość, Manę, Intelekt, Umysł).

Postępowanie: W centralnym miejscy na rozrysowanym wcześniej znaku boga ułożyć przedmiot zabiegu. Następnie należy modlić się żarliwie do jednego z bóstw, jeśli cel i przedmiot zabiegu zostaną zaakceptowane promień światła (nie ważne czy jesteśmy w budynku czy też nie) powinien uderzyć w przedmiot. Gdy światłość zniknie przedmiot jest gotowy do użytku.



Obrządek: Łączenie zaklęć (potężne, można spisać tylko na papirusie)

Wymagania: Znak Okiruy (czyt. Okiruj)

Opis: Ten rytuał jest często stosowany w działaniach ofensywno- defensywnych. Mag znajdujący się wewnątrz znaku może wypowiadać zaklęcia jedno po drugim, jednak nie będą one działać tak długo jak długo stopy maga będą miały styczność z znakiem.
W momencie opuszczenia znaku zaklęcia są aktywowane myślą, mag może ciskać nimi bez używania inkantacji lub  skumulować je w jednym (np. połączenie Ognistego sobowtóra, Wodnego golema, Ziemnej wiwerny i Powietrznego dysku daje nam kombinacje tych zaklęć w formie  Wodnego golema który dosiada Ziemistej wiwerny mając na lewej ręce tarcze z Powietrznego dysku, zaś w prawej dzierży ognistą halabardę utworzoną z Ognistego sobowtóra).

Postępowanie: Znak Okiruy przygotować wcześniej (wskazane jest wsparcie piechoty, bowiem mag znajdujący się w Znaku jest łatwym celem), mag powinien wejść w pole działania Znaku i rozpocząć inkantacje zaklęć które chce wykorzystać, jedna inkantacja pozwala mu korzystać raz z danego czaru.
Po wyjściu z Znaku mag musi wykorzystać wszystkie zaklęcia których użył w przeciągu godziny, w innym wypadku zginie.
Znak Okiruy jest znakiem który bardzo łatwo można przenosić w formie rysunku na papirusie.

hotels-world.pl UbytovĂĄnĂ­ Nabeul Departamento a 10 min Terminal Quitumbe en Quito