Witaj
Chaos... Pierwotna siła dobra i zła zarazem. Jego inkarnacją jest Kamień Przemian.
Jest on wstanie zmutować nie tylko istoty żywe i materię nieożywioną ale też prawa fizyki i przestrzeni. Największe głazy mogą tutaj być
lekkie jak piórko, zaś śnieg pod lekkim muśnięciu może wyparować, ażeby później powrócić w postaci deszczu lub gradu.
Istoty które miały z nim kontakt stają się sługami Chaosu, mutantami, nie należą oni do żadnej rasy.
Ich mózgi są zaprogramowane na jeden cel Szerzenie nieładu gwałtem i morderstwem.
Zakon Światła powstał w celu powstrzymaniu Chaosu, który krążył po świecie i zbierał swoje żniwa zabijając niewinnych śmiertelników.
Jego założyciel Mangel wpadł na ten pomysł podczas ceremonii Balu Aniołów, gdzie był ze swoją żoną Arianną (dla niej również był to ważny
dzień, gdyż miała dostać od małżonka magiczne zielone skrzydła).
Całe setki aniołów tańczyły powietrzny taniec nic nie zapowiadało ataku sił Chaosu. Kiedy jednak pewien anioł wykonywał powietrzną
akrobację, czarna smuga przyszyła jego ciało. Natychmiast zatrzymało to jego pracę serca. Spadł z impetem na ziemię.
Wtedy to Mangel zrozumiał jakim zagrożeniem jest Chaos.
Zwołał swoich przyjaciół – Szymonixa, nekromantę, i Yoda, człowieka tak wszechstronnego jak wiekowego.
Pomogli oni mu założyć zakon, który początkowo ulokowali w opuszczonej wieży. Stała się ona najważniejszym centrum zakonu, jego sercem.
Wtedy to Mangel wysłał w świat magicznego posłańca, który miał znaleźć i sprowadzić każdą istotę,
nie ważne, dobrą czy złą, która mogłaby coś wnieść do Zakonu.
Ja jestem tym posłańcem a ty jesteś tym kogo miałem znaleźć, czy zechcesz się do nas przyłączyć?
Jest to próba (miejmy nadzieje że udana) stworzenia nowego, w pełni polskiego, systemu RPG.
Tworząc ten świat jego założyciele starali się nie wzorować na żadnym już istniejącym, chcieli stworzyć coś nowego, lepszego.
Zakonnicy od czasu do czasu organizują wyprawy, czyli sesje RPG. Na każdej sesji musi być MG (Mistrz Gry).
Zazwyczaj jest to osoba wyróżniona, a najczęściej jest to sam Mangel. Na takiej wyprawie można zdobyć wartościowe przedmioty,
złoto, umiejętności, możemy też dużo stracić np. zginie nam wierzchowiec, stracimy oko lub jakiś przedmiot.
Sesje są nagrodą dla graczy w nich uczestniczących, wejście na jedną z nich jest równe wielkiej pochwale ze strony całego Teamu.
Inną formą wyróżnienia jest konto Premium. Nie można go kupić, o jego przyznaniu decyduje sam Mistrz.
Konto Premium jest specjalnym kontem dzięki któremu gracz ma dostęp do lokacji niedostępnych dla zwykłych graczy
a także do zwiększonego trybu rozgrywki.
Zakon charakteryzuje się dużą dozą innowacyjności, lecz także czymś o wiele ważniejszym, wolnością.
W tym świecie nie ma ograniczeń, możemy pić piwo w karczmie lub zakładać rodziny, zbierać zioła lub wykuwać miecze,
możesz wszystko i wiele, wiele więcej.
Ponadto Mangel (założyciel forum) umieścił wiele hiperłącz i skryptów ułatwiających grę.
Weźmy kalendarz, codziennie zmienia dnie, co miesiąc ukazuje nową roślinę, która akurat jest gotowa do zbioru.
Co więcej nie ma w nim styczeń, luty, marzec, kwiecień… zadbaliśmy o takie detale jak własne, wymyślone nazwy.
Dużym plusem jest tu tak zwana „Tabelka pogodowa”, w pełni zautomatyzowana, oparta na Java Script. Przedstawia pory roku,
pogodę, porę dnia, aktualne wydarzenia w świecie, ich skutki a także fazy dwóch zakonnych księżyców.
Wszystkie te dane są nie tylko dodatkiem do gry, są jej nieodzowną częścią bowiem w przemyślny sposób zostały połączone
z różnego rodzaju mechanizmami pozwalającymi na wykonywanie w danej chwili czynności niemożliwych do wykonania kiedy indziej.
Wiele pbf-ów ma problemy związane z prawidłowym wypełnieniem kart postaci przez nowych, Zakon Światła rozwiązał ten problem
tworząc prosty w obsłudze generator kart postaci. Osoba zeń korzystająca po prostu wpisuje wybrane dane z generatora,
klika „Twórz Kartę” i po chwili ma gotowca którego należy tylko skopiować.
Forum Zakonu Światła oferuje na razie trzy działające tryby rozgrywki, docelowo będzie ich sześć. Wszystkie są
bardzo ciekawą alternatywą dla rzeczywistości i uzupełniają się wzajemnie. Kolejno rzecz ujmując są to:
- Tryb zwykły, jest to tryb w którym gracz gra zakonnikiem o określonej rasie, posiada wtedy dostęp do kilku ważnych dla niego miejsc.
- Tryb klanowy, najzwyklejsza rozgrywka grupowa w której liczy się organizacja jak i pojedynczy gracz, świetne rozwiązanie dla osób
lubiących grać w grupie.
- Tryb Rański, jest to tryb gry opartej na przestrzeni. Gra odbywa się w mieście Raana, znajdują się tam ulice- tematy,
subfora- budynki i wątki- pomieszczenia. Jeśli ktoś chce prowadzić ożywione życie mieszczańskie – musi spróbować.
W przygotowaniu znajdują się:
- Tryb opozycji, czyli gra wrogami Zakonu. Ten tryb może zaoferować grę agentem, czyli sabotażystą, szpiegiem, lub wojownikiem,
który napada z ukrycia, rani i grabi.
- Tryb morski, nie zagłębiając się w temat mogę stwierdzić iż marynarze będą grać na „prawdziwym” statku płynącym przez „prawdziwe” morza.
- Tryb tubylcy, będzie to tryb związany z trybem morskim. Gracze wcielą się w istoty o poziomie cywilizacyjnym ameryki prekolumbijskiej,
będą mogli handlować lub przeganiać marynarzy którzy zawitają na ich wyspach.
Na koniec chciałbym zaznaczyć iż cały świat Zakonu został tak zaprojektowany by się zazębiał. Infrastruktura jest samowystarczalnym
mechanizmem, nie ma potrzeby by Mistrz Gry rozdawał surowce lub gotowe towary, wszystko co znajduje się w rękach graczy
jest produkowane i przetwarzane przez nich samych. Zasady określające poszczególne aspekty życia są jasne i klarowne,
w dodatku nie wymaga się ich znajomości od przeciętnego gracza. Wystarczy że taki gracz zatrudni przedstawiciela który będzie załatwiał
formalności za niego. Rasy, grupy społeczne, profesje, zawody wykonywane, nawet flora i fauna są tak dobrane
(i nadal tworzone! każdy gracz może dodać swoją prace do weryfikacji w bibliotece) by uzupełniały się i tworzyły realny świat.
Tam nic nie jest przypadkiem, wszystko ma swój cel a interakcja z innymi graczami
utrzymana jest na poziomie jaki znacie z własnego życia.
Serdecznie zapraszam was do gry. Czy warto poświęcić na nią cenny w dzisiejszych czasach czas? Odpowiedzcie sobie sami,
pamiętajcie jednak że to nie tylko gra, to także nauka poprzez zabawę i świetny sposób na odstresowanie.
Wyjazd i drugie posiedzenie rady
Chciałabym Was uprzedzić o moim wyjeździe - nie będzie mnie od jutra (14 sierpnia) do 28 sierpnia (sobota). Przez ten czas nie będę miała dostępu do internetu, a w funkcji head admina będzie zastępował mnie Darayawus Shiro. Jeśli chodzi o resztę teamu - jego skład pozostaje bez zmian.
Wczoraj (13 sierpnia 2010 roku) odbyło się drugie posiedzenie rady, wzięli w niej udział:
- Nikoletta
- Darayawus Shiro
- Erufailë.
Z powodu małej ilości osób, team postanowił, że do przegłosowania jakiejkolwiek decyzji będzie potrzebna jednomyślność.
Na zebraniu zostało ustalone, że krainami, które zostaną udostępnione graczom, będą Savantram jako miasto nie tylko dla ludzi, pod rządami Nikoletty i jej Mistrzów Gry oraz Smocze Góry, pod rządmi Kraght'nara.
Czytaj dalej!
Pierwsze posiedzenie rady.
Dzisiaj, dnia 08.08.2010, odbyła się pierwsza konferencja nowo powołanego teamu. Trwała ona dwie i pół godziny, podczas których poruszonych zostało wiele kwestii. W zebraniu uczestniczyli:
-Erufailë jako root admin
-Kraght'nar
-Gaspar Grzmot
-Darayawus Shiro
Piąty admin czyli Nikoletta nie mogła wziąć udziału w zebraniu z powodów technicznych, jednak wcześniej przekazała wszystkie spostrzeżenia, które zarząd powinien brać pod uwagę podczas obrad.
Przede wszystkim udało się jednogłośnie ustalić kierunek, w którym podąży Zakon. A mianowicie będzie to rozbudowa Stolicy (Miasta Ładu) tak aby gracze mieli miejsce do komfortowego udziału w życiu codziennym. Do tego zostaną udostępnione dwie w pełni funkcjonalne krainy, dla graczy chcących przeżyć przy ..........
Czytaj dalej!
Nowy rekord!
Witajcie,
Miło mi poinformować, że w dniu dzisiejszym obciążyliśmy bazę pun.pl równym 1000 userów, za co administrator serwera musi być nam szalenie wdzięczny. :-) Nie ma to jak dołożyć komuś pracy tak cudną liczbą, co?
Oto pamiątkowa fotka:
Alleluja i do przodu! To znaczy... do następnego tysiąca. :-)
Pozdrawiam was,
Mangel
No i się udało
Witajcie,
Wiem, zaniedbałem was i posypuje za to głowę popiołem. Teraz, gdy w końcu znalazłem pracę i stać mnie na życie, wracam też na forum i obiecuje, że już was nie opuszczę.
Wracam z następującymi wieściami:
1. Event zakończyłem/zakańczam dość lakonicznie, ale cóż... Zawaliłęm. Info o tym, jak to wszystko się skończyło znajdziecie: tutaj i tutaj. Jak widzicie, w krypcie jeszcze to trwa, ale to tylko dlatego, że tam nikt się nie wypowiadał od tamtego czasu.
2. Pojawią się minimisje, team zostaje podłączony do Matrixa. To nie żarty! Jutro spo ..........
Czytaj dalej!
Świeta... A dokładniej ich daty
A więc wielu mnie prosiło o całoroczną rozpiskę Świąt... Niech wam będzie.
Dodałem ją specjalnie dla was i oczekuję że chociaż część z was którzy to czytacie zacznie odwiedzać Świątynie w te dni.
A oto i spis:
ESQULAR
1. Święto Nowego Porządku - Avarone
3. Święto Poznania - Smargon
QUESSER
4. Święto Oczyszczenia - Akontu
28. Święto Dnia Pokuty - Kohorn
UNQUER
12. Święto Powstania - Taraksimus i Avarone
20. Święto Trójporanka - Bogowie Żywiołów
LETTHER
1. Święto Blasku - Gamri i Vers
27. Święto Bram - Dieter
MORINIER
3. Święto Gwiazd i Księżyca - Vers i Akontu
YTHAR
10. Święto Obozów - Khurt von Dihal
VALLAR
7. Święto Potęg - Cały Pantenon
30. ..........
Czytaj dalej!